Toon posts:

Kan mijn printer niet delen in Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen. Ik kan mijn printer niet delen in mijn Netwerk.

App:
1x PC (Vista)
1x Laptop (Vista)
1x draadloos netwerk
1x EPSON SX105

De printer is op mijn PC aangesloten en werkt prima. Het netwerk werkt goed. De PC en Laptop kunnen elkaar zien en kunnen ook bestanden delen. Het delen is NIET beveilig met een wachtwoord.

Ik kan op mijn PC in het netwerkcentrum het vinkje niet op printer delen zeten. Iedere keer springt hij weer terug. Ik heb ook al geprobeerd bij eigenschappen van de printer delen aan te vinken, maar hij lijkt deze optie niet te pakken.

Op mijn Laptop heb ik al geprobeerd een netwerk printer toe te voegen middels \\PC Naam\EPSON SX100 Series, maar dan vraagt hij om een wachtwoord. Begrijp gewoon niet waar ik die dan vandaan moet halen.

Nog even wat extra info:
Vista firewall staat uit.
Ik gebruik Norman Internet Security
ZYxell router standaard Telfort.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!!!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

"Hij vraagt om een wachtwoord". Wie is hij? De laptop? Of de Vista PC waarna je een verbinding legt? Probeer eens het administrator wachtwoord anders.

Bij mijn HP printers moet ik op de 'server' een stukje software installeren om netwerkprinten mogelijk te maken. Misschien is dat bij Epson printers ook zo?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

anders even opnieuw de printer opnieuw installeren met alles er op en er aan :) dan goed letten op wat je allemaal instelt...

blijkbaar staat ie dus niet geshared..

Signature

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Hoe installeer je hem eigenlijk, geef de volledige procedure eens als je wilt, bv via cd, of via handmatige installatie, herkent windows hem en installed drivers ik zeg maar iets.
Kan je eraan via een browser interface via de (indien geinstalleerde) software?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Heeft die Epson een directe aansluiting met het netwerk (evt. via een externe box, a la JetDirect)?

Zoja, dan kun je TCP-printing proberen.

Zo niet, dan kun je hem alleen sharen via de standaard sharetool van windows. Je moet dan een werkgroep definieren op je netwerk en de printer een naam geven waarop ie te bereiken is, meestal in de trend van \\PC\Printer en je PC dient dan ten alle tijden aan te staan. Je dient dan een paswoord op te geven, meestal het admin paswoord. (Het wachtwoord om de werkgroep mee te kunnen benaderen/beheren).

Verwijderd

Ga eens naar configuratiescherm > Printers. De eigenschappen van de printer en kopje Delen even een naam geven. Dan moet het volgens mij werken. en vervolgens de printer zoeken vanaf de laptop via nieuwe printer toevoegen.

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01-2025
Heb je in het netwerk centrum printer delen aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
Even een paar antwoorden op de vragen:

- Ik heb de printer gewoon geinstalleerd met behulp van de CD. Ik heb alle toeters en bellen geinstalleerd.
- Als ik op mijn Laptop naar een netwerk printer zoek ( \\PC NAAM\EPSON SX100 Series) dan vraagt hij om een wachtwoord. Ik heb op mijn PC geen wachtwoord zitten, ook niet als admin. Ik heb overigens gebruikensacountbeheer uitstaan.

Antwoord voor Frogy:
Ik kan printer delen in het netwerkcentrum niet aanzetten. Op een of andere rare reden lukt dat niet.

• TCP_IP
  • Laatst online: 05-03 18:53
Zet eens een wachtwoord op je account. En dan delen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!! De oplossing van "TCP/IP " heeft gewerkt. Ik heb even een wachtwoord aan mijn admin gegeven. Daarna op mijn LAPTOP naar een netwerkprinter gezocht ....\\PC NAAM\EPSON SX100 Series en daarna werd er gevraagd naar een gebruikersnaam en wachtwoord. Het nieuwe wachtwoord ingevoerd en voila...alles werd netje geinstalleerd.

THKNS for the help!!!!

• TCP_IP
  • Laatst online: 05-03 18:53
Mooi!
Ja een aloud bekend probleem, voor remote desktop bijvoorbeeld moet je ook een wachtwoord op je account zetten.
Mocht je met je laptop wel weer automatisch inloggen in Windows kun je met "control userpasswords2" dit regelen. (zie link voor uitgebreide info). (Je had waarschijnlijk express geen wachtwoord erop gezet vandaar;) )

http://www.microsoft.com/...iek/verborgentools.aspx#3

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
En nu heeft de andere machine naast de mogelijkheid van printen via het netwerk ook admin toegang op je PC.

Zal geen issue zijn als je zelf met beide machine's werkt, maar wel goed om je even te realiseren.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bij de PC het admin wachtwoord weer verwijderd.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
En het nog toegankelijker gemaakt....

:X

Abort, Retry, Quake ???

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

aZuL2001 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:34:
En het nog toegankelijker gemaakt....

:X
Verstandig is het niet, maar als je een standaard routertje hebt en voldoende encryptie is de kans dat iemand bij je bestanden komt niet zo groot...

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je een punt. Toch maar weer een wachtwoord....

Helaas heeft het bovenstaande maar even gewerkt. Na een keer opnieuw opstarten van mijn Laptop en PC werkte de printer niet meer via het netwerk. Na wat speurwerk op het net, ben ik op de volgende oplossing gekomen en hij werkt.

Ga naar Configuratiescherm>Programma>Programma's en onderdelen>Windows onderdelen in of uitschakelen

Ga dan naar afdrukservices en vink daar de volgende optie aan: -LPD en LDR

Het volgende moet je uitvinken: -Client voor afdrukken via internet

Daarna de boel herstarten en voila....(in iedergeval bij mij!)
Pagina: 1