Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik mis resoluties in CoD4

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:47
Ik speelde al een tijdje CoD4 op mijn pc onder XP met een resolutie van 1280x768.
Nu heb ik gister een nieuwe cpu + nieuw mobo in mijn pc gezet en Vista geïnstalleerd. Alleen zie ik deze resolutie er niet meer bij staan.
De enige resolutie die ik "fullscreen" kan spelen is 1920x1080. Alleen dit trekt mijn videokaart niet :(

Iemand enig idee waar deze resolutie is gebleven?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:22
In windows zelf worden wel alle resoluties getoond?

Kijk anders ook eens naar andere videodrivers. (wat voor videokaart heb je uberhaupt?).

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nieuwe CPU+moederbord gaan vaak niet zo lekker op een bestaande Windows-installatie, tenzij het dezelfde chipset is en een CPU uit dezelfde lijn (E6300 > E6850 oid). Je kunt wel naar een lastige oplossing zoeken, maar vaak is het in dit soort gevallen beter/gemakkelijker Windows opnieuw te installeren.

Maargoed, heb je er al een driver cleaner overheen gehaald, en daarna de laatste chipset- en videodrivers geïnstalleerd?

Tikje van Shooters naar Spielerij - Problemen & Vragen, omdat dit een probleemvraag is, geen inhoudelijke discussie over een shooter.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
TheZeroorez schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:56:
Nieuwe CPU+moederbord gaan vaak niet zo lekker op een bestaande Windows-installatie, tenzij het dezelfde chipset is en een CPU uit dezelfde lijn (E6300 > E6850 oid). Je kunt wel naar een lastige oplossing zoeken, maar vaak is het in dit soort gevallen beter/gemakkelijker Windows opnieuw te installeren.

Maargoed, heb je er al een driver cleaner overheen gehaald, en daarna de laatste chipset- en videodrivers geïnstalleerd?

Tikje van Shooters naar Spielerij - Problemen & Vragen, omdat dit een probleemvraag is, geen inhoudelijke discussie over een shooter.
Ik neem aan dat de TS een nieuwe installatie gedaan heeft en geen upgrade installatie. Kun je misschiens even de specs plaatsen van je systeem, oude situatie nieuwe situatie en vooral je videokaart niet vergeten.

Heb je de driver van de fabrikant gebruikt of heb je deze bijvoorbeeld (nog) niet geinstalleerd omdat Windows Vista zelf een passende driver had gevonden?

Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken...

discogs

• Fuzzynl
Ik heb inderdaad een schone installatie gedaan.

Voor de upgrade had ik:

Moederbord: MSI P35 Neo2-FiR
CPU: Intel Core2Duo E4600 2,4Ghz
Videokaart: Club3D HD3650

Na de upgrade:

Moederbord: Gigabyte GA-MA790X-UD4
CPU: AMD Phenom II X4 940
Videokaart: Club3D HD3650

Ik ga volgende maand videokaart + geheugen nog upgraden omdat ik nogal krap bij kas zit op dit moment :P

De drivers tenslotte heb ik gedownload vanaf de AMD site Catalyst 9.4

Wat ik dus zo vreemd vind is waarom kon ik eerst wel op deze resolutie spelen en nu niet meer? 8)7

Edit: Ik zie dat ik deze resoluties ook niet meer heb in Vista, is het mogelijk resoluties toe te voegen ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door Fuzzynl op 22-04-2009 20:17 ]

• Fuzzynl
bump

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat je DirectX even opnieuw moet installeren. Weet niet of er een update is voor DX10 (wat in Vista zit), maar dan kan je die vast downloaden vanaf de website van Microsoft, geheel gratis.
Wellicht kan je ook even een dxdiag draaien, wellicht dat er dan wat omhoog komt.

AFAIK zoekt CoD4 adhv DirectX de resoluties van het scherm op.
Wellicht wil het dan ook helpen, om drivers te installeren van je monitor.
Is niet per se noodzakelijk, maar vaak kan je dan alleen de ondersteunde resoluties instellen (ook in games).

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:36 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:08

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

C:\Program Files\Activision\Call of Duty 4\main\players\jounickname\config bestand openen en naar resolutie zoeken en handmatig aanpassen?

Si vis pacem, para bellum

• Fuzzynl
Ik heb nu een aantal dingen geprobeerd.

- DirectX opnieuw geinstalleerd.
- Drivers van monitor opnieuw geinstalleerd.
- Drivers van videokaart opnieuw geinstalleerd.
- C:\Program Files\Activision\Call of Duty 4\main\players\jounickname\config aangepast.

Geen van deze 4 dingen verhelpt het probleem.

Nog meer suggesties?
Pagina: 1