Schermuitval bij openen kast

Pagina: 1
Acties:

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 10:12
Beste mede-tweakers,

Ik heb een bizar probleem. Ik heb een paar weken terug een nieuw systeem samengesteld, en alles draait prima. Ik was gta 4 aan het spelen en wilde mijn kast open doen. Op het moment dat ik mijn kast open deed bevroor mijn PC. Vervolgens na reboot deed ik de kast weer open en voelde aan mijn videokaart waarop mijn monitor op standby schoot met de mededeling 'no video signal'. Als ik mijn kast dicht doe, enkele momenten wacht en reboot doet alles het prima.

Ik snap dat dit erg vaag klinkt, maar videokaart e.d. zit gewoon goed vast binnen in de kast. Ik neem voor het gemak maar aan dat het om een vga-probleem gaat vanwege het uitvallen van het scherm. Ik snap echter niet wat dit te maken kan hebben met het openmaken van mijn kast of het 'voelen' aan mijn videokaart..

Specs:
Asus P5Q Pro
Core 2 Duo E8400
Crucial Ballistix PC8500
EVGA GeForce GTX260
3x WD 500g Sata II
Cooler Master M 620W

Als iemand enig idee heeft hoor ik het graag.

p.s. het installeren van de e8400 stock koeler verliep nogal moeizaam. Ik kreeg de klikpinnen er niet goed in, maar de PC draait stabiel en de cpu temps komen nauwelijks boven de 35 graden uit. Denk dus niet dat het hieraan kan liggen.

*edit*
Het komt er op neer dat wanneer ik het sidepanel loshaal en weer terug wil plaatsen het beeld uit valt.Als ik het sidepanel van mijn kast haal (waar twee casefans in zitten geschroefd) en de pc start doet alles het normaal, zodra ik met het sidepanel contact met de kast maak valt het beeld uit. Als ik voordat ik de pc start het sidepanel terug plaats, start alles ook normaal. Dus wanneer ik het sidepanel loshaal en weer terug wil plaatsen valt het beeld uit??

[ Voor 16% gewijzigd door Grimmie187 op 22-04-2009 04:16 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Heb je een mogelijkheid de video te testen? (1. in andere pc, 2. andere videokaart in de huidige pc)

Voor je E8400 stock fan kan je misschien het beste alles demonteren, en die buiten je kast even goed vast zetten alvorens je mobo er weer in te zetten. Leg daarbij je mobo op een antistatische ondergrond die kan indeuken (bijvoorbeeld een ESD-zakje op een paar stukken karton). Als je dan je klikpennen er opnieuw in drukt blijven ze misschien net dat beetje beter zitten (erg handig). Niet vergeten je koelpasta te vervangen he!

offtopic:
Waarom ging je je kast open doen en aan je videokaart voelen?

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 13:41
Het eerste wat me te binnen schiet is of het lijkt dat het zijpaneel kortsluiting maakt. Je geeft aan dat er 2 casefans in het zijpaneel zitten. Probeer misschien eens de computer uit te zetten (stroomstekker eruit halen voor de zekerheid), de casefans te ontkoppelen van de voeding (of moederbord), zijpaneel terug te plaatsen en kijken of het probleem verholpen is.
Kijk ander ook of er geen onderdelen zoals een videokaart of andere insteekkaart contact maakt met de behuizing, moederbord vastgemaakt met afstandbusjes en die geen contact maakt met de behuizing of bijvoorbeeld een beschadigde molex kabel die de behuizing raakt? Gewoon alles nalopen :)

[ Voor 5% gewijzigd door JustAnotherDev op 22-04-2009 05:33 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Zit je computer op een geaarde wandcontactdoos aangesloten? Uit ervaring weet ik dat aardingsproblemen voor de meest vreemde situaties kunnen zorgen.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:29
Dit probleem had ik altijd met mijn toenmalige nvidia 8400GS. Niet dat dat er wat toe deed, maar telkens wanneer ik gewoon in 2d Windows m'n sidepanel eraf haalde (temp verschillen meten etc) dan viel het beeld uit. De pc 'leek' gewoon door te tuffen maar ik kreeg niks meer op mijn scherm.

Mijn idee is inderdaad dat het sluiting maakt of dat je sidepanel heel kort je graka aanraakt. Wat F4T4L_3RR0R zegt is ook een goede verklaring. Ik had toen, en heb nog steeds geen, aarde op mijn wandcontactdoos (nergens in huis, alleen in de keuken/badkamer etc).

één is geen, twee is één

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 10:12
bedankt voor alle goeie tips! ik ga er vandaag mee aan de gang. Als ik het sidepanel niet los haal heb ik sowieso geen problemen, is het echter schadelijk voor mijn hardware? Ik kan me voorstellen dat mijn voeding cq. videokaart hier op de lange termijn niet blij van wordt?
Pagina: 1