Als ik mijn 2e pc aanzet begint ie te piepen maar doet ie voor de rest niks meer!! Wat is er aan de hand?
hmm bij mij begon mijn pc een keer raar te piepen toen ik er nieuw geheugen instopte, maar dat geheugen bleek kapot te zijn...
zet je geheugen er een keer opnieuw in en probeer anders ff een ander reepje als je die hebt liggen
zet je geheugen er een keer opnieuw in en probeer anders ff een ander reepje als je die hebt liggen
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!
Verwijderd
Het zal in ieder geval een stuk helpen als je omschrijft hoe je PC piept.
Hoeveel piepjes geeft ie?
Zijn ze kort of lang?
Als het je geheugen is dan zal ie 1 x lang en 4x kort moeten piepen.
Hoeveel piepjes geeft ie?
Zijn ze kort of lang?
Als het je geheugen is dan zal ie 1 x lang en 4x kort moeten piepen.
Verwijderd
Piepjes achter elkaar is je geheugen.
Heb jij ff mazzel dat geheugen zo lekker goedkoop is
Heb jij ff mazzel dat geheugen zo lekker goedkoop is
Verwijderd
probeer eens eerst die 2x 16Mb en daarna 2x 4 mb te plaatsen piept ie nog steeds bij beide combinaties?
probeer ze gewoon stuk voor stuk....dan kom je er vanzelf achter welke kapot zijn...
gewoon eerst 1 van 16 erin doen en dan kijken wat ie doet
gewoon eerst 1 van 16 erin doen en dan kijken wat ie doet
Verwijderd
Dan vrees ik het ergste voor je... Als je CPU niet goed is dan piept je pc niet. je hebt ook geen beeld, dus hij blijft hangen op je geheugen check
PC post volgorde is CPU-MEM-VID
geheugen wisselen maakt niet uit..je zou nog kunnen proberen om een bank te wisselen. Dus van slot 1-2 naar 3-4 mocht dit ook niet werken, dan zijn je pinnen op het moederbord OK... dan is het je geheugen controller op het mainboard.. Ik neem aan dat het altijd gewerkt hebt en dat je niet de verkeerde simmen gebruikt (EDO- NON EDO Parity, non parity etc.)
succes
geheugen wisselen maakt niet uit..je zou nog kunnen proberen om een bank te wisselen. Dus van slot 1-2 naar 3-4 mocht dit ook niet werken, dan zijn je pinnen op het moederbord OK... dan is het je geheugen controller op het mainboard.. Ik neem aan dat het altijd gewerkt hebt en dat je niet de verkeerde simmen gebruikt (EDO- NON EDO Parity, non parity etc.)
succes
proberen met 1 module te gelijk en als dit niet werkt dan moet je j mobo late chacken
<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)
dat is het ook al niet!!! Maar kan het zijn dat een van die Sim(sockets) kapot is? Misschien de eerste?? Zo ja wat dan
zoals ik het lees wel 
suc6
suc6
Verwijderd
Is het niet je CPU die richting de eeuwige jachtvelden is gegaan?
En je Mobo kan wel degelijk piepen als je CPU Zum Hell is.
En je Mobo kan wel degelijk piepen als je CPU Zum Hell is.
Nee volgens een vorige reactie niet: Dan vrees ik het ergste voor je... Als je CPU niet goed is dan piept je pc niet. je hebt ook geen beeld, dus hij blijft hangen op je geheugen checkOp dinsdag 27 februari 2001 22:10 schreef ParagonEnschede2 het volgende:
Is het niet je CPU die richting de eeuwige jachtvelden is gegaan?
succes
Verwijderd
dus ik moet bijv de 2 16mb's van sim 1+2 naar 3+4 doen?
Precies, dan sluit je nml. uit dat 1 van je sockets kapot is.
Als je CPU stuk is dan kan je mobo ook gaan piepen alleen niet bij de oudere typen zonder PC management IC's. Je praat over Simmen dus ik neem aan dat het over een Pentium-1 type gaat (60-233MHZ) die geeft geen piep op je mobo
Precies, dan sluit je nml. uit dat 1 van je sockets kapot is.
Als je CPU stuk is dan kan je mobo ook gaan piepen alleen niet bij de oudere typen zonder PC management IC's. Je praat over Simmen dus ik neem aan dat het over een Pentium-1 type gaat (60-233MHZ) die geeft geen piep op je mobo
Verwijderd
ik had precies hetzelfde probleem... bleek niets verrot te zijn, maar het mobo maakte kortsluiting met de kast (de bevestigings ijzertjes van mobo naar kast)... kan je misschien ff naar kijken...
Verwijderd
Meestal moeten er bij die oudere mobo's
2 reepjes tegenlijkertijd in
en probeer allebei eens in een andere volgorde te zetten
kan ook scheelen
Misschien niet allebei dezelfde toegangstijd??
Dus eerst proberen de 16 mbtjes voorop als dat niet lukt eerst de 4 mbtjes voorop
2 reepjes tegenlijkertijd in
en probeer allebei eens in een andere volgorde te zetten
kan ook scheelen
Misschien niet allebei dezelfde toegangstijd??
Dus eerst proberen de 16 mbtjes voorop als dat niet lukt eerst de 4 mbtjes voorop
hehe nieuwe halen?Op woensdag 28 februari 2001 17:24 schreef ThE_Wiz het volgende:
en als ie kortsluiting maakt...wat dan te doen?
Pagina: 1