Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 19:47
De nieuwe versie 3.6.1 van Canon Digital Photo Professional is sinds vandaag uit, met de bijbehorende Picture Style Editor 1.5 en EOS Utility 2.6.1.

Maar helaas bewaart 3.6.1 de collectie bij mij niet (draai onder Vista64).
Ook niet als ik onder Administrator draai.

p.s.
En nog steeds geen RAW-codec voor Vista64 (alleen 32-bit).

[ Voor 23% gewijzigd door MadButcher op 21-04-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Duss... Wat is je punt nou? Kan ik hier niet uit opmaken.

Verder: probeer Lightroom eens. Geen gezeik meer met niet-werkende software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
sOid schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:13:
Duss... Wat is je punt nou? Kan ik hier niet uit opmaken.

Verder: probeer Lightroom eens. Geen gezeik meer met niet-werkende software.
M'n punt is dat collectie niet bewaard wordt.
Ik ga zeker Lightroom proberen.
Maar de Canon software heeft als voordeel dat die de karakterstieken van de Canon lenzen kent.
(c.a. en vignettering o.a.).
En er zit voor mij precies voldoende in de Canon software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik vind de DPP kleurtjes nog altijd leuker dan de ACR/LR kleurtjes, zelfs na de betaprofielen of spelen met de camera calibration of HSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:38:
en ik vind de DPP kleurtjes nog altijd leuker dan de ACR/LR kleurtjes, zelfs na de betaprofielen of spelen met de camera calibration of HSL
Ik heb sinds kort een daylight profiel voor m'n 5DII, gemaakt door een fotograaf met dezelfde camera. Met zo'n MacBeth colourchart e.d. De kleuren zijn nu echt super, ik was ook niet tevreden met de standaard cameraprofielen.

Voor de 5D zijn ze ook te vinden, google maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
sOid schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:37:
[...]

Ik heb sinds kort een daylight profiel voor m'n 5DII, gemaakt door een fotograaf met dezelfde camera. Met zo'n MacBeth colourchart e.d. De kleuren zijn nu echt super, ik was ook niet tevreden met de standaard cameraprofielen.

Da's per witbalans weer anders toch?

Over ACR vs DPP: Ondanks de geweldige features van lightroom krijg ik ook nog steeds makkelijker mooie bestanden uit DPP dan uit ACR. Scheelt ook nog een kleine 300 euro in prijs wat voor velen ook nog kan meespelen.
Ik zal de nieuwe dpp eens bekijken.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
abrakadaver schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:05:
[...]

Da's per witbalans weer anders toch?
Ja dat klopt. Ik heb er (nu nog) alleen eentje voor daylight. Soms moet je wat tweaken maar ik liep bij veel foto's tegen veel te rode huidskleuren aan, wat niet gemakkelijk weg te werken was. Met dit profiel heb ik daar geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:37:
[...]

heb ik gedaan, een aantal profielen geprobeerd, maar inderdaad loop je dan tegen verschillende witbalansen aan. DPP is veel consistenter op het vlak van kleuren, maar werkt zo onhandig. En altijd alles omzetten naar tiff is ook zo omslachtig.
Iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Het vervelende van Canon software is, dat het allemaal aan elkaar hangt. Als je de laatste DPP wilt gebruiken, moet je ook de laatste EOS Utility installeren en die heeft weer de laatste Zoombrowser nodig, die pas met RAW werkt na het installeren van een patch, etc, etc. Ik blijf maar even bij de vorige set, die ik sowieso weinig gebruik. Die toegevoegde lensprofielen zijn nogal bijzonder, dus het lijkt me dat er weinig voordeel voor mij in zit momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Lukt het hier iemand anders nou wel om collecties in DPP 3.6.1 te behouden?
Ctrl+G.

Bij raakt ie ze na het afsluiten kwijt.
:X
Pagina: 1