Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb jaren mijn pc in een computerkast gehouden en sinds vandaag naar boven verhuist. Terwijl ik dit allemaal los haalde lette ik niet echt op waar alles in zat. Ik ging ervanuit het wel te weten, helaas niet dus. Ik heb alles aangesloten en het werkt allemaal perfect op de speakers na.

De speakers zijn van Diamond en hebben een groene en paarse aansluiting. De groene aansluiting kon ik makkelijk op het moederbord aansluiten, de paarse daarintegen past niet op de paarse output van de computer? Ik snap niet hoe dit kan en waar die anders op moeten worden aangesloten.

Even dacht ik dat die misschien niet verplicht was om aan te sluiten, maar na de computer te hebben opgestart bleken de boxen niet te werken.

Dus, wat moet er met de paarse aansluiting gebeuren?

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
In eerste instantie zou ik zeggen dat de paarse/roze voor de microfoon is, maar ik zou zeggen probeer wat uit. Dan werkt t zo weer!! Er kan weinig fout gaan.

Succes!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
Moet je misschien even mee klungelen in de Windows settings. Als je een Realtek HD onboard audio hebt dan kan dat met hun eigen programmaatje. Je hoeft dan niet eens de stekker in de goede uit/ingang te proppen maar je kan, bij wijze van spreke, gewoon je front speakers (groen) op de microfoon ingang douwen. In de audio manager van Realtek kan je dan weer instellen welke aansluiting wat is.

Helaas gaat dit niet op als je een andere audiochip hebt natuurlijk, maar vaak leveren fabrikanten ook dit soort software mee bij geluidskaarten. De basics zijn nagenoeg gelijk :)

één is geen, twee is één