Locatie "buitenland" zichtbaar bij SMS versturen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221013

Topicstarter
Hallo,

Ik wist niet in welk subforum ik deze vraag moet posten, dus excuses mocht dit het verkeerde forum zijn.

Mijn vraag is: stel je verstuurt een SMS-bericht vanuit het buitenland (in mijn geval Azië), ziet de ontvanger dan de landencode voor het telnr. staan en dus weet dat je in het buitenland bent?

Zo ja, kan ik dan op een 1 of andere manier verhinderen?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:14

Wish

ingwell

Kun je je caller-id niet uitzetten?

Trouwens... bij het ontvangen van de sms ziet de ontvanger toch jouw nummer... en als dat een Nederlands nummer is, dan zie je dat toch in het display verschijnen? Niet met een ander (landcode) nummer ervoor.

[ Voor 75% gewijzigd door Wish op 21-04-2009 23:03 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

De ontvangerj krijgt het nummer van jouw mobiel, indien jij een abonnement hebt met een Nederlandse provider dan zal dat dus altijd een nummer zijn dat begint met +31, ongeacht waar jij je bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
danmaarniet schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:01:
Kun je je caller-id niet uitzetten?
Je bedoelt nummerherkenning "uit zetten"? Werkt dat ook voor SMS-berichten versturen? Kan je dat in je telefoon instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan het nummer bij sms niet blokkeren, je krijgt gewoon het +31 nummer te zien.

Wel kan je via sms sites versturen, mocht je niet willen dat ontvanger achter je nummer komt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 237999 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:04:
De ontvangerj krijgt het nummer van jouw mobiel, indien jij een abonnement hebt met een Nederlandse provider dan zal dat dus altijd een nummer zijn dat begint met +31, ongeacht waar jij je bevindt.
Ok, dat snap ik, maar ziet de ontvanger ook waar ik ben? Dus bijv. als ik in België ben en ik stuur een SMS, ziet de ontvanger in Nederland dan ook dat ik vanuit België het SMSje stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:14

Wish

ingwell

Anoniem: 221013 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:06:
[...]

Ok, dat snap ik, maar ziet de ontvanger ook waar ik ben? Dus bijv. als ik in België ben en ik stuur een SMS, ziet de ontvanger in Nederland dan ook dat ik vanuit België het SMSje stuur?
Dus niet als je een +31 nummer hebt. De locatie wordt niet doorgegeven

[ Voor 4% gewijzigd door Wish op 21-04-2009 23:08 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Let wel dat sommige, vooral in Azie, telco's nummers veranderen. SMS en telefoongesprekken gaan dan vaak door hun eigen server heen die het waarschijnlijk opslaan.

Als ik in Azie een oproep ontvang is het altijd een vreemd nummer, terwijl het gewoon bekende zijn, ook soms met het versturen van SMS of gesprekken krijgt de ander ook een lokaal Chinees nummer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien handig om het hele verhaal uit te leggen. Ik moet voor mijn bijbaantje slechts 1 dag (zaterdag) vrij nemen maar waarschijnlijk is die dag niet mogelijk. Dus ik zit te denken om mij zogenaamd ziek te melden, want ik zit dan in het buitenland. Maar als ik dan bel/sms dat ik ziek ben, dan is het niet zo handig als de ontvanger (mijn baas dus) ziet dat ik ergens in het buitenland ben.

Ik doe dit normaal gesproken nooit, ben 100% loyaal aan het bedrijf, maar dit is echt een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289504

Laat iemand anders je ziek melden? Je vrouw/man/buur/zoon/dochter/...

Dan is het probleem direct opgelost, en lijk je nog eens echt ziek ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 20:51
Ziek melden zou ik sowieso nooit via een smsje doen. Vind het wel zo netjes om even iemand te woord te staan. Ik zou trouwens niet vrij vragen voor zaterdag en als dat niet kan dan alsnog "ziek" melden, hoe opvallend wil je het hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Jeebus op 21-04-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jeebus schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:15:
Ziek melden zou ik sowieso nooit via een smsje doen. Vind het wel zo netjes om even iemand te woord te staan. Ik zou trouwens niet vrij vragen voor zaterdag en als dat niet kan dan alsnog "ziek" melden, hoe opvallend wil je het hebben.
Ja das wel een beetje stom maar kan in mijn geval niet anders. Misschien kan ik toch WEL vrij krijgen, en dan doe ik allemaal moeilijk voor niets.

Anyway, ik vroeg mij af of het dan mogelijk is om *tijdelijk* mijn mobiel nummer onherkenbaar te maken voor alle ontvangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey, zie net de optie in mn GSM staan "Send my caller ID" met opties Set by network, Yes or No. Denk dat ik mn nummer zo onherkenbaar kan maken.

Heerlijk! Ga het morgen even uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

job

Anoniem: 221013 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:27:
Hey, zie net de optie in mn GSM staan "Send my caller ID" met opties Set by network, Yes or No. Denk dat ik mn nummer zo onherkenbaar kan maken.

Heerlijk! Ga het morgen even uitproberen
Dat lijkt mij alleen voor bellen, niet voor sms.
Maar test het eens uit :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 19:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staat 'caller' toch duidelijk? :P Niet 'messenger' :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
Registreer je even bij www.voipcheap.com en je zult vanuit daar smsjes kunnen sturen met je eigen nr als afzender. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 20:51
Als je toch geen vrij kunt krijgen, meld je dan niet ziek maar verzin een verhaal over een overleden familielid. Dan moet je leidinggevende wel erg veel lef hebben om daar openlijk aan te twijfelen. Alleen moet je dan wel net zo goed als George Costanza (Seinfeld) kunnen liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:12
'Ik zit in Japan en mijn vliegtuig heeft vertraging en kan er niet zijn zaterdag' ?

Misschien OT, maar hoe kan je onverhoopt te lang in Azie zitten? Lijkt me toch dat je je baas dat kan uitleggen als het enigzins serieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:58

Rmg

Mischien in in azie maar in europa iig niet. zou ook niet praktisch zijn want jou 06 nummer kan in duitsland best een landlijn zijn bijv als iemand dan een antwooord stuurt op je smsje komt ie niet aan ;)

test het desnoods ff bij een maat van je ofzo :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rmg op 23-04-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jeebus schreef op donderdag 23 april 2009 @ 00:17:
Als je toch geen vrij kunt krijgen, meld je dan niet ziek maar verzin een verhaal over een overleden familielid. Dan moet je leidinggevende wel erg veel lef hebben om daar openlijk aan te twijfelen. Alleen moet je dan wel net zo goed als George Costanza (Seinfeld) kunnen liegen.
Als ik me niet vergis is er zelf een topic ergens op dit forum waar iemand met dat excuus gruwelijk het schip in gegaan is. Deze is dus zeker NIET aan te raden !

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
En als ze jou bellen, en een vreemde kiestoon krijgen (die vis je er vrij snel tussenuit) of als je onbereikbaar bent en ze een <insert operator> melding krijgen in die taal?

Als je geen vrij kan krijgen, kan het niet. sim-pel. Of is dat je zo belangrijk dat je je bijbaantje wilt opofferen op een dergelijke manier? (met alle bijkomende gevolgen)
Pagina: 1