Toon posts:

Waar verloor ik karma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

ik zit nu zo ongeveer een 3-tal weken op Tweakers.Net, en ik had een vraagje over de karma. Deze is namelijk op een dag gedaalt, en waarschijnlijk is de oorzaak hiervan een domme post ofzo. Nu zou ik graag willen weten wat ik verkeerd deed, om dit in de toekomst te vermijden.

Ik weet ook niet goed als dit wel een goede post is, en als dit dan op de juiste plaats staat, maar ik ben pas nieuw hier, dus ik weet mijn weg hier nog niet zo goed te vinden.

Alvast bedankt voor de reactie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het om deze post gaat: Verwijderd in 'nieuws: Zune HD krijgt oled-scherm en hdmi-aansluiting'

Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Je hebt nog niet zo veel karma verzameld. Daarom lijkt het alsof het onwijs daalde. Maar het valt best wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Karma wordt zover ik weet elke dag een paar keer herberekend aan de hand van onder meer de score van jouw reacties, of je productreviews hebt geschreven (en de waardering die anderen aan die review geven) en reacties op het forum. Het kan dus zijn dat bij een herberekening je opeens meer karma of minder karma hebt. Verder wordt de formule die de karma berekent eens in de zoveel tijd iets getweakt waardoor je karmatotaal kan fluctueren.

Je bent niet zo heel erg lang geregistreerd op Tweakers.net en je karma is ook nog niet eens zo heel erg hoog; je staat op dit moment op plek #61.333 ([Verwijderde gebruiker]). In het begin kan karma nogal omhoog en omlaag vliegen, maar als je goeie reacties posts op forum en frontpage en gewaardeerde productreviews maakt, dan kom je over een aantal weken/maanden al heel ver vooruit. Nu zou ik er echter nog niet zoveel waarde aan karma hechten, puur omdat je pas geregistreerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een -1 kun je inderdaad wat karma verliezen. Hoeveel punten het precies kost wordt niet bekend gemaakt, maar gezien het echt om een minimale hoeveelheid gaat moet je je er niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad, ik weet dat ik er niet te zwaar aan moet tillen, maar ik zou graag weten waar mijn fouten zitten. Waar heb je dit gevonden? ( Hoe heb je gezien dat ik hier karma verloor? Of ben je gewoon al mijn posts afgegaan? :p )
In ieder geval, bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nou, het is heel makkelijk. Positieve bijdragen leveren karma op, negatieve verminderen je karma (staat vast wel ergens in een FAQ). En dit kun je ook gewoon in je grafiekje zien in je profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb gewoon ff je posts doorgezocht. :) Er zit een glitch in je karma-grafiek, waardoor de data op de x-as niet leesbaar zijn. Anders had ik het daaraan kunnen aflezen.

Aan de grafiek te zien kost een -1 post je dus 20 punten. (Uh oh, nu is het bekend :D) Dat verdien je volgens mij met de posts die je hier maakt al terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Behalve dan dat ie op dezelfde dag nog een paar posts heeft gedaan en ook onder de post 'overig' nog wat kan hebben weggeschreven... Zo makkelijk is die formule niet hoor :+

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Om het maar niet te hebben over het aantal moderaties en de echte gemiddelde score op die reactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:50:
Dag iedereen,

ik zit nu zo ongeveer een 3-tal weken op Tweakers.Net, en ik had een vraagje over de karma. Deze is namelijk op een dag gedaalt, en waarschijnlijk is de oorzaak hiervan een domme post ofzo. Nu zou ik graag willen weten wat ik verkeerd deed, om dit in de toekomst te vermijden.

Ik weet ook niet goed als dit wel een goede post is, en als dit dan op de juiste plaats staat, maar ik ben pas nieuw hier, dus ik weet mijn weg hier nog niet zo goed te vinden.

Alvast bedankt voor de reactie,
Hoe te voorkomen, gezien de post die mensen aanhalen:

Tweakers zijn a-sociale mensen die 24/7 achter hun PC zitten en totaal geen aandacht schenken aan anderen :P

Oké, dat is overdreven. Maar men is niet geïnteresseerd in jou eigen aankopen. "Ooh had ik maar even gewacht" voegt niets toe. Waar men wel geïnteresseerd in is? Dat zijn goed onderbouwde meningen. Dat jij het jammer vindt dat je net een iPod hebt gehaald interesseert mij ook geen reet. Echter, als je met een onderbouwing komt kun je makkelijk een +1 scoren ipv -1.

Dus, voor de volgende keer: Waarom is dat zonde, wat maakt voor jou de Zune beter, wat voor punten mis je juist op de iPod. Kortom: Adviseer mensen:

Ik zou de Zune kopen omdat deze een beter scherm schijnt te hebben (een link naar een review hier doet al helemaal wonderen) en de prijs een stukje lager ligt. Gebruikersinterfaces zijn volgens mij beide userfriendly. Imho, het clickwheel is ook overrated.

Zoiets geeft veel meer inhoud en zet anderen aan het denken. Dat is iets dat zeer gewaardeerd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:07:
Aan de grafiek te zien kost een -1 post je dus 20 punten. (Uh oh, nu is het bekend :D)
Ik denk stiekem dat het best eens afhankelijk zou kunnen zijn van het aantal mensen dat je op -1 zet en misschien zelfs van andere dingen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

NMe schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:19:
[...]

Ik denk stiekem dat het best eens afhankelijk zou kunnen zijn van het aantal mensen dat je op -1 zet en misschien zelfs van andere dingen. :P
Aangezien dat flinke problemen zou opleveren bij het huidige moderatiesysteem, wil ik dít wel even corrigeren. De karmawaardering van reacties is afhankelijk van de eindscore van een reactie, niet van de weg ernaartoe (dus niet hoeveelheden moderaties). ;) Overigens zijn er inderdaad nog meer factoren die meespelen voor de waardering van reacties op zowel frontpage als forum.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Cloud schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:27:
Aangezien dat flinke problemen zou opleveren bij het huidige moderatiesysteem, wil ik dít wel even corrigeren. De karmawaardering van reacties is afhankelijk van de eindscore van een reactie, niet van de weg ernaartoe (dus niet hoeveelheden moderaties). ;)
Ik vraag me af hoe jij aan die wijsheid komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Erkens schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:32:
[...]

Ik vraag me af hoe jij aan die wijsheid komt?
Ik heb het je laatst toch echt gevraagd op irc. Jij kon het antwoord niet geven, maar moto-moi gaf mij toen het antwoord :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Volgens mij hebben ook ooit mensen het ook gecontroleerd of dat zo is, want -20 voor -1 heb ik al eens eerder gehoord :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Het is in ieder geval een vrij ingewikkelde berekening die van veel factoren afhankelijk is.
Pagina: 1