Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dazzle69
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2021
In een sollicitatiegesprek komt naar voren dat ipv een lease bedrag voor de auto het bedrijf een lease vergoeding bij het salaris uitbetaalt waar je zelf vervoer voor moet regelen.

Stel je komt van een situatie dat je 1000 euro per maand mag leasen.
Nu krijg ik van deze nieuwe werkgever het aanbod van een vaste lease vergoeding plus tankpas.
Wat moet dan de lease vergoeding zijn om netto op het zelfde bedrag uit te komen?
Ik zit ook in de hoogste belastingschaal.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:19
je wil weten hoeveel vergoeding je moet krijgen om 1000 euro netto over te houden?
Als je in de hoogste schaal zit is dat 52% belasting.
Volgens mij is dat dan 1000/52 * 100 = 1923 Bruto om 1000 euro netto over te houden bij de hoogste belastingschaal.

Daarnaast, ik neem aan dat je een eigen auto koopt dan? Prive leasen, is dat wel voordelig? Vaak krijg je namelijk via je bedrijf een regeling dat je het bruto lease bedrag netto mag uitgeven. Dus je lease vergoeding is 1000 euro bruto maar hier mag je dan ook netto een auto van leasen (dus zonder dat daar belasting af gaat). Als je dit prive gaat doen gaat die vlieger niet op.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ligt ook aan de hoogte van de bijtelling die je nu hebt. Deze vervalt straks aangezien je niet meer leased en het bedrag aan bijtelling krijg je dan sowieso al netto "extra uitbetaald".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

kan je het niet beter anders bekijken.

je kijkt wat een auto nieuw kost, en je berekent je maandelijkse lasten a.d.h.v:

-financiering
-afschrijving
-onderhoud
-belasting
-verzekering
-brandstof

dit bedrag heb je dus netto nodig om auto te rijden.

op loonwijzer.nl kan je berekenen wat je bruto - netto verhouding is.

als je dus normaal 3000 bruto hebt, en je wil 2800 netto hebben, dan doe je in de berekening het brut bedrag elke keer iets hoger tot je op 2800 netto zit.

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Volgens mij wil deze persoon weten hoe hij de leasevergoeding van 1000 euro kan vergelijken met een leasevergoeding + tankpas van een andere werkgever.

Het antwoord is: dat is niet te vergelijken.

Ligt aan type auto's, verplichtingen qua diesel/benzine, looptijd van leasecontract, alleen zakelijk of ook prive, aantal privekilomters per jaar, tankpas zakelijk of ook prive, tankpas nederland of europe of wereld, enz.

Tip: Vraag om een auto merk + type wat precies de leasevergoeding vult. Dan heb je een beetje een idee van hoe hoog de vergoeding is.