Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb de laatste 1.5 maand van een probleem; namelijk dat alle games na verloop van tijd freezen (beeld staat stil) voor 15/20 seconden en vervolgens een rare texture verandering toont (zie screen) http://album.partyflock.nl/61838848.jpg )

Het gebeurd in CSS, race driver grid, wow, Cod, Bioshock, Painkiller Overdose. etc

Ik heb geen idee hoe dit kan, ik heb de drivers tig maal geinstalleerd en nieuwe gedownload, ik heb Windows XP opnieuw geïnstalleerd, ook Chip drivers / Bios drivers al gedaan...

Ik ben radeloos en kan zelf niet meer tot een oplossing komen...

PC Specs:

Windows XP pro SP3
Asus P5K/EPU socket 775
Intel E8400 Core 2 Duo 2x3.00 GHZ
4x1 GB Corsair Dominator 1066mhz
Sparkle Nvidia Geforce 8800GT 512 MB
Samsung F1 750 MB , 32 MB buffer.
Arctic Cooling 7 Pro Freezer CPU cooler
3x 120 MM case fans in Nemesis Elite case.

Ik hoop dat jullie meer weten of een oplossing weten, post het dan aub want ik weet niet wat ik hiermee aan moet.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 14:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Welkom op Gathering of Tweakers :w

Welke voeding heb je? Dat mis ik nog in je speclijst.

Heb je je case van eventueel stof ontdaan om je airflow te bevorderen? Verder zou ik een met GPU-Z en RivaTuner je GPU-temperatuur meten en 3DMark06 / 3DMark Vantage runnen om de temperatuur van je GPU te meten.

In eerste instantie ziet het er uit als een rotte GPU :/

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 23:26
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter inderdaad even zo volledig mogelijk doornemen. Geef ook aan wat je hebt getest dan, hoe, en wat daarvan het resultaat was (en dan dus niet het nietszeggende "hij doet niks").

*Move naar PMG

• JRxAttack
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik denk dat er iets mis is met je videokaart, óf er is te weinig koeling, óf de GPU is op de een of andere manier beschadigd (zou ook door te veel hitte kunnen komen). Als oplossing zou ik ten eerste wat meer koeling in je kast plaatsen, anders is het toch echt je GPU :\

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Coolermaster Power pro 550Watt in mijn PC zitten, de kaart wordt redelijk warm , Idle temperaturen:

Processor: 25 graden celcius
Mainboard: 35 graden celcius
Power aux: 25 graden celcius

Onder load kan ik niet testen :(, want een game freezed al na een drie minuten.

de airflow is prima denk ik, de kaart wordt wel rond de 70 / 80 graden. (eerdere waarnemingen toen mijn PC nog niet dit probleem had.

en tot slot zal ik Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en testen.

bedankt voor jullie snelle Reacties

Verwijderd

Je kunt de temp uitlezen met GPU-z en de videokaart kun je ook stessen met ATiTool of Furmark.
Pagina: 1