[NBBG] Multimedianotebook mei 2009
In navolging van de normale BBG's wil ik deze keer ook maar eens de hulp van mede GoTters inschakelen voor het kiezen van de beste notebook. Voor de Multimedianotebook is een budget van 1300 euro bechikbaar. De notebook zal voor alle doeleinden kunnen worden gebruikt. Een mid-range videokaart is dus een vereiste. De notebook moet dus nette specs hebben en voor de meeste taken snel genoeg zijn.
Uiteindelijk moeten er 4 notebooks overblijven: 1 winnaar en 3 alternatieven. Het mooiste is uiteraard dat er wat diversiteit in dit alles zit qua specs, formaat, merk en prijs. Voor we zover zijn is het eerst tijd om allemaal interessante modellen er bij te pakken (een stuk of 10) en dan aan de hand van ervaringen en prijs.prestatie verhouding modellen weg te strepen.
Voorlopige lijst van kanshebbers
pricewatch: Asus L50VN-AK002CAsus met zeer goed gebalanceerde specs. Echter misschien prijs/prestatieverhouding gedateerd
pricewatch: HP Pavilion HDX X16-1160ED Premium Notebook PC (FV712EA)
HP HDX met goede specs. Maar ook prijs/spec verhouding niet de beste. Wel mooi Full HD scherm
pricewatch: MSI GT735-038
Winnaar van de vorige edite met verreweg de beste videokaart, wel een AMD CPU aan de andere zijde
pricewatch: Toshiba Satellite A350-12Z
Toshiba met Full HD scherm en snelle CPU. De videokaart is weer wat minder
pricewatch: MSI GX620-057NL
Zeer betaalbaar alternatief voor deze NBBG. Goede specs voor een zeer goede prijs!
pricewatch: Acer Aspire 6935G-944G32BN
Snelle en betaalbare Acer, ook een mogelijk alternatief met zijn full hd-scherm. Maar het merk en kwaliteit staan me weer tegen bij Acer doorgaans. Prijs/spec wise is hij daarentegen de beste in zijn soort.
Ik moet nog kijken of we notebooks van buiten de PW op kunnen nemen, Dell, Zepto, Xxodd en consorten zullen ook nog wel goede opties hebben namelijk.