Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2007] Datum berekeningen

Pagina: 1
Acties:

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 19:58
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:13 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bedoel je Excel?

• SaphuA
.

[ Voor 96% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:13 ]

• pkemeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Volgens mij kun je dit wel met DateAdd uitrekenen (iig wil in VBA)

DateAdd("[tijdseenheid]", [termijn], #[begindatum]#)

[ Voor 3% gewijzigd door pkemeling op 22-04-2009 15:55 ]

Lord Vaiter

Verwijderd

enkel met velden dit realiseren is mogelijk maar erg complex. word voorziet namelijk enkel de meest eenvoudige formules zoals som, abs, product enz.
bekijk eens de word date calculation tutorial (gebruik ALT+F9 om de veldcodes te zien)

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

SaphuA schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:19:
Hoi,

Op sharepoint staat een template dat ik wil aanpassen zodat er berekingen gedaan worden met een datum. De template heeft de properties Datum en Termijn (dagen) welke worden weergegeven in een tabel:
SharePoint maakt gebruik van metadata (in ieder geval vanaf versie 2007 :) ), bedoel je met de template 'Datum en Termijn' dat dit meta-data velden zijn welke dusdanig in de SharePoint lijst mee worden opgeslagen?

Indien dit inderdaad zo is, kan je makkelijkheidshalve een calculated list field in SharePoint bijmaken waar je de berekening doet van "Datum + termijn", dit koppelen aan je document....

evt. in de calculation een if-statement inbouwen, zodat je kan controloren of er reeds een termijn ingegeven is of niet (bv. bij een het aanmaken van nieuw document).

Grtjs

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• SaphuA
.

[ Voor 126% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:13 ]

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

SaphuA schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:56:

dj_vibri
Top idee (wist niet dat het kon)! Helaas komt dit veld niet als property in mijn document, dus kan ik hem niet weergeven.

In ieder geval bedankt, ik ga kijken wat ik kan met de reacties :)
Moest je dit overwegen en verdere vragen hebben, open nieuw topic of PM me. *Ben SharePoint developer ;)*

grtjs

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben voorstander van een nieuw topic als MOSS evt. gebruikt gaat worden, dan kunnen anderen meelezen/leren/denken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

SaphuA schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:56:
_heretic_
Dit document was ik ook tegen gekomen, maar ik hoopte dat het niet zo omslachtig zou hoeven. Plus dat ik er geen bal van snap :D

Edit:
Bijvoorbeeld het onderstaande voorbeeld dat ik in het document vind (veld selecteren en Shift + F9)
Calculate a day, date, month and year, using n months delay
{QUOTE "24-2-5052" \@ "dddd, d MMMM yyyy"}

Ik zie nergens een variable voor de 'n months' maar gewoon hard coded een datum die een formaat mee krijgt.
ik zei dan ook ALT-F9 ipv shft f9, het gaat immers om op meerdere niveau's ingebedde velden.
maar de oplossing van dj_vibri lijkt aangewezen, de oorspronkelijke velden worden er ook immers al via sharepoint ingezet, dus het berekend veld kan daar ook direct door afgehandeld worden. (graag deze oplossing in een nieuw topic hier dan ;) )

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:14:
[...]
(graag deze oplossing in een nieuw topic hier dan ;) )
Ik zal er pas morgenavond naar kunnen kijken, maar ik zal sowieso een evt. oplossing posten, al dan niet met een gehost word-documentje ergens :)

Pagina: 1