Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 17:34
Hallo,

wij hebben al een tijdje een KPN zakelijk internet+bellen.
Dit is een ADSL 12 mbit verbinding.
Wij hadden hier voor UPC met 12mbit in haalde netjes deze snelheid ook alleen het probleem was dat de modem er vaak uit viel en soms helemaal niet meer deed na een reset. na veel gebel met UPC hadden we besloten naar KPN te gaan aangezien we daar goede ervaringen mee hadden.
maar nu is het probleem dat ik nog niet eens de helft van de snelheid haal die ongeveer zou moeten.
ik weet dat het er aan licht hoever je van de centrale zit maar dat is bij ons maar 200 meter.
dus dit zal geen factor moeten spelen.
Alleen ik had laatst de KPN helpdesk gebelt. en deze mevrouw vertelde mij dat dit kwam doordat ik de lijn deel met de rest van de wijk/straat. maar dit is toch helemaal niet het geval met ADSL. ik dacht dit alleen met cable verbinding was anders zou ook iedereen over de zelfde telefoon lijn bellen.
en ook is het zo dat ik weet dat er mar 1 is bij ons in de buurt KPN heeft.
En dat is een man van 75 die alleen mailt en word gebruikt.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Ze zullen waarschijnlijk overspraak op de lijn bedoelen...
Dus de lijn die vanaf de centrale loop, richting verdeler, en vanaf daar weer naar je pand.
Op die lijn zullen ongetwijfeld meer lui zitten dan 1 persoon.
Dus hemelsbreed kan het wel 200m zijn maar kabellengte kun je moeilijk vaststellen op zoon korte afstand...
Het beste is om simpelweg KPN een zogenoemde 4tel meting te laten doen (als er analoge telefonie op de lijn zit, anders niet mogelijk).
Misschien ook es verstandig om even de stats output van je modem ff te posten om daar eens even in te neuzen.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Kan ook zijn dat je kabels in de meterkast niet goed zijn. Kabel naar je modem toe mag ook niet te lang zijn.

@hieronder: Ging er eigenlijk wel vanuit dat hij zou weten wat ik bedoel :P

[ Voor 26% gewijzigd door Xof op 21-04-2009 21:52 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

@hierboven...

Vermeld dan wel even wat je bedoeld :)

Hou de afstand Modem <-> ISRA-punt (en dan ook het echt het ISRA-punt, geen contactdoos ergens) op een zo kort mogelijke lengte.
Mijn advies: < 1m

Deze advertentieplaats is te huur!