Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

txt logfile met binaire data: wat is dit voor bestand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik hoop dat ik hier op de juist plek ben. Het probleem is dat ik een bestand heb, wat een logbestand zou moeten zijn. Echter kan ik het nergens in lezen. Weet iemand wat voor soort bestand dit is en waar het 'leesbaar' mee gemaakt kan worden? Het lijkt me geen txt bestand.
XML is het niet, lijkt met ook geen Word bestand, geen Excel...
Het bestand heet log20071118.txt en de inhoud is hier te bekijken.

Ik hoor graag jullie suggesties. Alvast enorm bedankt!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
Het is veel, maar het lijkt me geen logbestand...

Ik merk een combinatie van binary data, iets van een Linksys Adapter en html...

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:32
als ik zou moeten afgaan op wat ik kan lezen is het iets van een config voor je linksys wireless notebook adapter.

Verwijderd

ErikJansman schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:46:
als ik zou moeten afgaan op wat ik kan lezen is het iets van een config voor je linksys wireless notebook adapter.
Een installatie log van je wireless usb stick of iets dergelijks, openen met word geeft iets minder machine taal ed.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Path=Linksys\Wireless-G Notebook Adappterf=g„bs for GccÄfGCC2FirstTimeLaunch=1

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Waar heb je het gevonden?

Wat zocht je in het bestand?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zie ook een aantal dingen staan over de virus scanner (avast), o.a. rootkit check, floppy check.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het lijkt me eerder een memory dump van een stuk mem dat voor allerhande dingen gebruikt is maar nooit gecleared wordt (wat wel typerend is voor een embedded device als een router)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zo te zien is het geen bekend bestandsformaat zoals van Word. Daar is het veel te chaotisch/random voor. Het lijkt inderdaad een dump ofzo.

FWIW, het 'strings'-commando produceert deze output: http://pastebin.com/f6315381c

[ Voor 31% gewijzigd door user109731 op 21-04-2009 21:39 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11 19:50

Sebazzz

3dp

Ik vind dit ook wel interessant:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
height:16px ! important;
  border: 0px; margin:0px 0px 0px 0px; padding:0px 0px 0px 0px; line-height:normal; 
  float:none; vertical-align:baseline; letter-spacing:0px;
  background:transparent url(https://toolbaricons.s4benterprises.com/IEPlugin/inactive_a.modern.stat.gif) no-repeat scroll 0px 0px;
  font-family:Tahoma,Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif! important; font-size: 11px! important; font-style:normal! important; font-weight:normal! important; 
.skype_tb_injection .skype_tb_imgS { 
  display: inline ! important;  height:16px ! important;
  border: 0px; margin:0px 0px 0px 0px; padding:0px 0px 0px 0px; line-height:normal; 
  float:none; vertical-align:baseline; letter-spacing:0px;
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
  backgro__ADTECH_CODE__ = "";
__theDocument = document;
__theWindow = window;
__bCodeFlushed = false;
function __flushCode() {
    if (!__bCodeFlushed) {
        var span = parent.document.createElement("SPAN");
        span.innerHTML = __ADTECH_CODE__;
        window.frameElement.parentNode.appendChild(span);
        __bCodeFlushed = true;
if (typeof inFIF != "undefined") {
    document.write = function(str) {
        __ADTECH_CODE__ += str;
    document.writeln = function(str) { document.write(str + "\n"); };
    __theDocument = parent.document;
    __theWindow = parent;
document.write("\n");
function VBGetSwfVer_1748402(i) {
var sVersion_1748402 = "on error resume next\r\n"+
"Dim swControl_, swVersion_\r\n"+
"swVersion_ = 0\r\n"+
"set swControl_ = CreateObject(\"ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.\" + CStr(i))\r\n"+
"if (IsObject(swControl_)) then\r\n"+
"swVersion_ = swControl_.GetVariable(\"$version\")\r\n"+
"end if";
window.execScript(sVersion_1748402, "VBScript");
return swVersion_;
var AT_MULTICLICK=new Array;
var AT_MULTICOUNT=new Array;
var AT_CLICKVAR=new Array;
var AT_CLICK = "http://www.simpel.nl";
var AT_IMGCLICK="http://www.simpel.nl";
var AT_TARGET="_blank";
var AT_MICROSITE=""; // width=xxx height=yyy
AT_MULTICLICK[1]="";

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 21-04-2009 21:39 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zie inderdaad html, css en javascript maar de rest kan ik niks aan zien. Hoe kom je aan deze file en waarom zou je dit willen (moeten?) parsen en zoja, wat wil je er dan mee is dan een beetje de vraag.

edit: leuk detail is dat die image link vanuit css gewoon werkt :) ook een verwijzing in naar simpel.nl kom ik tegen.

[ Voor 22% gewijzigd door Cartman! op 21-04-2009 22:31 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het topic staat hier ieder geval niet op de goede plek aangezien het niks met zelf programmeren te maken heeft. Ik move hem dus naar Client Software Algemeen. PRG -> CSA

Het is misschien wel makkelijk als je iets meer informatie geeft hoe je aan het bestand komt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

ik verschillende websites en iets over een netwerk adapter, is het een logbestand van data verzonden over je netwerk wellicht? Of kweek ik nu bezopen teksten :X

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik houd het ook op een memory dump. Vraag is: waar komt het precies vandaan, waarom wil je het uitlezen? Dat lijkt me een goede start.

offtopic:
Ik neem aan dat je ondertussen je topic weer hebt teruggevonden (de URL is immers niet veranderd en je topics zijn altijd te vinden via je myReact). Dan haal ik even ????? uit de topictitel en zet er wat meer beschrjiving in. Dat maakt het wat minder schreeuwerig dan 'wat is dit voor bestand???'.

Welkom op GoT! :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:19

BCC

Een advertentie in de management interface van een netwerk device lijkt mij toch ook wel raar.
http://adtech.panthercust...wipe_234x60_new_15sec.swf

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie inzet zover. Het leek me ook te gaan om iets wat met m'n router te maken heeft, inderdaad een Linksys.
Waar ik naar op zoek ben, is een logfile van MSN. De bestandsnaam is indertijd aangepast, het moet wel van die datum zijn.
Het enige wat ik terug kon vinden op de HD waar het op heeft gestaan (met Getdataback NTFS) was dit bestand. Verder kan ik niets terugvinden.
Het lijkt echter helemaal niet op een MSN logfile en ik kan er ook geen soep van koken.
Hierin zou belangrijke info (voor mij dan) moeten staan die ik kwijt was geraakt.
Het stukje met de links erin van simpel.nl en het swf stukje vond ik ook wel vreemd.
Nu ben ik niet zo heel erg thuis in programmeren, dus ik hoop dat jullie hier iets uit kunnen halen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aaaah, een belangrijk stukje van de puzzel. GDB heeft het bestand simpelweg (helaas voor jou) niet goed terug kunnen halen, dus zie je fragmenten van andere files. Je kunt, aangenomen dat je niets naar die HDD schrijft, een nieuwe poging wagen met een ander recovery tool :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik dus al bang voor, de bestandsnaam klopt nog wel, maar de inhoud is een bij elkaar geraapt zooitje. Heb je suggesties voor een goede recoverytool?
Helaas is de HD wel na het formatteren destijds weer in gebruik genomen, dus ik heb weinig hoop om de file nog in leesbare vorm terug te vinden eigenlijk.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als je de HDD weer bent gaan gebruiken, zou ik je de moeite besparen. Kans van bijna 0. Tools: in BalusC in "OM FAQ" staan een paar alternatieven, maar GDB is een goede.

Pagina: 1