Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort, nadat mijn oude moederbord is overleden, maak ik gebruik van de MSI k9AG Neo-Digital.
Met het vorige moederbord heb ik niks geen last gehad in het systeem.
een probleem waar ik nu meer zit (met die nieuwe mobo) is:

Als ik windows opstart, werkt de Aero (dwm.exe) heel even en geeft dan ongeveer binnen een minuut een foutmelding en sluit het hele proces dwm.exe af.
Ik dacht dat dit probleem aan mijn windows versie lag, dus heb ik de beta van windows 7 geprobeerd. hier had ik echter precies hetzelfde probleem.
Dit probleem had ik met mijn Nvidia gForce 8500GT. ik heb toen even overgeschakeld naar de onboard videokaart op het moederbord, maar dit gaf precies hetzelfde probleem.
Hieruit moet ik concluderen dat het dus wel degelijk iets is van het moederbord.

Hier een aantal specificaties van mijn systeem:
Moederbord: MSI K9AG Neo2- Digital
Processor: AMD Athlon 4800+ X2
Grafisch: Nvidia gForce 8500GT
Geheugen: 2GB DDR2 Kingston

Kan iemand mij hierbij helpen? heeft iemand misschien ervaring met dit moederbord? Of heb ik misschien zelf een verkeerde instelling gedaan?

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:53
Is het hetzelfde moederbord als je oude? Heb je een herinstallatie gedaan?

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:34
Gebeurde dit meteen? de allereerste x dat je je nieuwe mobo gebruikte? Of pas later? Probeer eens met je RAM te combineren(1 latje, of latjes verwisselen). Ik zou niet te snel naar je moederbord wijzen, omdat dit me sterk lijkt

Verwijderd

Topicstarter
Lars93 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:54:
Gebeurde dit meteen? de allereerste x dat je je nieuwe mobo gebruikte? Of pas later? Probeer eens met je RAM te combineren(1 latje, of latjes verwisselen). Ik zou niet te snel naar je moederbord wijzen, omdat dit me sterk lijkt
Ik heb nu een ander moederbord als die daarvoor. Toen ik het mobo had verwisseld heb ik gelijk windows opnieuw geïnstalleerd. Ik was een paar minuten aan het werk en kreeg toen dus deze foutmelding.
ik heb vervolgens nog eens windows opnieuw geïnstalleerd omdat ik dacht dat er iets was fout gegaan tijdens de installatie. daarna heb ik, zoals ook al aangegeven, windows 7 beta nog geprobeerd, maar deze geeft precies dezelfde fout.
Het is nu ook nog steeds zo dat als ik mn pc opnieuw heb opgestart werkt het een paar minuten en dan knalt het proces dwm.exe er weer uit.
Zou dit met het RAM te maken hebben? het lijkt me zelf inderdaad ook sterk dat het moederbord niet goed is. Zou het misschien met een instelling in de BIOS te maken hebben? ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met zulke dingen, maar dat zou natuurlijk ook zo maar kunnen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geheugen zou het heel goed kunnen zijn. Danwel defect, danwel incompatible danwel verkeerd ingesteld in je bios. Met memtest kun je het sowieso eens testen.

Mocht dat het niet blijken te zijn, dan kun je altijd Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bijpakken om te achterhalen waar het probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu wat geprobeerd te spelen met het geheugen, maar dit had helaas geen effect.
Ik heb de 2 chips die ik heb omgewisseld, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Op mijn moederbord zitten vier geheugen sleuven, namelijk; DIMM2. DIMM1, DIMM4 en DIMM3.
Ik heb het geheugen geplaatst op DIMM1 en DIMM2. Zou dit misschien ook een fout kunnen zijn?

Of heeft dit misschien niets met het geheugen te maken, maar met wat anders?
Ik hoor het graag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je memtest al gedraaid?

Verwijderd

probeer het anders eens met één latje geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,
Het probleem is opgelost. Het was een instelling van het moederbord
Na heel lang zoeken en proberen heb ik de juiste instelling toch gevonden.
bedankt voor alle gegeven reacties
Pagina: 1