Toon posts:

Lokale netwerkverbinding hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met internetuitval van me serverbak.

Internet loopt via motorola modem naar me woonkamer waar het eerst via een switchje wordt gesplitst naar me gamespc en serverpc. Gamespc heeft al jaren gewoon internet zonder enig uitval (ziggo storingen tellen nie mee ;)) en serverpc valt sinds een maandje na 1 jaar trouwe dienst om d ehaverklap uit. En als ik herstel van de netwerkkaart doe, dan werkt het direct weer. En na half uur ongeveer valt het weer uit.

Nieuwe netwerkaart hielp niet, internet direct in server (zonder switch dus) hielp ook niet. Ik heb overal op internet doorgezocht en ik kan nergens de juiste oplossing vinden.

Wat zie ik over het hoofd?

Alvast bedankt voor de moeite :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:43:

Internet loopt via motorola modem naar me woonkamer waar het eerst via een switchje wordt gesplitst naar me gamespc en serverpc. Gamespc heeft al jaren gewoon internet zonder enig uitval (ziggo storingen tellen nie mee ;)) en serverpc valt sinds een maandje na 1 jaar trouwe dienst om d ehaverklap uit. En als ik herstel van de netwerkkaart doe, dan werkt het direct weer. En na half uur ongeveer valt het weer uit.

Nieuwe netwerkaart hielp niet, internet direct in server (zonder switch dus) hielp ook niet. Ik heb overal op internet doorgezocht en ik kan nergens de juiste oplossing vinden.

Misschien is het dan toch een netwerkprobleem. Kan je is wat testjes doen zoals ping, tracert en dat soort standaard dingen? Werkt de DNS nog? Zegt de PC dat de netwerkkabel niet present is?

offtopic:
Misschien hoort dit topic beter in netwerken, zometeen maar ff een topicreport doen.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:18
Misschien dat je moederbord half dood is? Dit kom ikzelf vaak tegen bij personen die een P3 servertje hebben gemaakt en dan in een kast stoppen. In het begin deurtje toch iets open later dicht. En dan blijkt toch een deel kapot te zijn gegaanalleen dusdanig het werkt nog wel maar stabiel nee.

Verwijderd

Test het eens zonder switch, kijk of het dan langer als een half uur stand houdt. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:54:
[...]

Test het eens zonder switch, kijk of het dan langer als een half uur stand houdt. :P
Tsja lezen is ook een kunst :+
*blaat*
*knip*

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-03 21:16
Voer eens ping commando uit kijken of hij na half uur ook uitvalt

dus bijv. ping www.tweakers.net -t

Kan je zien of je netwerkkaart misschien in "slaapstand" gaat.

Verwijderd

staat er niks in je logs? van foutmeldingen , timeouts ectr

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iig voor de snelle reacties. Het gaat om een A8N moederbord. Een amd 3500+ zit erin. Het zou daar weleens eraan kunnen liggen. Zal jullie suggesties eens direct gaan uitvoeren!

Update: - Geen foutmelding/logs iig
- Geen melding van losse netwerkkabel (heb daarvoor al andere geprobeerd met zelfde resultaat)

Ping -t ben ik nu aan t doen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 20:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:56:
[...]

Tsja lezen is ook een kunst :+

[...]
Oeps

Verwijderd

Topicstarter
na 1u internet timed out. Wat houdt dat dus in?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Al eens gedacht aan interferentie op je netwerkkabel?

Iets dat instraalt op die kabel... heb al vreemde dingen gezien van een TL-lamp tot een speaker...

Kijk eens of je op de route wat ander vreemds tegenkomt.

Deze advertentieplaats is te huur!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
swicth eruit halen en een router achter je moterola zetten.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 13:00

IEF

Why so serious?

Move naar Netwerken.
Titelfix.
Pagina: 1