[POLL] Nvidia of Ati

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
Fanboy vraag, ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe deze stand ervoor staat onder de tweakers :P

Poll: Ati of Nvidia
Ati
Nvidia
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=332382&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Graag de reacties achterwege laten, je voorkeur geven bij welk bedrijf je het beste gevoel hebt.
Het is niet de bedoeling om de eindeloze ati - nvidia discussie te starten daar zijn er al meer als genoeg van op GoT.

[ Voor 19% gewijzigd door pennenlikker op 21-04-2009 19:22 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Ik = Ati ! :)

Omdat ik vind dat je bij Ati net iets meer prestatie voor je geld krijgt.
Het zijn dan wel misschien niet zulke hoge kwaliteits kaarten en zo vooroplopen qua technologie als de Nvidia kaarten, maar ze zijn gewoon 1/2e van de prijs soms :) dat is doorslaggevend genoeg voor mij !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVIDIA :P
Meestal sneller dan ATi, al geeft ATi weer meer waar voor je geld.

Ook CUDA is erg lekker te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Nvidia. Met als enige reden dat ze betere support en drivers voor Linux hebben. Ati maakt sinds kort wel een inhaalslag though, al kijk ik de kat daar nog even uit de boom.
De eerste die zijn drivers volledig open-source maakt, kan bij mij echter veel puntjes winnen.
* Firestone droomt verder
Graag de reacties achterwege laten, je voorkeur geven bij welk bedrijf je het beste gevoel hebt.
Het is niet de bedoeling om de eindeloze ati - nvidia discussie te starten daar zijn er al meer als genoeg van op GoT.
8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Firestone op 21-04-2009 19:25 . Reden: LOL WUT? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Human Torch: Flame on ?

[ Voor 39% gewijzigd door GoT op 21-04-2009 19:20 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Ik ben eigenlijk ook benieuwd wat op Tweakers de Intel vs AMD verhoudingen zijn: wat videokaarten betreft is het idd duidelijk dat redelijk wat meer mensen fan zijn van ATi dan van nVidia, maar bij Intel vs AMD is het volgens mij spannender; i7 heeft Intel veel tweakerfans gescoord, maar Phenom II dan ook weer veel AMD-fans...

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Nvidia, om Firestone maar even te quoten:
Firestone schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:17:
Nvidia. Met als enige reden dat ze betere support en drivers voor Linux hebben. Ati maakt sinds kort wel een inhaalslag though, al kijk ik de kat daar nog even uit de boom.
De eerste die zijn drivers volledig open-source maakt, kan bij mij echter veel puntjes winnen.
valt weinig meer aan toe te voegen wat mij betreft :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:14

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hardware-wise maakt het weinig uit vind ik. Ik ga zelf wel voor Nvidia omdat ik hun drivers vlotter vind werken. Dat is trouwens wel gebaseerd op erg oude ervaringen nu, maar ja.. ben gewoon sindsdien bij Nvidia gebleven. Maar mijn Radeon 9600 kaartjes zijn ook prima. Het hangt echt van je persoonlijke voorkeur af. Uiteindelijk eindigt het toch in 'Ik vind Merk X prettiger werken' omdat het voor de rest echt weinig meer uitmaakt. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Nvidia!!, vanwege hun uitstekende drivers en hun 8800GT die nu ondertussen al meer dan een jaar prima zijn werk doet in mijn PC. Mijn volgende kaart wordt ook weer een Nvidia, tenzij ik echt niet om ATi heen kan vanwege de prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cumulus007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07-2022
Nvidia. ATI's drivers voor Linux zijn te brak voor woorden, terwijl Nvidia gewoonweg uitstekende drivers levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
ATi

Voornaamste reden is de prijs/performance verhouding. Als dit verschuift zal ik dan alweer snel geneigd zijn naar nVidia over te stappen. Bijkomende redenen zijn dat ik bij een david vs. goliath relatie snel geneigd ben voor de underdog te kiezen en dat ik doordat m'n laatste 2 kaarten van ATi waren inmiddels wat meer ervaring heb met hun drivers, support etc.

edit @ hieronder:
Ik denk dat nVidia veel aan hun naamsbekendheid te danken heeft. Tweakers motiveren hun keuze, maar de doorsnee gebruiker die een videokaart wil kopen koopt gewoon een kaart waarop nVidia of Geforce staat omdat ze gehoord hebben dat dat de beste zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Depep op 21-04-2009 20:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:32

superwashandje

grofheid alom

Depep schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:06:
ATi

Voornaamste reden is de prijs/performance verhouding. Als dit verschuift zal ik dan alweer snel geneigd zijn naar nVidia over te stappen. Bijkomende redenen zijn dat ik bij een david vs. goliath relatie snel geneigd ben voor de underdog te kiezen en bladiebla
mijn idee. toch was ik ook erg tevreden met mijn 8800 gts en gt maar die kwamen ook uit een tijdperk dat ati erg ver achter lag.

edit: toch wel raar dat ati zover voorstaat gezien ik ergens gelezen heb dat nvidia meer dan de helft van de markt voor videokaarten in handen heeft (meer votes nodig dus)

[ Voor 14% gewijzigd door superwashandje op 21-04-2009 20:18 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik mis de optie 'maakt me niet uit, zolang het maar werkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
waar is intel :+

Oh die moet nog met zijn videokaart komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

superwashandje schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:16:

edit: toch wel raar dat ati zover voorstaat gezien ik ergens gelezen heb dat nvidia meer dan de helft van de markt voor videokaarten in handen heeft (meer votes nodig dus)
Daar kan je dan toch aan zien dat nvidia vooral voorloopt omdat ze veel meer OEM's hebben als ati, en dat ati toch meer gewild is bij de echte tweakers :P

Off-topic-mode: Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de nvidia kaarten nog bezig zijn met het plaatje inladen, zodat die nog niet weten waar ze moeten klikken 8)7

Ik ben toch voor ati trouwens, zoals jullie al wel konden merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fanboy vraag
Helaas zijn fanboy topics nadrukkelijk niet de bedoeling. Een Tweaker stelt z'n eisen op, kijkt naar performance in zijn apps en kiest dan op basis van z'n eisen (of dat nu performance, prijs, stilte, of voor mijn part kleur is, of combo ervan) een chip en een kaart. Niet op basis van merk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.