Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] geluid problemen

Pagina: 1
Acties:

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Goeie avond..

Ik heb een klein probleempje.. Sinds ik windows 7 (7000) draaide had ik helemaal geen problemen of niks. Het werkte zelf zo goed dat ik maar op windows 7 bleef hangen en niet meer terug ging naar windows XP.
Maar nu ik 7068 heb geinstalleerd krijg ik geluid problemen... Ik dacht van komt wel door de build dus ik 7077 geinstalleerd maar wat blijkt nu. Deze versie heeft het ook.

Het probleem waar ik mee zit is. Als ik film/muziek afspeel speelt hij de eerste paar min goed af. Als je steeds verder bent na een tijdje krijg je wat gekraak in de boxen. Tijdens film kijken is dit zeer irritant en ik ben zo iemand die dan al geen zin meer heeft in film te kijken :P
Maar hoelanger je het negeert hoe erger het wordt en uiteindelijk gooi ik de kussens in het rond en zet ik de film/muziek uit..
Als ik iets afspeel in Windows XP (dual boot) zijn er geen problemen.

Wat heb ik al geprobeert.
+ Nieuwe builds..
+ Herinstallatie
+ Windows update
+ Drivers van MB en Sound
+ Drivers van Vista 64bit
+ Drivers zoeken voor ACPI (een apparaat wat niet geinstalleerd kan worden heb geen drivers kunnen vinden..)
+ Bios update (liep ongeveer 3 jaar achter :P)

Na deze opties geprobeerd weet ik het ook niet meer..
Mijn systeem bestaat uit
AMD 6000x2
M2N e SLI (volgens mij 570 sli chip)
8600GTS
1hd Windows
2x hd (raid0) data

Volgens mij was dat het wel zoon beetje..
oja het type geluidkaart is c-media cm6501

Alvast bedankt :D

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:08
de M2N SLI heeft ook onboard sound, probeer het daar is mee :) ,
even in de bios switchen tussen geluids kaart -> onboard sound, als dat lukt dan ligt het toch op een of andere manier aan je geluidskaart :)

gewoon nee.

• Killertjuh
EUhmm misschien niet duidelijk genoeg geweest maar ik gebruik mijn onboard sound..
Deze heeft de chip van C-media en daarbij gebruik ik W7 64bit

• Killertjuh
Weet niemand een oplossing hiervoor ;(

Verwijderd

Probeer eens de film vanaf je Windows schijf te bekijken, ervan uitgaande dat je een image gemount hebt.. Als je dan nog gekraak hoort, dan weet ik t niet, maar als t goed is zou je dan geen gekraak meer moeten horen..

• Killertjuh
Ik denk niet dat dit zal werken omdat, als ik een film/aflevering/uitzending kijk via uitzendinggemist begint hij ook te kraken na een bepaalde tijd.. hoelanger ik wacht hoe erger het wordt.

• Killertjuh
Ik heb nu de RC versie gesintalleerd en het lijkt er op dat alles nu goed draaid.. dus misschien lag het wel aan de builds.. wie weet :+
Pagina: 1