(Internet PC) AMD Athlon64 single core of dual core?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik ben voor mijn vriendin een nieuwe computer aan het samenstellen.

Ze speelt geen zware games, alleen maar simpele Zylom spelletjes (Bejeweled 2 bijv).
Verder gebruikt ze internet, e-mail en Office.

Nu heb ik 2 goedkope processors gezien.

AMD Athlon64 LE1640 2,6 Ghz 1024kb cache (single core)
en de
AMD Athlon64 X2 4400 EE 2,3 Ghz 2x512kb cache (dual core)

Verder komt er in de nieuwe pc:

Foxconn M-ATX moederbord (video/audio/lan onboard)
2 GB DDR2 800
200 GB IDE hardeschijf (uit oude pc)
NEC DVD brander IDE (uit oude pc)
CoolerMaster 430 Watt voeding
CoolerMaster Elite 340 M-ATX kast

Mijn vraag is welke processor ik het beste kan kiezen? Welke zal het snelst werken?

Heb niet zo'n groot budget, vandaar een processor van rond de € 40.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:19
Ik zou zelf gewoon lekker voor de dual-core gaan :).
Aangezien dat gewoon net iets nieuwer is, en gewoon een stuk sneller imo :).
Op welke Socket zitten de processoren ?

gewoon nee.

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Op zich zullen beide CPUs hun taak doen en wat jij ermee van plan bent is natuurlijk niet zo heel zwaar. Toch zou ik voor de dual core gaan, je kunt dan "veilig" twee programma's tegelijk draaien zonder dat je je zorgen hoeft te maken. Voor de taken die ze gaat doen maakt 2,3 of 2,6GHz niet zoveel uit, maar stel dat ze Word en Internet aanheeft, kun je dan mooi verdelen. Ik zou persoonlijk voor de dualcore gaan.

Verder, Vista is the way to go hier, DX10 heb je toch geen drol aan op dit systeem en Vista vraagt dan alleen maar meer van je systeem en het enige voordeel is een wat shinier uiterlijk (volgens velen overigens het enige voordeel van Vista, mgoed).

In het kort, dual-core om het systeem nèt dat tikje overhead te geven zodat je vriendin gewoon kan doen wat ze wil, single-core is toch wel beetje gedateerd voor mijn gevoel, zelfs een atom kan 2 threads tegelijk aan :P.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het dual vs singlecore verhaal is al vaker langsgekomen.
Welke je moet kopen is helemaal afhankelijk van je eisen. Ga eens op zoek naar benches en reviews, op basis daarvan kun je prima een keuze maken. En natuurlijk zijn er de BBGs om je op weg te helpen.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we verwachten dat een tweaker z'n eigen hardware kan kiezen.

Dit topic is gesloten.