Toon posts:

Scannen met een Canon Multifunctional

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb mijn printer (Canon MP210) al een half jaar. Printer doet hij prima, echter heb ik hem nog nooit hoeven testen op het scannen. Vandaag is die dag dan toch aangebroken: ik moet scannen! Één probleem, hij werkt dus niet!

Ik heb gekeken of er bij Canon een nieuwe driver aanwezig was, deze was er niet. Verder heb ik ScanGear en CanoScan geïnstalleerd, echter kan ik de eerste sowieso al niet terug vinden en de tweede zegt dat hij geen driver kan vinden. Een simpele conclusie is dus dat het aan de driver zou moeten liggen.

Heeft iemand ervaring met het scannen met een Canon Multifunctional i.c.m. Apple? Ik heb sowieso echt nul scan ervaring met OS X.

Gr.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Doet hij gewoon niks, krijg je een foutmelding (en welke dan), heb je de scanner direct via USB op de computer aangesloten of via een netwerk beschikbaar gemaakt? Om uit te sluiten dat het een hardwareprobleem is zou je trouwens kunnen proberen een kopie te maken, als hij dat wel doet lijkt het inderdaad een driver-probleem te zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Heb het zojuist aan mijn buurmeisje gevraagd, die wist me te vertellen dat je het via "Fotolader" moest doen. Deze had ik nog nooit gebruikt en wist überhaupt niet van het bestaan van "Fotolader" af. Uiteindelijk is het mij dus gelukt om een perfecte scan te maken!

Wellicht is het een ietwat domme vraag geweest :)

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:48
Als je toch nog tegen beperkingen aan mocht lopen met "Fotolader" kan je ook nog overwegen te kijken naar VueScan.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb precies dezelfde multifunctional, nooit problemen t/m 10.5.8, nu met 10.6.x scant hij niet meer.

Ik heb zojuist alles geupdate (ScanGear, MP Navigator EX 10.5, IJ-drivers) en nog steeds hetzelfde:

Als ik ga scannen met MP Navigator EX dan loopt hij vast na het opwarmen van de lamp. Met fotolader hetzelfde verhaal. Na het opladen gebeurt er niks meer, als ik op annuleer druk omdat het al minutenlang duurt dan loopt de software (allebei) vast.

Ik moet ontzettend nodig scannen, wat nu gedaan?

Edit: Zal je net zien dat je het probleem gevonden hebt: het was de USB-kabel.

Ik vind het overigens een ontzettende kloteprinter qua kleuren: na een printje of 20 met een kleurtje bovenin (als briefpapierlogo) is de boel alweer op. Daar betaal je dan 60 euro voor; da's dus 3 euro per briefhoofd. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Wilf op 27-10-2009 16:03 ]