Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZzzSandman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10-2021
Enige tijd terug heb ik een nieuwe kleine camera gekocht, de casio exilim Z150 was een goede koop, dacht ik.
Maar na een aantal keren op pad te zijn geweest met de camera kwam ik erachter dat er wel degelijk fouten zitten in de firmware of iets dergelijks waardoor hij foto's niet goed schrijft op de SD kaart.
Het zijn meestal verknipte foto's en soms ook een andere tint of belichting. Ik zal een foto laten zien die dit probleem heeft.
Het gekke is alleen ook dat als je ze terug kijkt via de "Play" knop ze nooit als foutief te herkennen zijn. Dus mijn conclusie was dat de thumbnails niet de fout weergeven.

Ik hoop dat iemand weet waar dit aan kan liggen of dat er een update beschikbaar is waar ik nog niet van heb gehoord.

ps ik 2 van deze camera's, een met firmware 1.1 en 1 met een nieuwere, 1.2 dacht ik.

http://img148.imageshack.us/img148/8382/cimg3079.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/1623/cimg3419.jpg

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 20:21

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ik heb dit probleem wel eens gehad met een ander type camera. De foto's kreeg ik wel goed over als ik de camera met een USB kabel op de PC aansloot. Gebruikte ik echter een cardreader, dan kreeg ik zulke fouten te zien. Ben er verder nooit in gedoken hoe dit nu kon (was een toestel van 't werk)

[ Voor 14% gewijzigd door antonboonstra op 21-04-2009 16:48 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat toestel gewoon retour gestuurt richting winkel na het testen met een andere SD kaart als dat de oplossing niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZzzSandman
Ja ik heb hem al een keer voor rma opgegeven maar die zeiden dat er niets mis mee was.
Maar ik heb nu idd een andere Sd kaart, die extreme III van sandisk en daar heb ik pas 1 foute foto mee gehad. Maar die andere was een sandisk extreme II. Ik dacht altijd dat sandisk wel 1 van de betrouwbaarste sd kaartjes maakte.
Heeft iemand nog goede tips voor andere sd kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 20:21

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Lijkt mij heel sterk dat het aan het SD kaartje ligt. Hoe transporteer je de foto's naar de PC? Met een cardreader? Zoals ik eerder zei, probeer het eens via de USB kabel. Gaat het dan wel altijd goed, dan ligt het misschien aan de cardreader. Dit omdat de foto's op het display van de camera zelf wel altijd goed zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door antonboonstra op 23-04-2009 20:07 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZzzSandman
Daar zit wat in. Al kan ik het me niet voorstellen, want het lijkt er gewoon op dat het een schrijfout is van de camera zelf. Maar ik zal het wel proberen. Thnx
Pagina: 1