[fp/feat] edit history FP zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:50

hellknight

Medieval Nerd

Topicstarter
Bij reacties op nieuwsberichten op de frontpage komt het regelmatig voor dat mensen een verkapte "first post" maken - er wordt snel een post aangemaakt met enkel een smily, "first", "FiPo", oid, om maar de eerste post te hebben, en daarna wordt via een edit meer content toegevoegd. Dit maakt het eerlijk modereren van dit soort posts erg moeilijk - je kan zien dat er iets is ge-edit, maar niet wat.

Is het mogelijk om de edit-history van FP posts zichtbaar te maken voor andere gebruikers? Er hoeft niet perse de volledige content van een post voor de edit opvraagbaar te zijn, enkel een lijstje wanneer een post ge-edit is, en voor hoeveel procent deze gewijzigd is zou in principe voldoende moeten zijn - een normaal uitziende post welke toevallig eerste lijkt te zijn, maar voor 95% gedit is kort na posten maakt al duidelijk dat dit een aangepaste FiPo is.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Is het mogelijk om de edit-history van FP posts zichtbaar te maken voor andere gebruikers?
atm niet aangezien we die history niet opslaan.

Verder vraag ik me af of het erg nuttig is om hier veel tijd aan te besteden. Het probleem met het achteraf editten van fipo's komt volgens mij toch ook niet zoveel voor?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De laatste tijd zie ik wel iets vaker geëditte fipo's, maar een echt probleem is het niet inderdaad. En verder is dit ook niet een feature die ik graag voor de gewone user beschikbaar zou zien, maar hooguit voor de powermods. Bij het modden is toch de meestal alleen huidige vorm van de reactie van belang (fipo's zijn hier een kleine uitzonderingsgroep), terwijl correctieve acties, waar een diff nuttig zou kunnen zijn toch alleen door powermods worden uitgevoerd.
Voor de gewone gebruiker is een diff niet echt verstandig wat mij betreft, weggeëditte foute linkjes en dergelijke wil je niet op die manier alsnog bereikbaar maken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Uit mismod-topic:
Kixtart schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:41:
Niet zo handig. Alleen in het geval van fipo's zouden ze erop aangesproken kunnen worden, maar verder moet je een reactie modereren hoe je hem op dat moment ziet. Als een user een edit eraan hangt met flames zal je een lage score geven, maar wanneer een user zijn reactie aanvult kan het ook omhoog. Eerdere moderators zullen wel een ander punt hebben gegeven, maar zovaak komt dat ook niet voor.

...
Op dit moment is het voor PowerMods maar heel soms handig om bijvoorbeeld te bewijzen dat het een fipo was, maar het komt maar sporadisch voor.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Is inmiddels een devtrack voor: http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=5529