Toon posts:

Speedtouch 580 Warm kernal start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier thuis een Speedtouch 580 staan, deze werkt na behoren...
Alleen af en toe, en in het weekend was het weer raak, heeft het modem last van warme kernal restarts...

Dus dan verlies je even je internet verbinding, valt msn weg, of je ingetypte formulier wordt niet verstuurt.

Behoorlijk irritant.

Ik heb de firmware al bijgewerkt, en sinds ik dit gedaan heb, is het het zelfde gebleven.

Echter, de afgelopen 10 uur heb ik bijvoorbeeld geen last gehad.

Ik zit erover te denken om een Fritzbox aan te gaan schaffen, of een Zyxel modem.

Ik heb analoge telefonie, en geen internetplusbellen ofzo.

Dan sluit ik alleen het DSL singnaal aan op de Fritzbox of Zyxel, en de analoge lijn laat ik intact met de telefooncentrale hier thuis.
Ik hoef geen bemoeienis met een modem hiervoor.

Kan ik dan alsnog wel de VOIP module gebruiken voor voipbuster of andere dingen bijvoorbeeld?

Dit zijn mijn vragen, als iemand een oplossing heeft voor de WARM resets, dan ook heel graag...

De ADSL lijn is verder in orde, en functioneert al 5 jaar na behoren.

Verwijderd

Zou je loggen van kernelactiviteiten is aan willen zetten in de telnet interface, en als het weer gebeurt de log hier willen posten? Dan kunnen we misschien achter de oorzaak komen ;) .

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 18:22 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Als eerste de voeding eens nakijken.
Vervang de voeding met een soortgelijk exemplaar. Je moet alleen letten dat voltage en ampère nagenoeg
gelijk zijn. En het stekkertje ook, natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een screenshot gemaakt, van wat er na de reboot gebeurd, dit is alles, de voorgaande informatie gaat gelijk verloren

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/1940/speedtouch.jpg

• ikie2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden hetzelfde probleem gehad, Em-Computers had toen voor ons een nieuwe besteld omdat die van ons buiten garantie viel, hierna was het probleem bij ons verholpen. Misschien helpt een nieuwe bij jullie ? Kun je geen modem van een vriend of kennis testen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk erover na, alleen ik wil eigenlijk het probleem oplossen.

Want het kan toch niet zijn dat er een limiet aan data routering zit? :P
Pagina: 1