• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Hoi,

Ik heb een ris server in elkaar gezet bij ons in het bedrijf met hulp van deze link http://www.windowsnetwork...ing-Unattended-Setup.html werkt super allemaal maar ik wil nu eigenlijk dat computers die deze installatie krijgen het geluid standaard op gedempt staat.

Weet iemand hoe je dit moet doen, key = "registersleuteldiehetgeluiduitzet" ???

Tnx ;)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zelf inzet tonen, ben je al kei vaak op gewezen.

Tnx ;)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:23
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound]
"Beep"="no"
"ExtendedSounds"="no"

beetje zoeken op google en je weet het ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• pennenlikker
elevator schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:17:
Zelf inzet tonen, ben je al kei vaak op gewezen.

Tnx ;)
Jaja...

Ik vraag ook een keer iets hier.
Ik hoef geen registersleutels (die kan ik zelf ook vinden) te hebben, geen info over iets. wil eigenlijk alleen weten wat het handigste is om te doen.

Via opstart/shutdown script kan, of het via het answer file kan weet ik niet, cmd script runounce kan ook.
Dit is de eerste keer dat ik dit doe.
Lekker veel moeite om me even een zetje in de goede richting te geven zodat ik weer verder kan :S

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• To_Tall
pennenlikker schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:21:
[...]
Via opstart/shutdown script kan, of het via het answer file kan weet ik niet, cmd script runounce kan ook.
Dit is de eerste keer dat ik dit doe.
Lekker veel moeite om me even een zetje in de goede richting te geven zodat ik weer verder kan :S
je geeft zelf al een antwoord op je eigen vraag _O-

Gewoon registry bestand aanmaken waarmee je het geluid uit zet. en deze mee opnemen in je runonce bestand.

Beetje zoek en denk werk via google en het kom helemaal goed. Ook het grote boze windows boek installing and configuring MS Windows XP geeft hier een hoop antworden op..

[ Voor 14% gewijzigd door To_Tall op 21-04-2009 15:33 ]

• pennenlikker
To_Tall schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:32:
[...]

je geeft zelf al een antwoord op je eigen vraag _O-

Gewoon registry bestand aanmaken waarmee je het geluid uit zet. en deze mee opnemen in je runonce bestand.

Beetje zoek en denk werk via google en het kom helemaal goed. Ook het grote boze windows boek installing and configuring MS Windows XP geeft hier een hoop antworden op..
Ja ik geef EEN antwoord ja, ik moet er nog een stuk of 20 regsettings wijzigen doen op 5 verschillende xp/vista versies :/ .
Dus vraag hierbij ook 'de' manier om dit het handigste en snelste te doen.
Want er hing mij bij dat dit ook anders kon dan met scripts, kan het mis hebben daarom mijn vraag.

Iemand ervaring mee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pennenlikker schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:10:
[...]

Ja ik geef EEN antwoord ja, ik moet er nog een stuk of 20 regsettings wijzigen doen op 5 verschillende xp/vista versies :/ .
Dan is dat natuurlijk de meest handige manier aangezien je dan alle registry settings (eventueel gesplitst over t-13 en t-9) kan doen.
Want er hing mij bij dat dit ook anders kon dan met scripts, kan het mis hebben daarom mijn vraag.
er is een commandline util waar je het volume mee kan muten (mute.exe) ergens op het grote boze interweb ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• To_Tall
pennenlikker schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:10:
[...]

Iemand ervaring mee?
Om een windows machine helemaal naar mijn zin in te richten op mijn netwerk moet ik wel meer dan doen dan die 20 reg settings aan te passen.

dan nog alle applicatie's dmv scripts pushen.

Als je een redelijke omgeving heb, en dat heb je anders bak je wel een windows cd en installeer je de machine's wel 1 voor 1 ;) dan moet je gaan beginnen met scripten.

Somige scripts die ik hier heb draaien voor een installatie zijn bij elkaar toch al aardig wat a4tjes..

RunOnce gebruik ik om mijn eerste scripts af te trappen voor joinen domain, Toewijzen computernaam, Plaats aanduiding in AD enz.. Genoeg over te vinden op het net.

je kan dit ook al mee nemen in je miniwindows setup. Door voordat je de machine een sysprep te geven bepaalde registry waarde mee te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door To_Tall op 21-04-2009 16:44 ]

Verwijderd

Weet iemand hoe je dit moet doen, key = "registersleuteldiehetgeluiduitzet" ???
Jaja...

Ik vraag ook een keer iets hier.
Ik hoef geen registersleutels (die kan ik zelf ook vinden) te hebben, geen info over iets. wil eigenlijk alleen weten wat het handigste is om te doen.
Jaja, vergeten we niet wat we zelf posten? Staat zo knullig.

• pennenlikker
alt-92 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:30:
[...]

Dan is dat natuurlijk de meest handige manier aangezien je dan alle registry settings (eventueel gesplitst over t-13 en t-9) kan doen.

[...]

er is een commandline util waar je het volume mee kan muten (mute.exe) ergens op het grote boze interweb ;)
Ok, thanks.... Dus runonce scriptjes zijn 'the way to go' ;)

Het is runonce .vbs geworden.... voor de geïnteresseerde:

set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
oShell.run"Sndvol32"
WScript.Sleep 1500
oShell.SendKeys"{TAB 2} "
oShell.SendKeys"%{F4}"

Pagina: 1