CD lade gaat automatisch weer dicht

Pagina: 1
Acties:

• Joorik
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09-2021
Hey,

Nieuw hier op het forum maar een collega tipte me dat ik hier misschien wel terecht kon met mijn vraag. Het zit zo: ik heb hier een cd-speler uit het jaar 1987 (een Sony CDP 350 om precies te zijn). Tja, een beetje oud, maar die ouwe bakken spelen alles en ze zijn niet erg lelijk. Da's ook wat waard.

Maar goed: het probleem met de bijbehorende vraag: als ik de lade open, gaat ie de helft van de tijd automatisch direct weer dicht. Da's knap lastig als je net een cd eruit wil halen die daardoor klem komt te zitten. Is dit makkelijk zelf op te lossen? Of moet ik gewoon blij zijn dat ie het 22 jaar lang heeft volgehouden en gewoon iets nieuws in huis halen?

thanks!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:38

FCC

Waarschijnlijk is het snaartje dat de la open en dicht laat gaan versleten, dit slipt dan door waardoor de la meteen weer dicht gaat.
Redelijk makkelijk te vervangen, en bij webshops zijn die snaartjes voor een euro of 10 wel te krijgen. (Voor een vriend heb ik vorig jaar bij doknet zo'n ding besteld www.doknet.nl 8))

[ Voor 14% gewijzigd door FCC op 21-04-2009 14:16 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Gewoon als hij half open is die la vastpakken, en tegenhouden zodat je rustig de CD kan wisselen. Om zoiets kleins zou ik hem niet afdanken. Mocht je dat toch doen, stuur hem dan maar naar mij, ik betaal de verzendkosten ;)

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Het zou het snaartje kunnen zijn, maar ook een microswitch. In het lade mechanisme zitten vaak twee microswitches. De ene detecteert of de lade open is en de andere of deze dicht is. Als een van de switches niet goed functioneert dan kunnen deze problemen ook optreden. De switches zijn vaak eenvoudig te vervangen of zelfs te reinigen.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:38

FCC

Killer schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:19:
Het zou het snaartje kunnen zijn, maar ook een microswitch. In het lade mechanisme zitten vaak twee microswitches. De ene detecteert of de lade open is en de andere of deze dicht is. Als een van de switches niet goed functioneert dan kunnen deze problemen ook optreden. De switches zijn vaak eenvoudig te vervangen of zelfs te reinigen.
Klopt helemaal, alleen ben ik vrijwel zeker dat de cdp-350 geen micorswitches heeft ;) (Ik heb in '91 een half jaar cd-spelers bij Sony gerepareerd en heb sindsdien nog regelmatig spelers open gemaakt voor dit soort klachten.)

Waar een wil is, is een stopcontact....