Bereik N router / netwerk

Pagina: 1
Acties:

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 18:03
Ik heb een Netgear N router (WNR854T) in onze woonkamer staan op de eerste verdieping (begande grond is woonkeuken, 2e verdieping is slaapverdieping, 3e verdieping zolder, nieuwbouwwoning).

Ik had mijn PC eerst in de woonkamer staan, met een G draadloos pci kaartje erin. Ging perfect. Nu heb ik de PC verhuisd naar een kamer op zolder, dus ik moet 2 verdiepingen overbruggen. Het G netwerkkaartje kon een zwak netwerksignaal oppikken, net zoals mijn laptop met interne draadloze G netwekkaart.

Dus ik heb een N pci netwerkkaartje van Sitecom gekocht (WL-18) om zo N met N te laten werken en dus te profiteren van een sneller verbinding en een groter bereik. Mooi niet dus. Geen signaal. Antennes alle kanten opgedraaid, helpt niet. Ander kanaal geprobeerd, helpt ook niet. Ik moet de router op het G protocol laten draaien wil ik een zwak signaal oppikken.

Wil ik teveel of moet dit makkelijk kunnen? Ik zie zo het hele voordeel van het duurdere N protocol niet. Iemand een idee hoe ik toch een goed signaal boven kan krijgen? Zou het verschil maken als ik de PCI kaart van Netgear aanschaf, dus router en kaartje van hetzelfde merk?

Het verbaast me dat mijn laptop boven een beter signaal ontvangt dan een pc kaartje met 3 dikke antennes.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik zou repeater aanschaffen.
Of dezelfde router en deze dan 'bridgen' :P

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 13:05 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

laptoppen hebben de antenne in het scherm zitten en staan bekend om hun goede ontvangst.

Misschien is het een idee om wat te kopen in de rangemax serie van Netgear.

http://www.netgear.com/Pr...lessNAdapters/WN121T.aspx

Deze bijvoorbeeld, heeft ook een losse antenne. Ik heb hier echt hele goede ervaringen mee.

http://www.netgear.com/Pr...lessNAdapters/WN311B.aspx

Dit is een leuke en nog goed verkrijgbare pci-kaart. Het kost wat, maar mijn ervaring is dat het heel goed werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Hooglander1 op 21-04-2009 13:01 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.