Toon posts:

Xing vs. Fraunhofer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, het zit als volgt:
Ik heb een Xing MP3 Encoder en een Fraunhofer Encoder. Xing zit bij AudioCatalyst en Fraunhofer bij Audiograbber. Iemand heeft mij verteld dat de Fraunhofer Encoder velen malen beter is dan die van Xing. Ik heb zelf wat getest hiermee, en op 160 kbps hoor ik dat Xing BETER is dan Fraunhofer. Op 192 kbps hoor ik geen verschil meer tussen de twee. Ook merk ik op dat Xing veel sneller een MP3 encode dan Fraunhofer. Degene die mij had gezegd dat Fraunhofer beter was, blijft maar zeuren dat Fraunhofer TOCH beter is, aangezien het bij hogere bitrates (dus 192 kbps) gaat om het encoden van true stereo ipv joint stereo. Toch, ik hoor geen verschil, ik heb al verschillende nummers geprobeerd waar de kwaliteit echt achteruit gaat als je ze encode in MP3, maar allebei vervormen ze evenveel. Weet iemand welke nou ECHT beter is, en zou die misschien ook een titel van een nummer kunnen geven waarbij je dat verschil goed kan horen?

Verwijderd

Sta voortaan in de kroeg eens wat verder van die box af, misschien hoor je dan verschil.

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Kijk even op deze site: http://users.belgacom.net/gc247244/index.html
onder het kopje analysis...Er staat goed uitgelegd welke je het beste kunt gebruiken...Na een tip van een vriend van me ben ik Lame gaan gebruiken met Exact Audio Copy, en het resultaat is niet te evenaren...EAC kun je downen op www.exactaudiocopy.de

Succes!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op dinsdag 27 februari 2001 22:45 schreef NiBoR het volgende:
Sta voortaan in de kroeg eens wat verder van die box af, misschien hoor je dan verschil.
Ga ff je moeder pesten ofzo met je vervelende opmerkingen. Die jongen bedoelt het toch gewoon heel serieus :?

Jag

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 27 februari 2001 21:11 schreef 208 het volgende:
Okay, het zit als volgt:
Toch, ik hoor geen verschil, ik heb al verschillende nummers geprobeerd waar de kwaliteit echt achteruit gaat als je ze encode in MP3, maar allebei vervormen ze evenveel.
Speel je de CD en de Mp3 af met dezelfde speakers? Je kan beter Lame gebruiken samen met EAC dan Xing of Fraunhofer. Encode de mp3 minstens op 224kbps of gebruik VBR met 128kbps als minimum.

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Sorry hoor, maar op 224 kbps kan je niet goed het verschil horen tussen encoders, alles klinkt dan gewoon goed. Maar elk oor is anders, en dat is wat audiocompressie zo grappig maakt. Als jij bij een zelfde filesize gewoon betere resultaten met xing hebt, dan moet je xing blijven gebruiken. MP3 is een techniek die heel erg inspeelt op het psychologische karakter van je oor (dat je tonen 'erbij denkt') en dat is niet voor iedereen gelijk. Ik zou het wel goed testen, dus met verschillende muziekstukken. Probeer er in ieder geval aardig wat in de stijl waar je vaak naar luistert (da's toch de 'doelgroep') en probeer ook nog wat in volledig andere stijlen (een overture 1812 codeert wellicht anders dan dimmu borgir).

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Pagina: 1