Telfort email storing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41
Beste,

Ik heb een storing op mijn e-mail van telfort.

Ik krijg bij elk mailtje wat ik via Webmail verstuur naar elk willekeurig adres, vanaf elke willekeurige locatie een foutmelding terug.

- These recipients of your message have been processed by the mail server:
*******@******.com; Failed; 5.3.0 (other or undefined mail system status)
Remote MTA mrq.tiscali.sys: network error
- SMTP protocol diagnostic: 550 Sorry, your network is blacklisted
Reporting-MTA: dns; mail-1-nl.tiscali.it
Arrival-Date: Tue, 21 Apr 2009 11:44:12 +0200

Final-Recipient: rfc822; ******@******.com
Action: Failed
Status: 5.3.0 (other or undefined mail system status)
Remote-MTA: dns; mrq.tiscali.sys

Ik heb net 1 uur lang met Telfort gebeld, en die zeggen het volgende

: Alle mail die naar Hotmail adressen gestuurd word word momenteel geblokkeerd

Echter het maakt niet uit naar welk domein ik een mail stuur hij word altijd geblokkeerd. Microsoft, Hotmail, zakelijke mail, gmail, ALLES

Toen zei ik: Dus al jullie klanten kunnen niet naar buiten mailen.
En de medewerker conformeert dit.

Tevens zij hij , Je IP adres is geblokkeerd, en daardoor doet je mail het niet...... :) (Decon zit niet thuis.. maar heel ergens anders.)

Dus ik ben op zoek naar telfort leden, die niet of eigenlijk wel kunnen mailen. Liefst iemand die kan mailen naar een adres, en mij dat adres via PM wil geven... zodat ik het kan testen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Hmm... Je mailt via Webmail zeg je? Dan lijtk het in combinatie met de melding van hun eigen MTA er op dat het IP-adres van de Webmail-server geblokkeert wordt bij de mailserver.... :P
Heb je ook andere Telfort klanten gehoord over dit probleeem op Webmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Een workaround:
installeer thunderbird, zet je webmail account erin, en een gmail/hotmail/andere gratis webmail-smtp server erin, en laat al je webmail gaan via die gratis account-smtp. De ontvanger merkt daar niets van, (tenzij die in headers gaat speuren), die krijgt gewoon als afzendadres jouw telfort-adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik maak gebruik van Telfort. Sinds gisteravond (toen merkte ik het) wordt Telfort zijn SMTP server geblocked door hotmail/live. Je kan wel e-mail sturen naar andere e-mail adressen. Ook met telfort gebeld en die konden geen indicatie geven wanneer dat het opgelost zou zijn, maar het probleem is in ieder geval bekend. Leuk dat het bekend is, maar je hebt er niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:11:
Ook ik maak gebruik van Telfort. Sinds gisteravond (toen merkte ik het) wordt Telfort zijn SMTP server geblocked door hotmail/live. Je kan wel e-mail sturen naar andere e-mail adressen. Ook met telfort gebeld en die konden geen indicatie geven wanneer dat het opgelost zou zijn, maar het probleem is in ieder geval bekend. Leuk dat het bekend is, maar je hebt er niks aan...
Dus jij zegt dat je naar andere domeinen dan @hotmail.nl wel gewoon kunt mail.

bv gmail ed...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gmail weet ik niet, maar in ieder geval bijvoorbeeld wel naar mijn zakelijk mail adres en andere provider gerelateerde e-mail adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:20:
Gmail weet ik niet, maar in ieder geval bijvoorbeeld wel naar mijn zakelijk mail adres en andere provider gerelateerde e-mail adressen.
Dat dacht ik al. Als werkelijk iedereen niet meer zou kunnen mailen, dan waren er al wel meer topics geweest.

Jammer dat ze mij bij telfort gewoon al 3 dagen lang kei hard voorliegen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Decon Frost schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:26:
[...]
Jammer dat ze mij bij telfort gewoon al 3 dagen lang kei hard voorliegen.
Als ex-medewerker van Telfort kan ik in ieder geval zeggen dat de helpdeskmedewerkers je niet voorliegen, maar dat ze simpelweg niet weten wat er aan de hand is. Navragen bij leiding heeft ook geen zin, die geven geen antwoord en 'je moet je er niet mee bemoeien' e.d.
Er zitten er helaas ook een aantal tussen die (als ze het antwoord niet weten) maar iets gaan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
trolleystad schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:58:
[...]

Als ex-medewerker van Telfort kan ik in ieder geval zeggen dat de helpdeskmedewerkers je niet voorliegen, maar dat ze simpelweg niet weten wat er aan de hand is. Navragen bij leiding heeft ook geen zin, die geven geen antwoord en 'je moet je er niet mee bemoeien' e.d.
Er zitten er helaas ook een aantal tussen die (als ze het antwoord niet weten) maar iets gaan verzinnen.
Op de vraag:
Is dit bij alle adressen?: werd Ja geantwoord
Is dit bij alle klanten?: werd Ja geantwoord
Heb je net een test mail vanuit mijn account gestuurd? Werd Ja geantwoord
Heb je een ticket aangemaakt ? Werd Ja geantwoord

Deze zijn alle 4 al gelogen... Plus de rest die ik vergeet.
Dit is niet een kennis tekort... maar gewoon afwimpelen. Want als je ze met concrete bewijzen aankomt dat hij liegt... dan word het antwoord wederom in iets moois verdraaid.

Ik heb zelf een helpdesk opgezet... en dit ken ik als geen ander.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg maandagavond een mailtje gericht aan een hotmail adres terug met de volgende tekst:

"Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address."

Heb vervolgens een online virusscan op m'n PC losgelaten. Geen bijzonderheden.

Mail aan niet hotmailadressen werkt prima.

Ben i.i.g. blij nu te weten dat het probleem niet bij mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Toevallig had ik vandaag een Tiscali-klant aan de lijn met hetzelfde probleem. Ook Hotmail met dezelfde reden voor weigering, blacklisted IP.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Is TS misschien ex-Tiscali klant?
Lijkt me dan wel handig om dat te vermelden aangezien die waarschijnlijk nog andere mailsystemen en webmail gebruiken dan nieuwe Telfort klanten...

Het lijkt me voor TS dan ook handig als hij dit aan de helpdesk meld (misschien dat ze alleen naar storingen kijken van e-mail voor nieuwe Telfort klanten ipv naar storingen van ex-Tiscali e-mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Reactie Telfort:
Op 21-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Telfort heeft meerdere mailservers en enkelen daarvan staan momenteel op een blacklist waarvan msn/hotmail/live gebruik van maakt. We zijn bezig om de blacklisting ongedaan te maken en verwachten dat dat binnen 24-48 uur is voltooid. Via de telfort webmail kunt u overigens nog wel email versturen naar hotmail adressen. Gaat u daarvoor naar http://webmail.telfort.nl en log daar in met uw gebruikersnaam en bijbehorende wachtwoord. Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort klantenservice
Het ligt niet aan je eigen IP adres (als ik de smtp server van gmail gebruik werkt het bijvoorbeeld prima).

[ Voor 6% gewijzigd door ruud76 op 22-04-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Hun SMTP-relay is ook geblokt door hotmail. Ik krijg dezelfde melding als hierboven ("Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address.").

Ook een ex-tiscali gebruiker trouwens.. (smtp-out3.tiscali.nl volgens de headers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens ligt de schuld niet zozeer bij Telfort, maar bij Microsoft. Die zijn erg voortvarend geweest om alle mailservers van Telfort en hun voorgangers (Tiscali, Speedlinq etc.) te blokkeren. De kunst is nu om dit ongedaan te maken. Dit kost Telfort blijkbaar erg veel moeite omdat Microsoft een gigantisch domme dinosaurus is die, eenmaal op z'n staart getrapt, een eeuw nodig heeft om een ip-block uit hun blacklist te verwijderen... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
De fout ligt wel degelijk bij Telfort, want ze staan op de Blacklist van Spamhaus, een gerenomeerd spamfilter. Blijkbaar wordt er vanaf het Telfort netwerk te veel spam verstuurd, waardoor ze op de zwarte lijst staan! Heeft dus niks met Hotmail/Microsoft te maken, ze gebruiken alleen de Spamhaus lijst...

Meer info: zie www.spamhaus.org

En ik baal er enorm van dat het nog STEEDS niet opgelost is.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Henkie-Jan schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:30:

En ik baal er enorm van dat het nog STEEDS niet opgelost is.
Inderdaad waarom moet dit zolang duren?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Henkie-Jan schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:30:
De fout ligt wel degelijk bij Telfort, want ze staan op de Blacklist van Spamhaus, een gerenomeerd spamfilter. Blijkbaar wordt er vanaf het Telfort netwerk te veel spam verstuurd, waardoor ze op de zwarte lijst staan! Heeft dus niks met Hotmail/Microsoft te maken, ze gebruiken alleen de Spamhaus lijst...

Meer info: zie www.spamhaus.org
Waar heb je gevonden dat Microsoft/MSN/Live/Hotmail Spamhaus gebruikt?

De IP reeksen van Telfort die aan ADSL aansluitingen worden uitgedeeld zijn door Spamhaus inderdaad gelist als 'dynamic', dat is al heel lang zo en correct. Maar de adressen van de uitgaande mailservers zie ik door Spamhaus niet aangemerkt worden als blacklisted door spam.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 26-04-2009 15:16 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door een 419 run zijn onze smtp servers op een blacklist gekomen van Microsoft. De veroorzaker is afgesloten door ons en Microsoft is hiervan op de hoogte gesteld.
Wij van Telfort zijn op dit moment in overleg met Microsoft Nederland om dit zo snel als mogelijk is op te lossen.

We doen wat binnen onze mogelijkheden ligt om van de lijst af te komen.

@Henkie-Jan, het heeft niets te maken met de lijst van Spamhaus zoals bjck al aangaf.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:30:
Door een 419 run zijn onze smtp servers op een blacklist gekomen van Microsoft. De veroorzaker is afgesloten door ons en Microsoft is hiervan op de hoogte gesteld.
Wij van Telfort zijn op dit moment in overleg met Microsoft Nederland om dit zo snel als mogelijk is op te lossen.

We doen wat binnen onze mogelijkheden ligt om van de lijst af te komen.

@Henkie-Jan, het heeft niets te maken met de lijst van Spamhaus zoals bjck al aangaf.
Leuk , ik geef alleen al 6 maanden aan dat ik naar helemaal NIEMAND !!! kan mailen. Ik zal, en heb nog noit een mail naar een hotmail adres gestuurd... dus dit niet aan de orde.

Dat is het hele probleem. Ik leg alles 10 keer uit aan de telfort helpdesk... ze luisteren gewoon niet.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decon Frost schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:36:
[...]Leuk , ik geef alleen al 6 maanden aan dat ik naar helemaal NIEMAND !!! kan mailen. Ik zal, en heb nog nooit een mail naar een hotmail adres gestuurd... dus dit niet aan de orde.
Dat is het hele probleem. Ik leg alles 10 keer uit aan de telfort helpdesk... ze luisteren gewoon niet.
Dan zal ik graag voor u gaan uitzoeken waar het mis gaat. Aangezien ik wel wat meer moet weten wat er niet werkt zou ik graag wat meer info willen. Zou u mij van wat informatie willen voorzien wat er exact niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
bjck schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:10:
[...]

Waar heb je gevonden dat Microsoft/MSN/Live/Hotmail Spamhaus gebruikt?

De IP reeksen van Telfort die aan ADSL aansluitingen worden uitgedeeld zijn door Spamhaus inderdaad gelist als 'dynamic', dat is al heel lang zo en correct. Maar de adressen van de uitgaande mailservers zie ik door Spamhaus niet aangemerkt worden als blacklisted door spam.
Sorry, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. ;) Desondanks hoop ik wel dat het snel opgelost gaat worden! :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:08:
[...]

Dan zal ik graag voor u gaan uitzoeken waar het mis gaat. Aangezien ik wel wat meer moet weten wat er niet werkt zou ik graag wat meer info willen. Zou u mij van wat informatie willen voorzien wat er exact niet lukt.

Ga even lekker ergens anders flamen? Je reactie is totaal offtopic en ongepast op deze manier.

[ Voor 75% gewijzigd door IEF op 13-05-2009 14:44 . Reden: Beetje rustiger mag ook wel. ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Bij mijn moeder krijg ik geen mails verzonden naar zowel hotmail/live.msn adressen als planet adressen.

:S En k krijg t ook niet aan de gang.....email adres van planet werken zommige wel sommige niet. Beetje vreemd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 08:01

grass460

[DPC] Division_Brabant

tja ik heb nog steeds geen tweakers.net nieuws brief gehad, die komt op telfort binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Het gaat alleen om de uitgaande mail, voor zover ik weet..

[ Voor 59% gewijzigd door IEF op 14-05-2009 00:01 . Reden: We hebben het gezien, dank je. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Jup, het lijkt weer te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Inderdaad het Hotmail probleem is verholpen.

Dus ik kan nog steeds naar niemand mailen :)

Ik had gevraagd of ze mij willen bellen wanneer het hotmail probleem verholpen is, zodat we mijn probleem aan kunnen pakken...
Helaas wacht ik nu al 1 week op een belletje. Volgens mij bellen ze niet.

***@ Telfort Joris

Super bedankt voor je input, maar ik zie dit liever verholpen worden via de helpdesk. Ik denk niet dat we dit probleem via een publiek forum moeten aanpakken, nogmaals super bedankt in ieder geval.

Topic is voor mij eigenlijk klaar. Ik weet nu dat niet iedereen dit probleem heeft. Die info wou ik graag hebben .

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 29-04-2009 16:31 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik had ook en blokkade van Hotmail en Livemail..... eerst was het de HCCNet die geblokkeerd was nu blijkbaar een IP range /server waarin /waarop ik zat...

27 april.....
De gevolgde procedure die succes opleverde
1. formulier ingevuld op https://support.msn.com/e...ctKey=edfsmsbl&ct=eformts

ik heb wel mazzel ik heb een subdomein die voor een non-profit organisatie is... dus dat geeft wat extra power... ;)

2. van Microsoft kreeg ik dit antwoord
Beste E-mail Delivery & Filtering Support gebruiker,
Wij bedanken je voor contact opnemen met E-mail Delivery & Filtering Support.
Mijn naam is Willem en ik zie dat je problemen hebt met berichten naar Windows Live Hotmail accounts verzenden. Dit is begrijpelijk vervelend en we bieden je onze excuses aan voor enige ongemakken.
Helaas kunnen wij je niet individueel verder helpen met je probleem. Dit probleem doet zich voor doordat (één van) de server(s) van Telfort wordt geblokkeerd en je account zich op deze server bevindt.
Om dit probleem op te lossen, dient de netwerk beheerder van Telfort de instructies op de volgende pagina te volgen:
http://postmaster.live.com/Default.aspx
Eventueel kunnen zij contact met de desbetreffende dienst opnemen door het invullen van het volgende e-formulier: https://support.msn.com/e...ctKey=edfsmsbl&ct=eformts
We bedanken je voor het gebruik van E-mail Delivery & Filtering Support. Als je verder nog problemen hebt, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Willem
E-mail Delivery & Filtering Support
3. Vervolgens info van 2 naar Telfort gestuurd...
Geachte heer/mevrouw,
Helaas staat ons mail platform momenteel gelist bij Hotmail. Hierdoor kan er geen mail afgeleverd worden bij o.a. Hotmail.com Live.nl en MSN.com. De oorzaak is maandag al weggenomen, het is nu dus wachten tot Hotmail ons delist. Helaas geeft Hotmail geen duidelijkheid over wanneer dit is. Momenteel is de verwachting dat dit uiterlijk na het weekend zal zijn. Tot die tijd kunt u de Telfort webmail gebruiken, deze zal wel gewoon aankomen.
Met vriendelijke groeten,
Telfort B.V.
4. hiermee geen genoegen genomen en dit weer naar Microsoft gestuurd....
En raad eens..... binnen een paar uur was het opgelost.... blijkbaar zijn ze er toch uitgekomen....
En.... een paar dagen erna weer gedonder maar met omineca.com
30 april..... in orde gemaakt
1. Eerst weer alle gegevens doorgestuurd.... aan ALLE betrokken partijen
hi all
this is the mail message down under my contact person gets back.
It seems that the mail server from 80.253.112.51 is on the list from
http://www.uceprotect.net/en/rblcheck.php?ipr=80.253.112.51

This ip address seems to belong to HenZ.nl BV
http://whois.domaintools.com/80.253.112.51

Henz.BV can you solve this problem? Kunt u svp dit probleem oplossen?

Thanks for helping us.
We really need our contacts in Canada.

André

MESSAGE FROM MY CONTACT
________________________________________________________________________________________________________________________________
This is the Postfix program at host vmail.bc.yourlink.ca.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

The Postfix program

<mail@hccnet.nl>: host hcc2.schonemail.nl[80.253.112.47] said: 550
5.7.1 <mail@hccnet.nl>... recipient denied, because MX 10
'mail.omineca.com.' [66.128.93.58] for <no name because of privacy@omineca.com> rejected
address saying: Service unavailable; Client host [80.253.112.51] blocked
using dnsbl-1.uceprotect.net; IP 80.253.112.51 is UCEPROTECT-Level 1
listed. See http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=80.253.112.51 (in
reply to RCPT TO command)
2. Ik kreeg keurig antwoord van HenZ.nl BV.....
Op hun server stond die Canadese geblokt.... achteraf dus niet terecht maar dat wist ik toen nog niet....
Ik kreeg de toezegging dat er aan gewerkt zou gaan worden....

3. Na een vriendelijk mailtje retour.... dat dit erg fijn zou zijn.... werd er per omgaande een mail vrijgave gedaan voor mijn Canadese contactpersoon.... waarvan ze zelf ook schreven dat zij niet de oorzaak was.... Binnen 2 uur rond... nu nog even wachten tot mijn Canadese contact tijd heeft om te mailen... ze lopen wat achter....;)
edit: ze heeft gemaild... en het is bij mij aangekomen...

Les: het loon echt om gestructureerd de info bij elkaar te zetten en de eigenaren vriendelijk maar dringend te benaderen met concrete gevallen. Binnen een paar uur was alles geregeld, in 2 cases.....

Dat dit door mij als zeer positief beoordeeld wordt mag best een gezegd worden... ze schrijven al zoveel mindere zaken over onze providers en hun partners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Wha nou breekt mijn klomp.

Ik stel een regel in in mijn webmail.

***Alle mail met prio "Normaal" doorsturen naar xxx@xx.com***

En dat werkt.

Maar als ik een nieuwe mail maak en deze verstuur, dan werkt het niet. 8)7

Wel krijg ik de Delivery Status Notification in het geforwarde adres.... omgomg

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook getest en alles werkt naar behoren bij mij en blijft ook werken. Als u wilt kan ik kijken wat het probleem is. Hiervoor zal ik wel moeten inloggen in uw account en zoals u begrijpt doe ik dat niet uit mezelf zonder uw toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meerdere providers die veel problemen hebben gehad met het nieuwe antispam beleid van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft iemand anders op dit moment ook problemen met het VERSTUREN van e-mail via Telfort smtp server?
Pagina: 1