[JavaScript] Uploaden via AJAX

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 20:42
Ik en nu bezig met een website welke ik volledig op AJAX wil laten werken.
Daarbij wil ik ook dat bestanden geupload kunnen worden maar niet via een omweg van Iframe eigenlijk.
Ik heb op internet gezocht en kwam een site tegen waarbij het kon via Mozilla.
Daarnaast ook een website waarbij het kon via ASP maar nu wil ik het nog in combinatie met PHP.

Zodat bij aankomst een formulier wordt ingeladen via AJAX (wat al lukt), een formulier verzonden wordt via AJAX (wat al lukt) en een bijlage mee gezonden kan worden via AJAX, maar dat lukt nog niet.

Hopelijk hiermee wel voldoende te hebben geinformeerd? Hartelijk dank alvast.

Grts,
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je Janoz in "[JavaScript] Ajax upload" wel gelezen voordat je het topic hier aanmaakte?

Wat heb je zelf al geprobeerd en wat lukt er niet. Je weet dat AJAX maar een laag boven (eigenlijk onder water) je webapplicatie is? Oftewel, lukt een upload je al wel zonder AJAX functionaliteit?

Waar heb je op gezocht en waarom zijn dat geen oplossingen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:01

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Javascript kan geen bestanden uploaden. De beveiliging daaromheen is te goed afgesteld. Eventueel kan het in Firefox wel, maar dan moet je in de about:config rommelen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het zal inderdaad niet mogenlijk zijn om het puur in AJAX te doen, aangezien dat gewoon een combinatie van javascript en XML is. Javascript heeft ( als het goed is ieder geval ) geen rechten om van de harde schijf te lezen. Om via HTML files te kunnen uploaden moet je gebruiken maken van een input veld met het type file. En als de gebruiker een file heeft gekozen deze posten naar een web-pagina. Je kan natuurlijk wel met javascript dynamisch van deze input boxen maken.

Andere manieren zullen via bijvoorbeeld via Flash of Java verlopen.

Verder staat duidelijk in Waar hoort mijn topic? dat dit in [WEB] hoort te staan.

Maar aangezien je topic voor de rest nog steeds niet erg uitgebreid is, waar Janoz in het vorige topic toch duidelijk om vroeg gaat deze alsnog op slot. Zo lees ik in je topic totaal niet terug wat je al geprobeerd hebt, en wat de problemen zijn waar je tegen aan liep. Op deze manier is het alleen een iets langere omschrijving van dezelfde vraag.

Ik wil je ook nog op het volgende wijzen: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)

En het word ook erg op prijs gesteld als je af en toe andere mensen helpt met hun problemen. In je post history zie ik dat je zelfs nog nooit een post in een topic van iemand anders gedaan hebt. Het is niet de bedoeling dat het forum een persoonlijke helpdesk word. Het forum is bedoeld om met elkaar over problemen te discussiëren, en elkaar met problemen te helpen.

[ Voor 28% gewijzigd door Woy op 21-04-2009 11:42 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.