Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:38
Ik heb een T-Mobile Abbo met web en walk. Hierbij heb ik 2 simkaarten. Nu vroeg ik me af of ik een UMTS / HSDPA modem voor mijn laptop kan kopen en hier mijn telefoon sim in kan plaatsen. Fysiek zal dit allemaal wel passen. Alleen vraag ik me het volgende af:

1: Heb ik specifiek een T-mobile HSDPA / UMTS modem nodig ?
2: Kan ik met een web en walk sim internetten via zo'n modem
3: Hoe zit het met de pincode op die sim
4: Stel dat ik via mij web en walk sim icm met zo'n modem kan internetten, kan ik dan met de andere sim alsnog bellen?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
1: Nee, elk HSDPA modem zonder simlock moet lukken (al heb ik zelf nooit web 'n' walk gebruikt, misschien kan iemand anders dit bevestigen). Met de andere providers die ik heb geprobeerd kon dit in elk geval.

2: Vast wel, maar volgens mij mag het niet dus kan het zijn dat ze je het dataverkeer in rekening brengen (check hiervoor de algemene voorwaarden van web 'n' walk)

3: Die kan je meestal met de driver software van het modem intypen (of gewoon de pincode er af halen, doe ik meestal). Hangt in elk geval van het precieze type modem af.

4: Nee. Als je een duo-sim hebt kan er maar 1 tegelijk actief zijn. Zodra je de tweede aanmeldt, wordt de eerste uitgeschakeld. Ook als je de ene alleen maar gebruikt om te HSDPA'en.

Edit: Check trouwens dit topic met meer info over web 'n' walk. Misschien is het een goed idee om deze vragen ook daar te stellen, dan krijg je wellicht meer antwoorden.

[ Voor 38% gewijzigd door GekkePrutser op 21-04-2009 11:28 ]