Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Iemand enig idee of inschatting of je de firmware van een Pentax K20D in een Samsung GX-20 zou kunnen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SamuraiP1zzaCat schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:36:
Iemand enig idee of inschatting of je de firmware van een Pentax K20D in een Samsung GX-20 zou kunnen flashen?
kan vast wel .lijkt me alleen niet verstandig.ben bang dat je cam dan niet veel meer gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
De hardware is hetzelfde dus lijkt mij dat het mogelijk moet zijn, alleen heb je dan het pentax logo in je beeldscherm als je dat ding aanzet :)

De rede dat ik het vraag is omdat de nieuwe Pentax firmware een verbetering heeft in zijn VR software

[ Voor 15% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 21-04-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:14

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

De hardware mag dan hetzelfde zijn/lijken, maar vaak zit er ook 'software' in de OTP-chips. Die is niet te wijzigen, en zal er een heel andere camera van maken...
Firmware bestaat in dit soort complexe apparatuur vaak uit meerdere delen. Het deel dat je kunt flashen, is vaak alleen het deel dat je met een menu en parameters kunt instellen, en een deel dat parameters bevat die door de fabrikant als calibratie voor de hardware is uitgedacht.
Bij bepaalde Nikon cameras bestaat de firmware uit twee delen, die na elkaar (in de juiste volgorde) geflashed moet worden.

K20D firmware flashen in een GX-20 maakt er een dure boekensteun van...

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 10:13
Ik denk dat het niet eens zal werken. Neem aan dat de camera een bepaalde check doet.
Vorige keer kwam Samsung 2 weken na pentax met dezelfde update. Dus ik zou gewoon even samsungcamera.com in de gaten houden. Komt het heus binnenkort goed :+
Pagina: 1