Beste oplossing Internet sharing

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Ik heb thuis 2 computers. Een Pentium II 400 Mhz en een Pentium 75 Mhz.
Op de P400 zit momenteel de internet verbinding op aangesloten. En het is de bedoeling dat in de toekomst ook de P75 Internet kan "krijgen".

Hieronder even de situatie schets..

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.lageveen1/situatie.gif

Hoe kan ik dit het beste aanpakken... In de P400 zit een zo'n standaard netwerkkaart die we van Chello hebben gekregen.. in de Pentium 75 zit nog geen netwerkkaart. Internet over de P75 hoeft niet echt snel, en de P400 moet snel blijven gaan (lastig ben ik ;)).
Wat kan ik het best doen, en wat is de goedkoopste oplossing

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 14:07
Extra 100Mbit NIC in de P2-400 en eentje in de P-75. UTP-kabeltje leggen (kan tot 100 meter geloof ik) en internet-sharing aanzetten in je OS. Moet werken :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Dan moet wel de p400 altijd aanstaan als ie op de p75 wil internetten :P
Je zou ook één NIC kunnen kopen voor je P75 en dan zo'n El-Cheapo internet routertje met ingebouwde hub. Kost wel iets meer, maar is wel een leuke oplossing.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Hey

Maak een freesco routertje met een oude 486. Werkt perfect. Kost alleen even wat tijd om in te stellen vooral met die 3com kaart van chello. Als je van plan bent dit te doen icq maar ff voor de instellingen.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

gewoon 2 Ethernet kaartjes kopen

1 voor beide PC's een kabeltje ertussen en dan WinRoute gebruiken om internet te delen
werkt perfect,

moet de PC met de internet verbinding wel aan staan om op andere te kunnen internetten!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput