Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sinds kort ben ik me aan het oriënteren op een LCD TV.
Omdat ik op de toekomst voorbereid wil zijn en een computer wil aansluiten, heb ik besloten dat het 1080P moet zijn. En op basis van de grootte van mijn woonkamer is 37" de meest optimale maat.

Als ik dan ga kijken in het aanbod, zie je een driedeling in prijzen:
Een goedkope categorie van 500-700 euro;
Een middencategorie van 700-1000 euro;
Dure categorie boven 1000 euro.

De duurste categorie valt voor mij af, zoveel geld heb ik niet voor een TV over.
De maat, resolutie en aansluitingen zijn bij de overige toestellen gelijk of vergelijkbaar. Dus ben ik gaan zoeken naar andere verschillen en kon eigenlijk alleen de frequentieverschillen (50, 100 of 200 Hz) en vormgeving vinden.

Omdat ik de TV als gewone TV en (HTPC)computermonitor wil gaan gebruiken en voorlopig geen blu-ray speler ga kopen, weet ik niet of 100Hz voor mij de meerprijs waard is.
Nu is mijn eerste vraag of iemand hier kan aangeven wat voor andere (kwaliteits)verschillen er zijn tussen goedkope en duurdere LCD TV's.

Op dit moment kijk ik naar de LG 37LG5000 of 37LH3000, Samsung LE37A552 of LE37A557 of Toshiba Regza 37XV505D. Over de Philips 37PFL5703D heb ik wat slechte dingen gelezen, dus die valt voor mij af.
In een iets hogere prijsklasse , maar nog steeds goedkoop, zie ik de Panasonic TX-37LZD80.

Is er een duidelijke reden waarom ik meer zou moeten uitgeven dan ca. 600 euro, waarvoor deze modellen te koop zijn? En als laatste: Met welke van deze modellen heeft iemand hier goede of slechte ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb je al op iBood gekeken? (http://www.ibood.com/nl/nl)
of is dat te groot?
Goede tv voor een zeer aantrekkelijke prijs. En is ook nog een gloednieuw model

Voor de rest heb ik al 2 jaar een 42" full-hd Toshiba en ben erg te spreken over de kwaliteit en uiterlijk van Toshiba

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 21-04-2009 09:40 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 08:22
Samsung 5-serie speelt 24p-content nogal ongelukkig af. Als je ooit van plan bent dat er op af te gaan spelen kan je hier beter met een boog omheen lopen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De B serie doet dat geloof ik niet, tenminste ik vind het meevallen, maar ik weet het ook niet zeker.. Heb zelf een 37B553 voor 550 euro gekregen van modern, door een fout van hun, goede zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 19:17
Al gedacht aan een Plasma? Bijv. Panasonic 37px80
Heeft 100hz, goede 24p, alleen is HD-ready (kan wel 1080p beeld weergeven)

Of eventueel toch een maatje groter, de 42" versie (goedkoper dan de 37")

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:34:
Heb je al op iBood gekeken? (http://www.ibood.com/nl/nl)
of is dat te groot?
Goede tv voor een zeer aantrekkelijke prijs. En is ook nog een gloednieuw model

Voor de rest heb ik al 2 jaar een 42" full-hd Toshiba en ben erg te spreken over de kwaliteit en uiterlijk van Toshiba
Die had ik gezien, maar ook de link naar alle ellende met de vorige TV. Een webwinkel vertrouw ik nog wel met service (een aantal op op basis van de shopsurvey), maar ibood maakte het echt te bont. En ik wil de TV graag eerst in een winkel zien voordat ik hem koop en volgens de verhalen is deze nog niet uit in NL, dus die laat ik even gaan.
Shikaka schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:04:
Al gedacht aan een Plasma? Bijv. Panasonic 37px80
Heeft 100hz, goede 24p, alleen is HD-ready (kan wel 1080p beeld weergeven)

Of eventueel toch een maatje groter, de 42" versie (goedkoper dan de 37")
Op zich ziet dat er goed uit, maar ik wil echt 1080P. Dus dan valt ie af.

Allebei bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 10:48
Zat zelf hier na te kijken, Panasonic TX-L32G10 LCD TV goede specs. prijs vanaf € 729,00
Ook de Pioneer Kuro was een keuze maar die stopt met de productie, ik verwacht hier dan ook minder service van.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf vorige week de L32G10 van Panasonic gekocht. Hele nette TV, Full-HD en 100Hrz, voor een prijs van 760,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Welk merk en model bedoel je? Want die link gaat naar de algemene pagina.
Pagina: 1