Toon posts:

Weer een dooje Duron :(

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe graasaanwinst heeft na anderhalf uur het leven al weer schrapend verlaten :(
|:(

Effentjes wat potloodstreepjes, liep heel ff stabiel van 650@900 toen gingen we op 950 en crashte de hele boel :( gereset, geen beeld meer.. bios gereset, ook geen beeld meer, nadat we de cpu eruit hadden gehaald en de potloodstrepen er afgegumd, er weer in gestampt deed hij het weer op 650, dus toen er weer potloodstrepen op, superorb erop en toen konden wij een leuk scharpend geluid aan gaan hoeren |:( effe gekeken of het nog een beetje goed ging met mijn core, nou niet al te best dus, de stukken hingen er al af aan de hoeken.. en hij is nu met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, alle lampjes op mijn toetsenbord gaan branden en de monitor blijft gewoon uit :(

Een goed ding, ze sturen morgen al weer een nieuwe proc :)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:05
Op dinsdag 27 februari 2001 21:06 schreef caveman85 het volgende:
.......superorb erop en toen konden wij een leuk scharpend geluid aan gaan hoeren |:(
lekkerrrrr toch ;) :9~

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Je hebt geluk; JIJ sloopt je proc en vervolgens krijg je ook nog eens een nieuwe :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een goed ding, ze sturen morgen al weer een nieuwe proc :)
Tsk, tsk, tsk :(

Dat vervangt maar....

De jeugd van tegenwoordig heeft ook geen respect meer voor computer onderdelen :'(

Verwijderd

Ik blijf van mening dat die orbs duron/athlon-killers zijn.

Als je het zo leest zijn de meeste AMD's vergaan door orbs niet dat alpha's en fop's geen levens opeisen dat zal ook wel maar orbs leiden volgens mij toch wel

naja volgende keer beter rust in vrede!

Verwijderd

Rest in pieces! >:)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

PPFF, soorry hoor, maar 50% winst en je bent nog steeds neit tevreden |:(|:(|:(|:(|:(|:(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 21:37 schreef FrankGuthrie het volgende:
PPFF, soorry hoor, maar 50% winst en je bent nog steeds neit tevreden |:(|:(|:(|:(|:(|:(
Sommige mensen weten van geen ophouden!! >:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 27 februari 2001 21:24 schreef Oneindig het volgende:

Als je het zo leest zijn de meeste AMD's vergaan door orbs niet dat alpha's en fop's geen levens opeisen dat zal ook wel maar orbs leiden volgens mij toch wel

naja volgende keer beter rust in vrede!
Je moet gewoon een beetje geduld hebben en het voorzichtig doen. Als ik het zo bekijk dan raggen de meeste tweakers er maar een beetje op los met die orbs. Treat it like a lady :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik was zo voorzichtig als het kan met die super orb, maar die core is gewoon van snijkoek gemaakt, als je dat ding nog maar aanraakt donderen de stukken er aan de zijkant vanaf

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
Ik ben wel verdomd blij met mijn Fop 32-1! :)

Ik heb deze cooler al een keer of 50 op mijn AMD cpu's gezet en nog nooit enig probleem gehad.

• me1299
  • Laatst online: 20:30

me1299

$ondertitel

Ik was erbij, en ik kan je vertellen dat het gewoon pure shit is.

Mijn eigen duron heeft het ook begeven ik wacht verd*mme al een maand ofzo op een nieuwe.

Maar dat overklokken heb ik gedaan. En je kijkt toch gewoon hoe hoog hij gaat.

Je gaat er toch niet vanuit dat je bij een cmos error binnen de kortste keren je cpu verkracht.

En ik heb voorzichtig gedaan als nooit te voren gezien ik mijn eigen duron ook gekilled hebt.

grtz,

A frustated duron missing DeathKnight :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 27 februari 2001 22:58 schreef caveman85 het volgende:
die core is gewoon van snijkoek gemaakt, als je dat ding nog maar aanraakt donderen de stukken er aan de zijkant vanaf
LOL :D Sorry, maar ik vraag me toch af wat je er mee uitspookt. Ik heb de beruchte super orb, en dat ding is er toch wel een aardig aantal keren op en af geweest. Core is nog puntgaaf... :z Bovendien zit die super orb dus op een eveneens beruchte KT7 (met die gezellige elco's naast de socket), dus dan zou bij mij al helemaal de core naar de kl*te moeten zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

mijn duron stierf op een keer toen ik mijn pctje aan wou zetten mijn trouwe vriend die op 1184 mhz zijn werk kon doen maar meestal op 1050 voor de sabiliteit.

de nieuwe die ik overigens zelf moest dokken omdat er geen rubbertjes meer op mijn proc zaten wil niet een sabiel over de 1000 en hij is maar 25 graden met mijn water zetje

dus het moraal van het verhaal duron rules and dies at the same time

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

[quote]Op dinsdag 27 februari 2001 21:24 schreef Oneindig het volgende:

dit is een hoop gel*l een copper shim doet
wonderen

aleen wel duur 40,-

dat is 1/4 van je duron

:(:(:(:(:(:(

Turn it off and on again.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tsss.... installeer zo'n ding dan met beleid....

Een superorb installeren is een piece of cake. ;)

Je moet als het ware de cooler op tillen als ie aan de ene kant vast zit, en dan de andere clip vast maken, That's all!

Whatever.

• wrotter18
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10-2010

wrotter18

Freibuiters forever!

Een Orb hoeft geen problemen op te leveren, je moet alleen wel de goede kopen.

Voor Duron hebben ze de ChromeOrb, perfect ding, past precies, geen afgebroken hoeken etc.

Resultaat, Duron 600@850, temp. stressed 48 graden. :)

En nu jullie weer.

Cordelia: Well, does looking at guns make you wanna have sex? Xander: I'm seventeen. Looking at linoleum makes me wanna have sex.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Zie mijn sig.. en ik heb al een paar keer die orb eraf gehaald.. no probs..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 01 maart 2001 12:36 schreef meendering het volgende:
Tsss.... installeer zo'n ding dan met beleid....

Een superorb installeren is een piece of cake. ;)

Je moet als het ware de cooler op tillen als ie aan de ene kant vast zit, en dan de andere clip vast maken, That's all!
Jij begrijpt het :) Veel mensen schijnen ook niet te begrijpen dat je niet op de koeler moet gaan staan drukken en rossen om 'm vast te klikken, maar dat je alleen maar de grote clip omlaag moet drukken zodat is over het nopjes van de socket heen clickt. Als je op de koeler gaat staan beuken dan moet je heel veel kracht zetten om 'm vast te clicken en voor die tijd is je core al gecruncht ;) Je moet de koeler zelf in principe helemaal niet aanraken bij het monteren! Alleen de beugeltjes en de clip. Et voila, hij zit en je hebt nog een gave core over ook :P

Verwijderd

ik heb hier een PIII en een duron naast elkaar liggen... de PIII ziet er stukken sterker uit, en dat is die ook. behalve als hij van de tafel af valt... :'(

ik heb overigens nog geen duron gesloopt met een superorb... vriend van mij heeft wel een duron gesloopt, met zo'n nep orb... (merkloos)

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 21:17
Juist, Smokey heeft gelijk!
Als je niet handig genoeg bent om je cooler zonder problemen te monteren moet je gewoon ff in de buidel tasten voor zo'n shim.
Ik heb mijn Globalwin FOP32-1 inderdaad al vaak zonder problemen op mijn Duron gemonteerd maar voor de veiligheid heb ik er nu wel een shimmetje tussen zitten en dat maakt monteren en demonteren van de cooler helemaal een eitje!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Iemand een url voor een leuke goedkope shim misschien?
Ik vind het altijd toch moeilijk om dat ding er af te halen.... en geplette core heb ik geen zin in..

Verwijderd

Tsja, hier is op diverse websites al honderden malen voor gewaarschuwd.

Als je het niet ken(en dat er al eerder een is gesloopt geeft dit al aan), neem dan vooral geen ORB's.
En zoals hier word gezegd, treat them like a lady.

Ik heb mijn koeler al tientallen malen verwijderd en geplaatst zonder problemen.
En zeker voor de raggers onder ons kan zo'n copper-shim zeker uitkomst bieden. Als je 40,- te duur vind, een nieuwe Duron kost meer.
Je hebt mazzal dat ze hem omruilen, ik had het niet gedaan als computershop.
Wil je het zonodig zelf doen, dan ook zelf consequenties dragen.

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Koop dan geen Orb.. ik moet absoluut geen koeler hebben welke de zachte core van mijn TB kan mollen. Dus dan maar een Alpha PAl6035MFC genomen. Past perfect op mijn KT7, hoef niets om te buigen ofzo en door de die handige losse klem beugel is het zaakje eenvoudig te monteren. Klem op de HSF, dat ding ff 45 graden houden, vast klemmen aan 1 kant. Hup in een vloeiende beweging die koeler nu op je socket zetten en aan de andere kant vast maken. Klaar is klara, makkelijk en je molt je CPU ook niet.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Ramon
  • Laatst online: 23:03
Wat is zo'n copper shim?? Is dat een soort plaatje ofzo?? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb men nieuwe duron vanochtend binnengekregen, nou de orb zit er perfect op zonder geschraap en dergelijke, maar nu ging ik opstarten en kreeg ik de foutmelden : "bios rom checksum error" |:(
Iemand ervaring mee?

greetz

• me1299

me1299

$ondertitel

Waar kan je die plaatjes kopen in ned???

Ik wordt half gek onderhand :(

[topic=135788]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 13:18 schreef caveman85 het volgende:
Ik heb men nieuwe duron vanochtend binnengekregen, nou de orb zit er perfect op zonder geschraap en dergelijke, maar nu ging ik opstarten en kreeg ik de foutmelden : "bios rom checksum error" |:(
Iemand ervaring mee?

greetz
Dat komt waarschijnlijk omdat er een nieuwe proc. in zit. Gewoon ff eerst 'Bios defaults laden' of de cmos clearen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

BIOS checksum errors komen niet van het installeren van een nieuwe processor, maar van een dood batterijtje, het per ongeluk aanraken van een chipje, etc.

CMOS clearen door de batt. eruit te halen of een jumper om te zetten is idd de goede oplossing.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 14:37 schreef bramvrzt het volgende:
BIOS checksum errors komen niet van het installeren van een nieuwe processor,
Oh ja, dat was CMOS checksum error. :)

Hmm, nu ik hier zo over nadenk, misschien veroorzaakt een aantal maal opstarten met een verotte core wel andere schade aan je mainbord :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 14:37 schreef bramvrzt het volgende:
BIOS checksum errors komen niet van het installeren van een nieuwe processor, maar van een dood batterijtje, het per ongeluk aanraken van een chipje, etc.

CMOS clearen door de batt. eruit te halen of een jumper om te zetten is idd de goede oplossing.
Nou dat heb ik allemaal al gedaan, nog steeds niet opgelost.... ik vind het echt vaag.. :?

• me1299

me1299

$ondertitel

We hebben de batterij eruit gehaald, paar x geboot en er weer in gedaan.

Hielp allemaal niks.

Misschien helpt het nog om de bios chip eruit te halen en er daarna weer in te doen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07
Op woensdag 28 februari 2001 21:06 schreef crazyhorse het volgende:
Ik ben wel verdomd blij met mijn Fop 32-1! :)

Ik heb deze cooler al een keer of 50 op mijn AMD cpu's gezet en nog nooit enig probleem gehad.
Zucht.....Je sig klopt weer niet.....:)

• me1299

me1299

$ondertitel

Bla

Verwijderd

Ik zou zeggen probeer je bios eens opnieuw te flashen.
En anders eventueel hotflashen.

Misschien heb je met dat geklooi met die verotte core wel gelijk je bios gesloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik ooit mijn bios flashen als hij direct de fout aangeeft en dus niet verder gaat :? , als dat wel kan zeg het dan ff :)

Verwijderd

Eventueel Hotflashen had ik al gezegd.

Hiervoor heb je wel iemand nodig die eenzelfde, werkende bios heeft.

Wat je moet doen is de foute bios-chip verwisselen met een werkende (van een vriend bijvoorbeeld). Vervolgens je systeem starten. Dan met een draaiend systeem voorzichtig de bios-chip eruit halen (ja dat kan) Dan de kapotte BIOS erin prikken, en de boel flashen.

Bedenk dat dit wel een risico met zich meebrengt. In jouw geval kun je misschien beter een nieuwe bios bij Abit aanvragen.

• me1299

me1299

$ondertitel

Hot flashen is geen optie aangezien hier niemand in de buurt een KT7 heeft. Ik wel, maar ik heb precies hetzelfde probleem.

*Update*

Net hebben we met een floppy geprobeerd opnieuw te flashen. Flashen ging goed alleen kreeg ik weer de Checksum error fout.

Ik heb even geprobeerd om het bios te resetten met de jumper op mobo. Maar nu hebben we weer geen beeld ;( ;( |:(

Dat hebben we ook wel vaker gehad, dan moet je perse de proc eruit halen en er weer in stoppen.

Ik wordt NUTS!!! :r

Verwijderd

Hmm, jullie hebben wel extreme pech.

Maar je hebt hem wel kunnen flashen. Heb je daarvoor een nieuwere bios-file gebruikt?

Dus je kon voor het flashen met de floppy wel doorstarten?

Haal alle overbodige kaarten eens uit het systeem. Dus alleen vid.kaart.

Misschien moeten jullie toch maar wachten op een nieuw bios.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

No offense, maar het is een beetje offtopic geworden. Kunnen jullie niet beter een nieuwe topic starten over dat probleem? Heb je ook meer kans op hulp denk ik :)

Verwijderd

Ùhhhhhhhhh... onderhand weten we niet wat voor probleem het is jo :P

Maar we hebben net beide supergoede berichten gehad van onze leveranciers.

Beidde krijgen we binnen korte tijd een nieuw mobo!

LIFE IS GOOD AGAIN!!!

YOOHOO!!

Ja, en ben blij ja!! :) :) :) :) :7
Pagina: 1