HD Tikt, alleen bij 1 programma

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi,

Gister start ik mijn PC op, firefox op, mail op, en ik hoor mijn HD tikken en de PC hangt. Na 4 minuten ofzo opende hij de programma`s heel traag. Reboot. Toen bleek dat dat alleen gebeurt als ik firefox opstart,en dan ook pas als ik een pagina open :S In IE kan ik gewoon browsen en andere programmas werken ook gewoon.

Maar open ik een pagina in Firefox dan hapert mijn HD. Ik heb foutcontrole van windows gedaan op alle partities van die 500GB Samsung HD. Geen fouten.
HD Tune gedraaid. Daar vond ie 1 bad cluster 'blok' (1 blok was 150 MB). Ik heb firefox verwijderd en opnieuw geinstalleerd, in de hoop dat hij precies op zo`n bad block geinstalleerd was, en hij daarna dus ergens anders geplaatst zou worden. Geen resultaat. Verwijderen en installeren ging ook zonder haperen.

Ligt het aan de cache ofzo? Kan dit een virus zijn? Ik heb de HD los gehaald, en je voelt m inderdaad schokken tijdens de haperingen. Kan een virus of iets dergelijks dat veroorzaken?

Ik vind het zo raar dat alleen Firefox (tot nu toe) problemen oplevert, en ook nog eens pas als je een pagina opent.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Kan een verrotte sector zijn die hij alleen opvraagt bij die applicatie..

kan je met een hd tool een volledige sector scan doen, bij voorkeur iets van non-os software.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Guillome
  • Niet online
Dat heb ik dacht ik toch met HD tune gedaan? Hij pakte de hele schijf, geen partitie. En het duurde dik 2 uren voor 500 GIG, en daar maakte hij 1 blokje (wat 150 mb voorstelde) rood

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

had dit van de week ook met mijn raptor. uitgerekend in mijn outlook.pst zat een bad cluster :( kon dus niet meer bij mijn mail komen (gelukkig wel een backup van 4 dagen oud...jaja je leert ervan)

Afin ik heb HDD regenerator laten scannen (is een oud topic over) die vond en repareerde het bad cluster. Bestand was weer benaderbaar (en copieerbaar) en vooralsnog geven alle tools aan (ook WD lifequard zelf) dat de hd nu weer helemaal ok is... Magisch proggie of ??

• Fauna
  • Laatst online: 16:53
HDD regenerator kan idd beschadigde sectoren weer als normaal markeren. Echter lees ik dat de schijf ook tikt, en dat is een teken van een fysiek beschadigde sector, niet een magnetisch veldje dat meer helemaal jofel is. Daar komt nog eens bij dat een fysiek beschadigde schijf meestal alleen maar meer gaat tikken.

Advies voor de TS: je data backuppen en de schijf als RMA terugsturen naar de winkel waar je hem hebt gekocht, mits je nog garantie hebt natuurlijk.

• Guillome
  • Niet online
Ja dat heb ik nog wel. Het is alleen m`n windows schijf :( Dus ik zal eerst even een nieuwe kopen, anders zit ik weken zonder.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Je kan ook opgeven dat de bad sectors niet meer gebruikt mogen worden, weet niet meer hoe te doen maar zoek daar anders eens op in Google ofzo?

Edit: En tikken is bij mij altijd "vuilbak" :) of rommel opzetten die je kwijt kan tot ie echt de geest geeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Graviton12 op 21-04-2009 10:33 ]

• Ray

Ray

ligt er een beetje aan wat je met tikken bedoeld. is het meer van klik tok klik tok (als ik ik probeer te lezen maar kom niet verder en probeer het opnieuw) dan valt het te verhelpen met dat proggie (dat geluid had ik ook) Andere vormen van tikken zijn meestal niet gezond..

overigens is het proggie deels freeware. je kan er allicht mee scannen en de freeware versie zal ook 1 badcluster fixen. wellicht genoeg om in ieder geval een volledige backup te draaien (lukte bij mij daarna wel. ben nu aan het kijken voor een ssd oplossing...het vertrouwen in de schijf is wel weg ....)

• Guillome
  • Niet online
als je dat 100 keer doet, heeft ie 100 clusters gefixed :P
Nee het is een enkele klik, alsof hij het niet kan lezen. En vervolgens 1 keer per 1.5 seconden, zo`n 8 keer.

• Ray

Ray

Guillome schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:57:
als je dat 100 keer doet, heeft ie 100 clusters gefixed :P
Nee het is een enkele klik, alsof hij het niet kan lezen. En vervolgens 1 keer per 1.5 seconden, zo`n 8 keer.
hehe inderdaad :) geluid lijkt op die van mij. dus waarschijnlijk een singel bad cluster. ach probeer het gewoon en wie weet http://www.dposoft.net/

• Guillome
  • Niet online
Waanzinnig!! Na 10 á 12 keer opnieuw starten heeft hij 10 á 12 klusters gerepareerd! En nu werkt ie weer! Thanks voor de waardevolle tips! :D

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Guillome schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:19:
Waanzinnig!! Na 10 á 12 keer opnieuw starten heeft hij 10 á 12 klusters gerepareerd! En nu werkt ie weer! Thanks voor de waardevolle tips! :D
En toch zou ik snel een andere schijf in die pc stoppen. Die schijf is niet meer betrouwbaar en een nieuwe heb je al voor 50 euro.
Pagina: 1