Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Traagheid - niet door CPU/RAM/IO

Pagina: 1
Acties:

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 13:15
Goedemorgen!

Ik word helemaal gek van mijn PC hier op werk. Het is een Dell Optiplex 330 en hij is zo traag als ......
Ik heb Process Explorer van Sysinternals gedownload om te kijken of het iets met de CPU/ het RAM o.i.d. te maken heeft. Alles blijft relatief rustig (nooit volledig in gebruik), maar het duurt onwijs lang voordat uberhaupt de PC is opgestart en daarna is hij verschrikkelijk traag!

Ik heb in het register (LOCAL_MACHINE en CURRENT_USER) gekeken, daar staan alleen "hotkeycmds" en wat zooi van Intel in. Outlook start wel automatisch op d.m.v. Opstarten in het start-menu.

Daarnaast draait hier McAfee VirusScan Enterprise 8.5 en Google Desktop. Dat lijken mij twee programma's die invloed kunnen hebben op de snelheid, echter gaat de computer niet veel sneller als ik Google Desktop uitzet (McAfee kan niet ivm policies).

Kunnen jullie nog een reden bedenken? Bedankt!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hardware uitgesloten ?
Rotte disk/rot ram ? Hete CPU (throtthling)?
DMA/irq problemen ?

• Nexz
O right, ik heb inderdaad nog memtest86 gedraaid. Alleen maar passes. Het is overigens zo, ik heb een roaming profile en als ik mijn profile op een andere Dell Optiplex 330 inlaad, gaat deze ook heel traag! Dus ik denk dat het software gerelateerd is.

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik weel wel dat MCAfee de boel op z'n zachts gezegd niet sneller maakt, maar als je daar geen overdreven cpu/disk usage ziet zal dat het wel niet zijn he. Hoeveel geheugen zit er in? Geen softwarematige encryptie ofzo?

Verwijderd

_o- vooral niet aan de ICT club vragen op je werk :+

Je zit waarschijnlijk bij het opstarten gewoon te wachtne op netwerkverbindingen (veel mapped network drives?) en/of op polcies die time-outs veroorzaken.
Ga eens met je plaatselijke interne expert praten in plaats van zelf te gaan hobbyen... zij worden d'r voor betaald en hebben bovendien the whole picture.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

is het niet een virus of spyware ?
en MCafee uitzetten is wat je zou kunnen doen :)

of gewoon een keer een volle scan draaien met alles er op en er aan en volledig up to date houden...

Signature

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nexz schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:23:
Goedemorgen!

Ik word helemaal gek van mijn PC hier op werk.
Nieuwe aanvragen via je manager :)

Maar met Knet, vraag het je helpdesk/beheerclub, die hebben meer inzicht wat er allemaal gedaan wordt met die installs in het bedrijfsnetwerk dan dat wij zo kunnen verzinnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nexz
"Maar met Knet, vraag het je helpdesk/beheerclub, die hebben meer inzicht wat er allemaal gedaan wordt met die installs in het bedrijfsnetwerk dan dat wij zo kunnen verzinnen."

Hallo, hier spreekt de ICT/Beheerclub :D. Ik kan er niet achter komen. Ik kan wel inloggen als admin en McAfee uitzetten hoor. Wil het alleen op mijn eigen gebruikersaccount zien te fixxen.

Edit:
Heb overigens wel flink wat software geinstalleerd hier (extra, die andere users niet hebben), zoals Eclipse, Notepad++ en WhatPulse (DPC! meuh! }:O). Onder andere omdat ik hoofdzakelijk webdeveloper ben, daarnaast nog systeem/netwerkbeheerder.

Edit2:
BGB4rn schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:47:
is het niet een virus of spyware ?
en MCafee uitzetten is wat je zou kunnen doen :)

of gewoon een keer een volle scan draaien met alles er op en er aan en volledig up to date houden...
Alles word netjes up to date gehouden d.m.v. de ePolicy Orchestrator en regelmatig gescanned.
Frank Martin schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:44:
Ik weel wel dat MCAfee de boel op z'n zachts gezegd niet sneller maakt, maar als je daar geen overdreven cpu/disk usage ziet zal dat het wel niet zijn he. Hoeveel geheugen zit er in? Geen softwarematige encryptie ofzo?
Er zit 1 GB aan RAM in. Softwarematige encryptie doen we inderdaad niet aan.

Gek genoeg kijk ik nu net naar mijn Proc Explorer, deze zegt dat de volledige 1GB RAM is toegewezen :/. Even onderzoeken :)

[ Voor 68% gewijzigd door Nexz op 21-04-2009 09:02 . Reden: Extra info + replies ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

hoezo wil je dat dan ? volgens mij kun je helemaal zo veel niet uitzetten als niet-administrator...

Signature

• Nexz
Hmm, dat is puur de combinatie Eclipse/Outlook/Mcafee die flink wat ram opslurpt.
BGB4rn schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:01:
hoezo wil je dat dan ? volgens mij kun je helemaal zo veel niet uitzetten als niet-administrator...
Om te testen of McAfee de boosdoener is - ik ben admin overigens dus, dat kan ik :).

[ Voor 64% gewijzigd door Nexz op 21-04-2009 09:10 ]

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 14:50

RaseriaN

So much choices..

Denk niet dat het je hardware is, maar het lijkt er op dat je profiel en je loginscript gewoon veel te zwaar zijn.

Maak een kopie van je eigen profiel en laat Windows je maar eens een nieuw profiel geven.
Controleer ook of je loginscript klopt (ie. foutieve padverwijzingen en printers zijn funest voor je login!).

• Nexz
@RaseriaN

Ga zo overleggen met de hoofd-admin, mag uberhaupt niet in AD rondkloten zonder dat hij erbij is.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Nexz schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:55:

Hallo, hier spreekt de ICT/Beheerclub :D. Ik kan er niet achter komen. Ik kan wel inloggen als admin en McAfee uitzetten hoor. Wil het alleen op mijn eigen gebruikersaccount zien te fixxen.
Profiel resetje misschien?

We have just one world, but we live in different ones...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nexz schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:36:
ik heb een roaming profile en als ik mijn profile op een andere Dell Optiplex 330 inlaad, gaat deze ook heel traag! Dus ik denk dat het software gerelateerd is.
Kijk, als je dat nou meteen in je TS geplaats had ;)
http://www.google.nl/sear...g+profiles&meta=&aq=f&oq=
Zijn veel oorzaken voor teveel om op te noemen en is alleen gericht op te lossen door je eigen support afdeling.

• Nexz
Profieltje gereset! Werkt weer als een speer :). Sorry dat ik dat niet in de TS had gezet, zal er voortaan aan denken in zo een situatie ;).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nexz schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:55:
Hallo, hier spreekt de ICT/Beheerclub :D.
Zeg dat dan gelijk :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1