• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb een Sony 32W4000 lcd tv, met digitale tv via een (Alphacrypt) CAM module en mijn pc via HDMI aangesloten.

Als ik via mijn pc films kijk is het beeld gewoon vloeiend, geen ghosting/blur, gewoon top. Kijk ik echter digitale tv dan is er hele erge ghosting bij hoge snelheden (voetbal, actie films) en geeft de tv zelfs aan dat hij op 25Hz staat. Nu dacht ik dat dat waarschijnlijk aan de CAM module lag en dat het niet te fixen is, maar ik heb het ook als ik een blu-ray of dvd afspeel via een PS3. Er staat dan nergens hoeveel Hz het beeld is, maar de qualiteit van een gekochte blu-ray via een PS3 is slechter dan een gedownloade hd-film die ik via mijn pc afspeel, ivm de ghosting dus.

Iemand bekent met dit probleem en de oplossing? De tv kan gewoon 60Hz (pc) aan, dus digitaal en PS3 zouden minimaal 50Hz moeten zijn, lijkt mij.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:49
Dat van Digitale tv klopt, PAL is 25fps/Hz. PS3 kan zowel 1080p@24Hz als 1080p@60Hz uitsturen maar je verteld bijvoorbeeld alweer niet of je de instellingen van je PS3 hebt gecontroleerd of hij überhaupt wel op 1080p staat ;) Want KDL-32W4000 zou gewoon beide 1080p varianten moeten ondersteunen...

Dat het niet vloeiend is kan trouwens ook nog iets anders zijn, de 32W4000 heeft geen 100Hz Motion Flow en op 24Hz mode ziet een film er voor mij altijd heel erg flikkerend uit omdat het echt duidelijk is dat het aantal frames eigenlijk gewoon te weinig is om een vloeiend beeld weer te geven. Veel mensen waarderen dit effect echter, je zou echter bij de PS3 bij de BD/DVD Instellingen de 24Hz mode uit kunnen zetten en sowieso Full Color Range(alleen bij RGB-modus) aanzetten, zou al een hoop moeten helpen ;)

• WingsOfFury
PS3 heb ik inderdaad niet goed nagekeken. Hij stond wel op 1080p, maar ik heb niet alle instellingen nagelopen.

Als ik digitale tv via een extern kastje zou aanschaffen, heb ik dan het zelfde probleem of doet hij het dan wel goed?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Veel tv's ondersteunen wel een 24p input, maar heel vaak wordt dit gewoon slecht weergegeven en is dit een wassen neus.

Zet je ps3 op 1080p 50hz en kijk dan hoe het beeld is.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

WingsOfFury schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:34:
PS3 heb ik inderdaad niet goed nagekeken. Hij stond wel op 1080p, maar ik heb niet alle instellingen nagelopen.

Als ik digitale tv via een extern kastje zou aanschaffen, heb ik dan het zelfde probleem of doet hij het dan wel goed?
Maakt niet uit, nu gebruik je waarschijnlijk Digitenne, gezien je CAM, en dat beeld is gewoon slechter dan je gewend bent.

Tesla Model Y RWD (2024)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

--MeAngry-- schreef op donderdag 23 april 2009 @ 00:48:
[...]

Maakt niet uit, nu gebruik je waarschijnlijk Digitenne, gezien je CAM, en dat beeld is gewoon slechter dan je gewend bent.
De alphacrypt wordt meestal voor irdeto (dus dvb-c) gebruikt. Voor digitenne kan je af met een goedkopere conax cam.

• WingsOfFury
--MeAngry-- schreef op donderdag 23 april 2009 @ 00:48:
[...]

Nee, heb Ziggo. Op afstand mooi beeld qua kleuren e.d. maar bij voetbalwedstrijden en snelle actie is het dus vaag. Dat is het enige probleem, de qualiteit van het beeld is verder goed.

Maar als ik dat Ziggo kaartje in een externe decoder stop dan zal dat nog steeds zo zijn dus?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Grote kans van wel, of de interne tuner moet echt slecht zijn. Maar dat is voor zover ik weet niet het geval bij de W4000. Is de signaalkwaliteit wel hoog genoeg? (Moet vast in het menu oid terug te vinden zijn.)

Overigens is het een vrij algemeen bekend probleem van LCD's dat ze moeite hebben met snel bewegende beelden. Zeker zonder 100 of 200Hz technologie.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Rctworld
Ferry34 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 00:45:
Veel tv's ondersteunen wel een 24p input, maar heel vaak wordt dit gewoon slecht weergegeven en is dit een wassen neus.
[...]
Weet niet of jij weleens een game gespeeld hebt met 24fps maar dat is nou ook niet bepaald een pretje :+ 24p ziet er nou eenmaal schokkerig uit bij snel bewegende beelden op een grote tv.

En tja qua voetbalwedstrijden is inderdaad bekend verhaal, dit is met 100/200Hz veel minder. Daarom heb ik mijn 32W4000 toen ook opgeruimd voor een 40W4500 en daar gaat een externe decoder echt niet bij helpen ;) (al was dat meer voor Formule 1 dan voor voetbal 8)7 )

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 23-04-2009 13:43 ]

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05

koboy

Heb een idee voor een icon

--MeAngry-- schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:44:
Grote kans van wel, of de interne tuner moet echt slecht zijn. Maar dat is voor zover ik weet niet het geval bij de W4000. Is de signaalkwaliteit wel hoog genoeg? (Moet vast in het menu oid terug te vinden zijn.)

Overigens is het een vrij algemeen bekend probleem van LCD's dat ze moeite hebben met snel bewegende beelden. Zeker zonder 100 of 200Hz technologie.
LCD's hebben geen moeite met snel bewegende beelden (er vanuit gaand dat de schakeltijd van de beeldpunten kort genoeg is }) ). Wat LCD's (en ook plasma's trouwens) doen is exact laten zien wat de bron aanbiedt. 100/200 Hz technologie interpoleert dan de beelden, om het soepeler weer te kunnen geven.

Waar WingsOfFury volgens mij tegenaan loopt is iets anders:
IDe bron is een gedecodeerde MPEG2 stream (digitale kabel) in geval van een gewoon SD kanaal.
Zo'n MPEG-2 stream bevat periodiek een volledig beeld, en daarna een aantal keer alleen de wijzigingen.
Door de meeste beelden dus als alleen wijzigingen te versturen wordt er flink bespaard op de hoeveelheid gegevens die overgestuurd moeten worden, en kan de bitrate van de stream relatief laag blijven. Groot probleem hiervan is dat een snelle beweging veel wijzigingen bevat. Om dit toch nog in de beschikbare ruimte te laten passen wordt (tijdelijk) het detail in de wijzigingen gereduceerd. Dit levert een vaag, vegerig effect, waarbij het detail weer terugkomt nadat de snelle beweging voorbij is.
DVD's werken volgens hetzelfde principe, alleen merk je er veel minder van omdat de bitrate van een DVD veel hoger is (ongeveer 8 Mbit/s t.o.v. ongeveer 5 Mbit/s).

Waar WingsOfFury tegenaan loopt is dus gewoon een beperking in de techniek, en geen ghosting. Ghosting (het na-ijlen van een beeldpunt door een lange schakeltijd) zou bij een moderne TV als de W4000 niet op mogen treden (doet het ook al niet op mijn V3000).

Ten aanzien van de slechte kwaliteit van de blu-ray/ps3: kijk eens in de instellingen van de PS3 ingang of zaken als MPEG noise reduction, sharpening en zo uit staan..... Is hij ook wel met een HDMI kabel aangesloten? Omdat andere aansluitmethoden (component, scart) geen HDCP ondersteunen wordt bij het afspelen van de film zelf (dus niet in de XMB!) de resolutie teruggeschroefd naar SD (met de complimenten van de filmstudio's).

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Rctworld
koboy schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:22:
[...]
Ten aanzien van de slechte kwaliteit van de blu-ray/ps3: kijk eens in de instellingen van de PS3 ingang of zaken als MPEG noise reduction, sharpening en zo uit staan..... Is hij ook wel met een HDMI kabel aangesloten? Omdat andere aansluitmethoden (component, scart) geen HDCP ondersteunen wordt bij het afspelen van de film zelf (dus niet in de XMB!) de resolutie teruggeschroefd naar SD (met de complimenten van de filmstudio's).
HDCP wordt volgens mij in het geheel nog niet vereist voor Blu-Ray Discs hoor 8)7 (ik weet dat het een optie is, maar het wordt volgens mij gewoon niet gebruikt vanwege de hoeveelheid kritiek)
Pagina: 1