Poltergeist schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:16:
Maar als je Hamachi gebruikt, kun je net zo makkelijk RDP gebruiken. Vind ik iig beter werken dan VNC, en het vergt geen extra programmatuur...
VPN moet ook nog eens ondersteund worden door je router. Er zijn er genoeg die het GRE protocol niet doorlaten. En dan kun je de VPN poort openzetten zoveel als je wilt, maar dan gaat het echt niet werken.
Als je geen programmatuur wil dan moet je een laptop kopen denk ik altijd..
Ik weet niet of remote control nodig is vanaf beheerbare locatie, van welk OS, welke rechten de gebruiker heeft, wat de snelheid is etc..
Als TS graag XP Pro - XP Pro via beide beheerbare locaties wil opzetten is gewoon poortjes goed zetten voldoende.
Beveiliging is een heel ander onderwerp.. Om te beginnen, windows aan het internet?! (overdrijven helpt..)
Een VPN is een goed idee, maar vereist een stukje clientsoftware. Als er dan toch clientsoftware nodig is, dan kan een stand-alone VNC client geen probleem zijn? Remote Desktop Client is bijvoorbeeld op Windows, Mac OS X en Linux niet standaard aanwezig als op de manier zoals dat hier voorgesteld wordt..
Online Java VNC clients zijn voor alle java-ondersteunde besturingssystemen beschikbaar.
Voor een goede post is een beetje meer informatie erg handig