computer van buiten overnemen via RDP

Pagina: 1
Acties:

• luser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04-2009
Hoi,

Weten jullie wat ik moet configureren aan mijn modemrouter om van buiten mijn pc thuis over te nemen via RDP. Normaliter kent mijn kabel router (van UPC) een IP nummer intern uit in de reeks van 192.168.x. In afwachting op jullie reactie.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/rdfaq.mspx
Q. What port does Remote Desktop use? Does everything go over port 3389?
A.

Port 3389 is the only port you need to open. Windows will attempt to stream sound through User Datagram Protocol (UDP) first. If no port is available for UDP, sound will stream through a virtual channel in Remote Desktop Protocol, which uses port 3389.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Zou toch kijken naar RDP via een VPN verbinding, puur uit oogpunt van veiligheid.

(als je dan de VPN poorten op je router forward, dan heb je over je vpn toegang tot alle services/ports)

If you choose to criticise you choose your enemies

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Het zou slimmer zijn encrypted iets te doen.. Snelheid alsof je achter je pc zit krijg je toch niet met RDC, dus daar hoef je niet bang te zijn als in dat t nadelig uit zou pakken.

Probeer VNC (bijv. van RealVNC or UltraVNC) via hamachi eens!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:37
Maar als je Hamachi gebruikt, kun je net zo makkelijk RDP gebruiken. Vind ik iig beter werken dan VNC, en het vergt geen extra programmatuur...

VPN moet ook nog eens ondersteund worden door je router. Er zijn er genoeg die het GRE protocol niet doorlaten. En dan kun je de VPN poort openzetten zoveel als je wilt, maar dan gaat het echt niet werken.

[ Voor 42% gewijzigd door Poltergeist op 21-04-2009 00:17 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Poltergeist schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:16:
Maar als je Hamachi gebruikt, kun je net zo makkelijk RDP gebruiken. Vind ik iig beter werken dan VNC, en het vergt geen extra programmatuur...

VPN moet ook nog eens ondersteund worden door je router. Er zijn er genoeg die het GRE protocol niet doorlaten. En dan kun je de VPN poort openzetten zoveel als je wilt, maar dan gaat het echt niet werken.
Als je geen programmatuur wil dan moet je een laptop kopen denk ik altijd..

Ik weet niet of remote control nodig is vanaf beheerbare locatie, van welk OS, welke rechten de gebruiker heeft, wat de snelheid is etc..

Als TS graag XP Pro - XP Pro via beide beheerbare locaties wil opzetten is gewoon poortjes goed zetten voldoende.

Beveiliging is een heel ander onderwerp.. Om te beginnen, windows aan het internet?! (overdrijven helpt..)
Een VPN is een goed idee, maar vereist een stukje clientsoftware. Als er dan toch clientsoftware nodig is, dan kan een stand-alone VNC client geen probleem zijn? Remote Desktop Client is bijvoorbeeld op Windows, Mac OS X en Linux niet standaard aanwezig als op de manier zoals dat hier voorgesteld wordt..

Online Java VNC clients zijn voor alle java-ondersteunde besturingssystemen beschikbaar.

Voor een goede post is een beetje meer informatie erg handig :)

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 23:32

T-Junkie

user brain not connected...

Als toevoeging:
En als je iemand via remote desktop wilt helpen. Dan kan je dat heel makkelijk met Teamviewer doen.
http://www.teamviewer.com/nl/

• CrabbyData
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-01 13:46
LogMeIn - http://www.logmein.com - is een (tevens gratis) goed alternatief: inloggen op de LogMeIn-website, computer aanklikken, inloggen op de computer en klaar is Kees luser! :> Geen poorten open zetten, alleen eenmalig een stukje software installeren op de client en that's it!

'k Gebruik het zelf al jaren met veel plezier :)
Pagina: 1