Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:04
ik heb al sinds een aantal jaren een WRT54GL hangen aan ene motorola surfboard SB5100E modem (kabel, ziggo). Ik woon in een studentenhuis en aan de linksys hangt mijn eigen pc, mijn laptop en een switch die in de gang hangt waar iedereen met utp aan zit (voor wie geen wireless gebruikt). Werkte altijd prima, had alleen een half jaar geleden tomato v1.23 erop gezet omdat hij nog wel eens vast liep (gebeurde altijd wel eens) en dat werkte uitstekend! Geen crashes meer.
Tot vandaag.
Alles werkte gewoon nog maar internet ho maar. Eerst alle standaard dingen geprobeerd. Router reset, stroom eraf, modem ook. En het leek weer te werken, maar slechts 20 seconden ofzo. Skype etc. alles komt online, dan heb je nog de kans om 2 websites te openen en dan geen internet meer. Firmware opnieuw erop geflashed. Werkte ook niet, nouja voof 20 seconden dan :P ook na reset. Vervolgens DD-WRT erop geknald. Zelfde verhaal.
Alles werkt verder gewoon, wel verbinding met het netwerk (zonder beperkingen) en geen rare errors. MSN verbindingscheck leverde het volgende op. Iets met DNS kon hij niet fixxen.
Iemand anders misschien die ook zoiets meegemaakt heeft? of zou ik er verstandig aan doen om de lokale hardwareboer te bezoeken voor een nieuwe?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

Weet je zeker dat het probleem de Linksys is, het kan natuurlijk ook in je modem zitten.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ja want als ik m'n modem rechtstreeks aan m'n pc koppel werkt het uitstekend of zegt dat niet zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Fysiek adres: 00-11-09-66-xxxxx
IP-adres: xxxxxxxxxx
Subnetmasker: 255.255.248.0
Standaardgateway: 83.84.40.1
DHCP-server: 212.54.38.80
Lease verkregen: 20-4-2009 22:26:25
Lease verloopt: 27-4-2009 20:47:31
DNS-servers: 212.54.40.25, 212.54.35.25
WINS-server:

dit zijn de gegevens voor de verbinding als ik hem rechtstreeks koppel

als ik het router aansluit dan staat hij op automatisch (DHCP)

Als ik die gegevens van boven static invul werkt het ook niet

[ Voor 3% gewijzigd door 1nsane op 21-04-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

1nsane schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:47:
ja want als ik m'n modem rechtstreeks aan m'n pc koppel werkt het uitstekend of zegt dat niet zo veel?
dat zegt genoeg....

heb je overigens al geprobeerd om de originele firmware terug te zetten. Aangezien je kan flashen lijkt het naar mij idee dat je hardware gewoon nog werkt.

btw ik zou je ip-adres even weghalen.

[ Voor 22% gewijzigd door itsalwaysme op 21-04-2009 00:37 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
hij geeft trouwens een ander ip adres als je naar de WAN stats kijkt bij automatisch DHCP (in het router dus) dan wanneer ik rechtstreeks met het modem aansluit

Ja heb ik inmiddels ook geprobeerd. Hij zegt gewoon dat hij verbinding heeft alles maar internet komt er na 15 a 20 seconden niet meer door (net lang genoeg voor skypee om te connecten en soms msn en koekel talk)

[ Voor 40% gewijzigd door 1nsane op 21-04-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Het is leuk dat je er allerlei firmware in knalt maar houd je er rekening mee dat er nogal wat crap en meuk in je NVRAM blijft hangen? Geef die router eens een 30-30-30 reset en knal er DAARNA een andere firmware in en vervolgens WEER een 30-30-30 dan weet je ZEKER dat alle meuk van evt. andere firmware volledig verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Xorsist schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 01:13:
Het is leuk dat je er allerlei firmware in knalt maar houd je er rekening mee dat er nogal wat crap en meuk in je NVRAM blijft hangen? Geef die router eens een 30-30-30 reset en knal er DAARNA een andere firmware in en vervolgens WEER een 30-30-30 dan weet je ZEKER dat alle meuk van evt. andere firmware volledig verdwenen is.
tried that also, mag niet baten. Ding doet nog steeds helemaal niks kwa internet doorgeven. Kan het meegespeeld hebben dat de zon er een paar uur op heeft gestaan? hij was wel wat aan de warme kant toen hij het niet meer deed. Heb hem overigens nooit opgefokt kwa output vermogen ofzo

[ Voor 8% gewijzigd door 1nsane op 21-04-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Routing tables flushen?

Wat is dat standaard gateway adres? Is toch geen intern nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
hoe flush ik die routing tables? gewoon met DHCP renew/release? het gekke vind ik wel dat mijn router een ander ip adres doorkrijgt van het modem dan mijn pc wanneer ik die rechtstreeks op het modem aansluit...
De gateway is geen lokaal nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
How to troubleshoot TCP/IP connectivity with Windows XP lees deze link eens, daar vind je al behoorlijk wat goede dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ok thnx voor de link, heb ff gekeken maar dit richt zich toch vooral op problemen met één windows XP pc. 2 van de PC's in het netwerk draaien Vista en het is niet zo dat 1 niet werkt. Allemaal doen ze niks dus het probleem zit dan toch niet in die ene win XP pc denk ik?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Heb je elke keer bij het omsteken ook het modem er even uitgetrokken? Die Ziggo dingen willen zich nog wel eens vasthaken aan de verbonden partij en eisen een rebootje als je een ander apparaat eraan hangt (aangezien je wisselt tussen je PC en de router als verbonden partij)?
Pagina: 1