Toon posts:

Gigaset en Experiabox met Vista slechter dan met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben een gemiddelde computergebruiker / kenner die met een nieuwe computer het Vistatijdperk instapt. Om met de deur in huis te vallen: mijn combi KPN-experiabox en Siemens Gigaset 108 doen het minder geod dan op mijn oude met XP. Wie vertelt mij de oplossing / oorzaak?

Vistadriver voor Siemensset gedownload en geïnstalleerd. De signaalsterkte komt niet boven de 60% uit (was vroeger met XP altijd 100%), en de kwaliteit v/d verbinding komt niet boven de 53% uit. Met XP schommelde die meestal tussen de 70 en 85 %. Het meest vervelende is dat de verbinding erg instabiel is en er gerregeld helemaal uit ligt. Dan ontkoppel iik de USB-ontvanger, steek hem weer in de poort en....he, verbinding! Zo lang als het duurt.

Ik heb met de KPN gebeld die me vertelde dat ik de experriabox op een ander kanaal moest proberen. Dat helpt niet echt.

Gegevens:

draadloze verbinding (computer op zolder)
versleuteling AES
Beveiliging WPA2-PSK / WPA-PSK
Geen anti-virus.

Naïef en onervaren als ik ben verwachtte ik met mijn nieuwe computer (eindelijk USB2-poorten) van alle gesodemieter af te zijn. Helaas,.....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 13:01 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat is de doorvoersnelheid, in beide gevallen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:19:
Beste Tweakers,

Ik ben een gemiddelde computergebruiker / kenner die met een nieuwe computer het Vistatijdperk instapt. Om met de deur in huis te vallen: mijn combi KPN-experiabox en Siemens Gigaset 108 doen het minder geod dan op mijn oude met XP. Wie vertelt mij de oplossing / oorzaak?

Vistadriver voor Siemensset gedownload en geïnstalleerd. De signaalsterkte komt niet boven de 60% uit (was vroeger met XP altijd 100%), en de kwaliteit v/d verbinding komt niet boven de 53% uit. Met XP schommelde die meestal tussen de 70 en 85 %.

Ik heb met de KPN gebeld die me vertelde dat ik de experriabox op een ander kanaal moest proberen. Dat helpt niet echt.

Gegevens:

draadloze verbinding (computer op zolder)
versleuteling AES
Beveiliging WPA2-PSK / WPA-PSK
Geen anti-virus.

Naïef en onervaren als ik ben verwachtte ik met mijn nieuwe computer (eindelijk USB2-poorten) van alle gesodemieter af te zijn. Helaas,.....
De gigaset 108 is toch een WiFi repeater als ik het goed begrijp? Misschien stoort je nieuwe computer het WiFi signaal meer dan je oude computer? Merk je ook veel verschil qua snelheid? Probeer is met iperf oid snelheidstestjes uit te voeren ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:25:
Wat is de doorvoersnelheid, in beide gevallen?
Ik ken het begrip doorvoersnelheid niet. En weet dus ook niet hoe je dat meet. Kan je dat uitleggen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Gewoon een file downloaden van een andere PC en kijken hoe snel 't gaat...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Wat ik niet zie is de relatie tussen het besturingssysteem en signaalsterkte. Die hebben helemaal niets met elkaar te maken, dus ik denk dat de oplossing elders ligt dan bij Vista. Zie de opmerking van epic_fail: de computerkast zelf geeft misschien meer storing. Het enige OS-gerelateerde dat ik kan bedenken is dat de software die de signaalsterkte toont minder optimistisch is onder Vista dan onder XP. De werkelijke signaalsterkte van de USB netwerkkaart kan sowieso niet veranderd zijn.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:49
YellowOnline schreef op zondag 26 april 2009 @ 09:34:
Wat ik niet zie is de relatie tussen het besturingssysteem en signaalsterkte. Die hebben helemaal niets met elkaar te maken, dus ik denk dat de oplossing elders ligt dan bij Vista. Zie de opmerking van epic_fail: de computerkast zelf geeft misschien meer storing. Het enige OS-gerelateerde dat ik kan bedenken is dat de software die de signaalsterkte toont minder optimistisch is onder Vista dan onder XP. De werkelijke signaalsterkte van de USB netwerkkaart kan sowieso niet veranderd zijn.
met ^^, daarom denk ik dat je best eens de effectieve doorvoersnelheid met XP en dan met vista test, want het kan gewoon zijn dat vista een lagere aangeeft terwijl het toch dezelfde realistische snelheid is...
Pagina: 1