[P5W DH Deluxe Intel ICH7R Raid] files bij XP-install kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-02 21:56
Bij het installeren van WinXP pro NL SP3 (32 bit) gebruik ik een floppy met de drivers.
Booten vanaf cd, F6 voor drivers, aangeven ICH7R desktop versie die op de floppy staan.
De RAID-array wordt gevonden, windows kan deze formatteren en hier bestanden op zetten.
Dan krijg ik foutmeldingen dat er bestanden (iaStor.sys, iaStor.inf en nog meer) niet geïnstalleerd kunnen worden. Maar deze staan echt op de floppy, ik heb zelfs iastor.sys hernoemd naar isStor.sys. Bij het zoeken naar het bestand hoor ik de floppy, dus hij moet ze niet via de cd krijgen.

Ik heb toen uit noodzaak deze bestanden overgeslagen met als gevolg dat windows een blauw scherm weergeeft bij opstarten.

Weet iemand hier meer van?

vrede in rust

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53
Een floppy is nou niet bepaald het betrouwbaarste opslagmedium. Al geprobeerd te formatteren en/of een andere diskette geprobeerd?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die floppy brak is (wat floppies regelmatig neigen te zijn) dan kun je wel eens leesfouten krijgen. Ik zou geen floppy meer gebruiken maar gewoon de driver slipstreamen op je XP cdtje. Dan pakt het ding de driver gelijk mee en hoef je nergens meer op te drukken.

• Nas T
TERW_DAN schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:14:
Als die floppy brak is (wat floppies regelmatig neigen te zijn) dan kun je wel eens leesfouten krijgen. Ik zou geen floppy meer gebruiken maar gewoon de driver slipstreamen op je XP cdtje. Dan pakt het ding de driver gelijk mee en hoef je nergens meer op te drukken.
Hoe?

Ik heb 2 verschillende floppy's gebruikt, en hij leest wel de drivers (anders ziet hij geen RAID-array dat ik kan formatteren), maar bij het installeren is hij die bestanden kwijt, ook als ze op een andere floppy staan.

vrede in rust

• Nas T
Update:

Het is gelukt. Op internet (zoeken naar "missing iastor.sys") werd me verteld dat een mapje "A:\%OEM%\TEXTMODE" de bestanden ook moest bevatten. Aangemaakt en het werkte direct. nu windows installeren en kijken hoe het gaat.

Wat een quatsch toch ook...

vrede in rust

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nas T schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:38:
[...]

Hoe?

Ik heb 2 verschillende floppy's gebruikt, en hij leest wel de drivers (anders ziet hij geen RAID-array dat ik kan formatteren), maar bij het installeren is hij die bestanden kwijt, ook als ze op een andere floppy staan.
Met nlite kun je drivers slipstreamen. Werkt perfect :)

• Nas T
TERW_DAN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:07:
[...]

Met nlite kun je drivers slipstreamen. Werkt perfect :)
Wat kun je hier nog meer mee? Het zou wel makkelijk zijn om zo een cdtje te maken met java/flash/office?
Ook windows instellingen en windows messenger eruit gewerkt scheelt. Ik doe toch al snel 1 of meerdere keren een windows herinstall (niet alleen bij mezelf), en dan is zo'n cd ideaal.

vrede in rust

Pagina: 1