Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben echt een newb wat betreft netwerken. Nou zit de maat van me vader met een probleem.
Ze deelden eerst het internet met de buren, een draadloze router ving dat signaal van de buren op en doormiddel van een utp kabel vanuit de router werd deze computer voorzien van internet.

Nou hebben ze zelf internet aangeschaft van hetnet. Hierbij zit een thompson 780 modem/router. Deze is al voorzien van wireless. Is het mogelijk om vanaf de thompson een draadloose verbinding te leggen naar de router en deze dan via een utp kabel naar de pc te verbinden. Een kabel trekken is geen mogelijkheid.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Stel je router (niet je modem/router) in als accespoint? Ik bedoel, hier is aardig wat over te vinden via de search, zulke topics komen echt bijna dagelijks voorbij!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Mad Marty schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:33:
Stel je router (niet je modem/router) in als accespoint? Ik bedoel, hier is aardig wat over te vinden via de search, zulke topics komen echt bijna dagelijks voorbij!
Ja en als ik de router die instel als acces point? Dan moet er nog wel een draadloos signaal worden ontvangen van beneden.. Hoe los ik dat op? iemand een stappenplan voor me? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Waarschijnlijk kun je dat ergens instellen ;) Maar zolang je niet je merk en type van je router geeft, wordt het lastig je verder te helpen :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Mad Marty schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:39:
Waarschijnlijk kun je dat ergens instellen ;) Maar zolang je niet je merk en type van je router geeft, wordt het lastig je verder te helpen :)
Omdat ik er nog niet langs ben geweest kan ik niet met zekerheid zeggen om welke router het gaat. Zoals me vader het verteld denk ik aan een linksys wrt54g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Hm, volgens mij heb je nog wel een custom-firmware nodig als je wireless van je thompson naar je linksys wilt, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou als ik jou was even GoT-searchen/googlen op 'linksys wrt54g wireless extender' oid (extender (of repeater) dus en niet accespoint) :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:29

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Het werkte toch al op ongeveer een gelijke manier. Modem (eerst bij buren nu bij je ouders) zendt signaal uit, je router pikt dat op, en verteld het door aan de compu.

Dus nu ff je nieuwe modem instellen en daarna je router vertellen welk netwerk hij moet opzoeken. Overigens, waarom gebruiken jullie een router, en niet een Wifi-kaartje?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Lolhozer schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:07:
Het werkte toch al op ongeveer een gelijke manier. Modem (eerst bij buren nu bij je ouders) zendt signaal uit, je router pikt dat op, en verteld het door aan de compu.

Dus nu ff je nieuwe modem instellen en daarna je router vertellen welk netwerk hij moet opzoeken. Overigens, waarom gebruiken jullie een router, en niet een Wifi-kaartje?
Ik zelf gebruik het niet. Hij had toevallig al een router dus het is mooi om kosten te besparen ;) hoe vertel ik de router welk netwerk hij moet opzoeken btw? :$ Bedankt voor de antwoorden tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
even een bumpje! wil graag antwoord op me laatste vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
dat kan vast wel ergens in de instellingen, maar ik vind de oplossing nogal overdreven.
stop gewoon een wireless usb stickje van 10 euro in de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Kijk in de huidige modem die als wireless bridge dient, hier kun je waarschijnlijk wel een ander netwerk instellen (de thompson dus)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
hier is vast wel wat te lezen hier over:

http://www.speedtouch.nl/docs/ST780WL_InstallSetup_nl.pdf

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:29

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Al gegoogled op linksys wrt54g bridge???

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1