Toon posts:

Videokaart wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Aspire E380 computer met XP Media Edition SP3.

Ik wil een Gforce 7100 GS PCI-e kaart plaatsen, maar ik krijg telkens een
code 10 (hardware niet gestart).

Tijdens het plaatsen van de kaart wordt de hardware wel gevonden, is de
driver te installeren en lijkt alles goed te gaan, maar na één reboot is het
weer mis en krijg ik code 10.

Ik heb inmiddels een tweede grafische kaart geplaatst (ditmaal een ATI) maar
deze geeft hetzelfde probleem. Natuurlijk heb ik de laatste drivers geïnstalleerd.
Ik kan daarmee de kaart zelf dus uitsluiten.

De kaarten werken beiden prima zonder gele uitroeptekens in apparaatbeheer... todat ik reboot.

Heeft iemand een tip voor me hoe dit op te lossen?

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 15:05

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hoe heb je de drivers geïnstalleerd? Via apparaatbeheer en/of een setup.exe? Je kunt ook even een driver cleaner proberen, om alle overgebleven driver restanten te verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het via apparaatbeheer gedaan.
Heb ook al pogingen ondernomen om alles te cleanen en alle drivers te verwijderen en van vorenaf aan te starten, maar zonder succes.
Drivers werken overigens goed, maar alleen niet na een reboot. Er wordt dus blijkbaar wat gereset bij een reboot en/of de driver wordt niet geladen vanuit het starten van Windows.

Is het noodzakelijk om ergens in de bios de on-board of ergens anders de videokaart te disabelen? Heb dat overigens in de bios niet terug kunnen vinden.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:17

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

anders even een drivercleaner er overheen :) en als ie niet wil moet je gewoon aardig vragen, bij mensen doet het iig wonderen !

Signature

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:12:
Ik heb het via apparaatbeheer gedaan.
Heb ook al pogingen ondernomen om alles te cleanen en alle drivers te verwijderen en van vorenaf aan te starten, maar zonder succes.
Drivers werken overigens goed, maar alleen niet na een reboot. Er wordt dus blijkbaar wat gereset bij een reboot en/of de driver wordt niet geladen vanuit het starten van Windows.

Is het noodzakelijk om ergens in de bios de on-board of ergens anders de videokaart te disabelen? Heb dat overigens in de bios niet terug kunnen vinden.
Lijkt me dat je de onboard kaart in de bios uitzet, anders krijgt die waarschijnlijk de 'voorkeur' boven de geplaatste kaart :P .Dat moet te vinden zijn misschien bij onboard peripherals oid.
Acer heeft de bios aangepast, maar er is een manier om een die bios te flashen lees ik hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens een poging doen de Bios te flashen, want in de versie die ik nu heb kan ik de onboard VGA niet uitzetten.

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 09:28
Kijk uit met het bios flashen, als je het verkeerd doet is je moederbord klaar voor de sloop.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:17

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

nee joh, als je gewoon een los BIOS chipje hebt is het opzich niet zo`n groot probleem, daar kun je dan gewoon een nieuwe voor bestellen :)

maar dat is dan wel ALS het zo is...

Signature

Verwijderd

BGB4rn schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:40:
nee joh, als je gewoon een los BIOS chipje hebt is het opzich niet zo`n groot probleem, daar kun je dan gewoon een nieuwe voor bestellen :)

maar dat is dan wel ALS het zo is...
Meestal zijn die bioschips niet meer als een chip met pinnen in je mobo gestoken toch;
Afbeeldingslocatie: http://www.sxc.hu/pic/m/s/sr/sradion/158342_cirrus_logic_ram_chip.jpg
maar geheel ala smd (Surface-mounted device) gesoldeert, en dan wordt het niet makkelijk.
Pagina: 1