deze map op het web publiceren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 17:56
In Windows verkenner (explorer) zit een functie "deze map op het web publiceren".
Ik heb verschillende sites gezien die deze functie gebruiken voor het uploaden van foto('s).

Nu ben ik er zelf nieuwsgierig naar hoe ik dit kan doen (PHP), alleen is er niet veel informatie over te vinden. kan iemand mij hiermee helpen? (een schop in de juiste richting)

alle informatie is welkom!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Ik zou eens gaan zoeken naar Webdav. Let wel, dat moet ook ondersteund worden door je webserver.

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 16:09

Kwastie

Awesomeness

WouZz schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:56:
Ik zou eens gaan zoeken naar Webdav. Let wel, dat moet ook ondersteund worden door je webserver.
Webdav word meestal gebruikt voor het opslaan van data op het internet. (een soort ftp eigenlijk) In dit geval is het niet echt van toepassing (denk ik) want een PHP 'applicatie' draait al op het 'internet'. Dus is het opslaan op het internet ook niet nodig.

@ts
Ik neem aan dat je gewoon wilt weten hoe je een foto upload script kunt maken door middel van PHP? (dus niet zoiets wat windows heeft)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Het heet Web Publishing Wizard (gevonden op http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb776788(VS.85).aspx ). Hoe het in PHP moet, geen idee. Gallery2 (php fotoalbum applicatie) heeft er een module voor, je zou die eens kunnen bekijken (http://codex.gallery2.org/Gallery2:Modules:publishxp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu precies wilt doen?

In windows explorer heb je een optie om een map te publiceren, nu wil jij iets dergelijks doen in PHP. Maar wil je een eigen item in het context menu toe voegen, of wil je een map publiceren?

Verder zou ik graag willen dat je wat meer verteld over wat je allemaal al geprobeerd hebt, en wat daar niet aan wilde lukken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”