[Windows 2003 SBS] Bijlagen in mail allemaal beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06
Heel vreemd en vervelend probleem. Alle bijlagen die ik ontvang komen beschadigd binnen. PDF bestanden, afbeeldingen, PSD bestanden, allemaal meldingen dat ze niet geopend kunnen worden want ze zijn beschadigd.

Ligt niet specifiek aan mijn mailbox, heb het ook geprobeerd met een ander account, zelfde resultaat.

Eventviewer toont geen foutmeldingen.

Nog met webmail geopend, om Outlook te omzeilen, maar met hetzelfde resultaat. Via een andere pc geprobeerd, zelfde resultaat.

Offline defragmentatie gedaan van de information store, maar heeft geen nut gehad.

Iemand een idee ?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:11

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Gebruik je iets om op virussen te scannen binnen Exchange? Of een antispam oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
Nee, niets. Verder ook niets gewijzigd de laatste tijd.

Zojuist een fix gedaan welke bijna onderaan deze pagina wordt genoemd: http://forums.msexchange.org/m_1800440941/mpage_2/tm.htm

Tot nu toe gaat het goed met wat testbestanden, ik ga het in de gaten houden.

[ Voor 65% gewijzigd door Dutch_guy op 20-04-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
Helaas toch nog steeds problemen. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17
Kun je kort uitleggen hoe het netwerk er uit ziet?
Staat er in het netwerk iets van een firewall?
Heb je geprobeerd een mail met bijlage ook naar een adres wat niet op de SBS server uit komt te (laten) sturen en dan de bijlage geprobeerd?
Mijn gevoeld "zegt" dat er een ander component is wat dwars ligt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
Het is een simpele server voor thuisgebruik, speedtouch modem, meer niet.

Als alternatief laat ik mensen nu weleens bestanden uploaden middels een script op de webserver, die bestanden komen altijd goed door. Ook FTP uploads gaan goed. Lijkt mij dus geen issue met de firewall.

Edit: hmmm je brengt mij wel nog op een ander idee. Mijn mail ontvang ik via bSMTP. Echter ik heb ook een paar andere domeinen die direct op de server afleveren. Ik zal eens kijken of die wel goed gaan.

Edit2: Tja, via een andere domeinnaam welke direct aflevert gaat het wel goed. Die via bSMTP ging meteen weer fout. Ik ga even contact opnemen met de provider welke de bSMTP afhandelt.

[ Voor 42% gewijzigd door Dutch_guy op 18-05-2009 20:40 ]

Pagina: 1