HTC Touch Pro aansluiten op Auto met aux-in

Pagina: 1
Acties:

• komani86
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11-2021
Hoi iedereen,

Ik wil mijn HTC Touch Pro aansluiten in een Opel Corsa met een aux-in aansluiting.
Mijn telefoon heeft een 3,5mm jack uitgang en ik ging ervanuit dat ik dan een aux-in 3,5mm-3,5mm kabel moest kopen. Ik maak me echter zorgen over storing waarover ik hier en hier heb gelezen.
Heeft iemand hier ervaring mee en weten op te lossen zonder tulpen om te bouwen van de aarlus (solderen is niet mijn kwaliteit:P)?

Ook heb ik hier 3 kabels, waartussen ik het verschil niet ziet en na wat googlen ben ik niet veel wijzer geworden:
- Vergulde 3,5mm-3,5mm kabel
- "Normale" 3,5mm-3,5mm kabel
- 3,5mm-3,5mm kabel (met stroomvoorziening?)

Wat ik me afvroeg, verguld is juist beter toch (goud geleid beter dan silver)?
En de 3e kabel, geleid deze ook meteen stroom mee via je aux-in kabel? (ik dacht dat dat niet mogelijk was, maar er is mij verteld in myCom winkel van wel)

De kabels zijn ook best lang, en ik heb alleen een witte oprolbare kabel gezien en geen zwarte die tevens ook stroom doorvoert (als dat zowisow wel kan). Korter is tevens betere doorvoering van geluid toch?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Die middelste is wel goed, en die witte ook wel. Een vergulde kabel gaat echt niet helpen tegen de storingen die in die topics worden genoemd, die storingen liggen waarschijnlijk aan de voeding van de telefoon vanaf 12V

En die andere heeft een spanningsdeler, dat is volgens mij om het signaal te verzwakken.

Stroom moet je gewoon met een Sigarettenaansteker > USB (tenminste als je telefoon dat heeft) doen.

offtopic:
zowisow = sowieso

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 20-04-2009 20:16 ]

• komani86
Ja het probleem is, als ik stroom wil (voor TomTom vooral handig dan) moet ik een autolader kopen, en een converter, zodat ik opladen+gebruik van telefoon tegelijk kan doen..

Ik vond het idee van 1 kabel wel prettig, maar dat kan blijkbaar dus niet :P
En spanningsdeler, maakt dat het geluidssignaal zwakker of werkt het ook als "aardlus"?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Alleen zwakker.

• komani86
Ik heb de oprolbare kabel vandaag besteld, en tevens een uniCharger, lijkt mij de beste oplossing voor HTC/mp3/ipod of wat ik ook wil aansluiten :)

Je kan namelijk heel makkelijk ELKE muziekbron aansluiten op stroom, omdat alle nieuwere muziekbronnen toch wel een usbkabel hebben meegeleverd (zolang het maar werkt met 12V autolader) en via de aux-in van je auto kan je ook gewoon op elke muziekspeler die een normale 3.5mm uitgang heeft aansluiten..

Ik vind het allemaal maar spannend :D
Ik zal mijn waarnemingen posten.