Gegroet allemaal,
Ik zit weer eens met een probleempje.
Deze error krijg ik:
Not Found
The requested URL /index/index.php was not found on this server.
(Kortom hij zoekt in de www (hoofddir) en niet in de subdir)
Ik heb tijdelijk de hele site even in een subdir (zie het als hoofddir) gezet en daarin staan ook weer subdirs. De includes staan in de subdir(hoofddir) en de index.php die hier bij staat heb ik aan de gang gekregen.
Maar nu komen de bestanden in de subdirs.
Op vele hosts werkt dit gewoon <?php include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/bestandsnaam.php');?> , maar op de host die ik nu tegenkomen blijkbaar niet. Ik heb hierover gebeld en toen zeiden ze dat ik het info bestand moest opzoeken om zo achter de path naam te komen.
Zo gezegd zo gedaan en dit is wat ik kreeg:
Your absolute path is: /home/vhosting/s/vhost0002249/domains/de-kameleon.net/htdocs/www/nieuw
Nu heb ik dit zo ingevoegd:
<?php include ("/home/vhosting/s/vhost0002249/domains/de-kameleon.net/htdocs/www/nieuw/footer.php"); ?>
Dit werkt dus niet. Voor de rest heb ik dit ook allemaal al geprobeerd (ja op het laatst ga je gewoon vanalles proberen, de gekste dingen):
<?php include ("footer.php"); ?>
<?php include ("../footer.php"); ?>
<?php include ("/footer.php"); ?>
<?php include ("./footer.php"); ?>
<?php include ("/htdocs/www/nieuw/footer.php"); ?>
Enzovoorts.. Enzovoorts..
Niks werkt gewoon, en waarschijnlijk zie ik gewoon iets over het hoofd maar ik kom er maar niet achter wat nu precies.
Dus nog een keer even kort:
Hoofdsubdir bestaat uit Includes + index.php (deze werkt)
Subdirs bestaan uit andere sub php bestanden waarin ik de php include dus niet werkend krijg.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd, zo niet dan hoor ik het wel, en dat iemand de gouden tip heeft.
Ik zit weer eens met een probleempje.
Deze error krijg ik:
Not Found
The requested URL /index/index.php was not found on this server.
(Kortom hij zoekt in de www (hoofddir) en niet in de subdir)
Ik heb tijdelijk de hele site even in een subdir (zie het als hoofddir) gezet en daarin staan ook weer subdirs. De includes staan in de subdir(hoofddir) en de index.php die hier bij staat heb ik aan de gang gekregen.
Maar nu komen de bestanden in de subdirs.
Op vele hosts werkt dit gewoon <?php include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/bestandsnaam.php');?> , maar op de host die ik nu tegenkomen blijkbaar niet. Ik heb hierover gebeld en toen zeiden ze dat ik het info bestand moest opzoeken om zo achter de path naam te komen.
Zo gezegd zo gedaan en dit is wat ik kreeg:
Your absolute path is: /home/vhosting/s/vhost0002249/domains/de-kameleon.net/htdocs/www/nieuw
Nu heb ik dit zo ingevoegd:
<?php include ("/home/vhosting/s/vhost0002249/domains/de-kameleon.net/htdocs/www/nieuw/footer.php"); ?>
Dit werkt dus niet. Voor de rest heb ik dit ook allemaal al geprobeerd (ja op het laatst ga je gewoon vanalles proberen, de gekste dingen):
<?php include ("footer.php"); ?>
<?php include ("../footer.php"); ?>
<?php include ("/footer.php"); ?>
<?php include ("./footer.php"); ?>
<?php include ("/htdocs/www/nieuw/footer.php"); ?>
Enzovoorts.. Enzovoorts..
Niks werkt gewoon, en waarschijnlijk zie ik gewoon iets over het hoofd maar ik kom er maar niet achter wat nu precies.
Dus nog een keer even kort:
Hoofdsubdir bestaat uit Includes + index.php (deze werkt)
Subdirs bestaan uit andere sub php bestanden waarin ik de php include dus niet werkend krijg.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd, zo niet dan hoor ik het wel, en dat iemand de gouden tip heeft.