🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
De opendns servers kan je later wel weer invullen.
[ Voor 13% gewijzigd door Mad Marty op 20-04-2009 19:34 ]
Rail Away!
@ Mad Marty: Andere PC's gebruiken gewoon de automatische dns servers van de DHCP. Ipconfig /flushdns ook reeds geprobeert, geen resultaat
ThnQ
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
never mind ik had niet goed gelezen...Defeater schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:42:
Het kan een domme vraag zijn maar is de moederbord driver wel geinstalleerd?
[ Voor 103% gewijzigd door j_v_malsen op 20-04-2009 19:52 ]
For rent
Oh ik zie dat ik het verkeerd zei.Mad Marty schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:34:
Een DNS-server-adres doelt Job dan op, denk ik.
via dhcp de router een adres op de pc laat uitdelen.
Als het op 1 pc niet werkt, en de rest wel..
Dan ben ik benieuwd naar die correcte lan instellingen... Want als het niet werkt lijkt het erop dat die niet correct zijn.
Ah, ik dacht reset modem -> modem haalt nieuwe instelling op van ISPjob schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:15:
[...]
Oh ik zie dat ik het verkeerd zei.
via dhcp de router een adres op de pc laat uitdelen.
Maar inderdaad, ik ben ook benieuwd naar de instellingen van de pc's die het wél doen en degene die het niet doet.
Rail Away!
@ Defeater: Yup, alle drivers zijn geinstalleerd
Het is essentieel dat je de volledige foutmelding geeft; die bevat informatie die van belang is voor het oplossen van je probleem. Kopieer letterlijk wat je in je cmd-windows ziet, bijvoorbeeld:Freekers schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:25:
[...]
Maar een website openen of google.nl pingen e.d. lukt niet.
[...]
ping -n 3 google.nl
Pinging google.nl [72.14.221.104] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 72.14.221.104:
Packets: Sent = 3, Received = 0, Lost = 3 (100% loss),
Dit duidt op een heel ander probleem dan
ping www.xxx1234.nl Ping request could not find host www.xxx1234.nl. Please check the name and try again.
In het eerste geval heb ik een routeringsprobleem, terwijl de dns correct werkt, in het tweede geval heb ik gewoon een typefout in de hostnaam gemaakt.
/me verbaast zich nog steeds over de gebrekkige probleemomschrijvingen, waardoor de hulpverlening inefficiënt verloopt en langer duurt dan nodig is.
* Freekers is heus wel capable om google.nl goed te spellen
@CaptJackSparrow: Ok, ik ga morgen even bij de buurman langs met m'n LiveCD.
Dank u
Het ging me er niet om, jou af te kraken omdat je typefouten in hostnamen maakt, maar om de exacte foutmelding te krijgen. Nu schreef je alleen maar:Freekers schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:57:
@sam.vines: Ik heb google.nl goed ingetypt en ik kreeg dus ook de eerste foutmelding die jij gaf
* Freekers is heus wel capable om google.nl goed te spellen![]()
![]()
[...]
en dat is echt te weining informatie. Welke melding kreeg je in de browser toen je een website (welke website?) opende? Welke foutmelding kreeg je van het ping-commando? Hoe gaf je het ping-commando?[...]
Maar een website openen of google.nl pingen e.d. lukt niet.
[...]
Je geeft nu met zoveel woorden aan ("ik kreeg dus ook de eerste foutmelding die jij gaf") dat de foutmelding is
Als je deze melding krijgt, zijn er verschillende mogelijkheden:Request timed out.
- destination host is down. Onwaarschijnlijk bij google.
- er zit een proxy of firewall tussen die de netwerkpakketjes weggooit. Omdat andere PC's aangesloten op dezelfde router wel internet hebben, zou dit een pc-specifieke instelling op de router moeten zijn of een instelling in de firewall van de pc zelf.
- netwerk route op de pc staat verkeerd ingesteld. Geef in een cmd-box (Windows) het commando ipconfig en kijk naar de default gateway van je Ethernet adapter Local Area Connection. Dit moet het LAN-adres van de modem/router zijn.
- er zijn vast nog meer mogelijkheden bekend bij mede-tweakers.
Mogelijkheden die je volgens mij kunt uitsluiten:
- ethernetkaart stuk (pingen naar de router zou dan een foutmelding geven, en dat lukte wel, zei je)
- kabeltje tussen pc en router niet goed (zou de melding "Destination host unreachable" moeten geven.)
- DNS verkeerd/onbereikbaar: zou melding "Host not found" (of "Host unknown") moeten geven.
- hopcount te klein, waardoor IP-pakketjes door het netwerk worden weggegooid voordat ze hun bestemming hebben bereikt. Heb ik nog nooit meegemaakt. Volgens mij krijg je dan de melding "Host unreachable".
Vanaf LiveCD opgestart: Internet werkte perfect. Geen hardware probleem dus.
Wat bleek: PC was zo besmet als de pest met spyware.
Malware Bytes laten lopen en daarna werkte alles weer perfect