[DFI LanParty NF4 Ultra-D] BIOS wel, maar daarna niet booten

Pagina: 1
Acties:

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Beste allemaal,
Ik heb recentelijk een tweede hands moederbord aangeschaft. Een DFI LanParty NF4 Ultra-D om te zijn.
Deze geïnstalleerd met een AMD X2 4200+, Kingston 2GB DDR geheugen, een GeForce 9600GT videokaart, een WD 640GB SATA hdd en 2 dvd speler/branders. En toen aangezet. Kreeg prima OK piepje te horen en de bootscreen te zien. Dan komt er een regel: Backup CMOS...OK! En vervolgens doet hij niks meer...

Reset knop indrukken en ik krijg eerst twee lange piepjes te horen met een lange pauze ertussen, dan reset hij weer vanzelf en krijg ik het bovenstaande verhaal opnieuw... Phoenix BIOS opgezocht, bestaat niet: altijd een combinatie van 3 piepjes.
Als ik in de BIOS als eerste CDROM instel (om windows van de installeren) dan krijg ik te zien iets als: booting from CDROM: en meer niet...
Ik heb het ook al geprobeerd door een harde schijf met windows er al op eraan te haken: niks... hetzelfde verhaal weer.

Kortom: BIOS doet het prima, maar hij wil niet booten. Niet van CD, niet van harde schijf, niks!!
Wat is er aan de hand?
Bedankt!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Clear CMOS

| system specs |

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Aan de hand van deze tutorial heb ik de CMOS gecleard en voila! Hij werkt ineens, mooi! Bedankt! :)