Toon posts:

DVD-R DL vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om in "grote" oplage (250 stuks ) een dvd uit te brengen, aangezien hier meer dan 4,7Gb aan data opstaat wilde ik hiervoor de volgende Dual Layer DVD's gebruiken:

Verbatim DVD-R DL 8,5GB

Is het zo dat data DL DVD's in de meeste standaard computer DVD spelers ( van computers, dus geen videoDVD spelers ) te lezen zijn ?

welke DVD's waar ongeveer 6 GB op moet, kan ik het beste gebruiken om zon hoog mogelijke compatibiliteit voor de 250 eindgebruikers te behalen?

Ik heb in diverse andere topics gekeken maar hier gaat het vaak over DVD spelers die worden gebruikt voor films. Zijn DVD spelers in computers flexibeler qua lezen van DL DVD's ? aangezien ik er van uitga dat er redelijk wat mensen een oudere computer hebben.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat moet er op komen te staan?

Is het niet mogelijk om de boel op wat voor manier dan ook te compressen zodat het toch op een single layer DVD past? Dan heb je namelijk de beste compatibility...

Het ligt er ook maar net aan wat voor publiek je aanspreekt met je DVD. Is het de gemiddelde tweaker? Of is het een DVD voor de vereniging van koffiejuffrouwen?

Veel spellen worden tegenwoordig op dual layer DVD uitgebracht. Maar hiervoor (en nu soms nog) kiezen ontwikkelaars er voor om het gewoon over meerdere single layer DVD's te verdelen. Is dat ook een optie?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op (het non-WoW deel van) GoT :)

Overige Hardware is voor zaken die nergens anders in Harde Waren thuishoren, maar DVDs zijn toch echt je reinste Opslagmedia :o

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het misplaatsen van dit draadje :+

Het is inderdaad een DVD "voor de vereniging van koffiejuffrouwen" dus het publiek is echt een gemiddelde gebruiker. Wat erop moet komen zijn een groot aantal geOCR' de PDF bestanden die ook doorzoekbaar zijn op trefwoorden en ook middels ' fancy' opgemaakte HTML.

Het is dus een soort encyclopedie / bibliotheek

Dus nee compresseren is niet mogelijk , lagere kwaliteit OCR was niet afdoende , het nodige heb ik al bekeken om het op 1 DVD te krijgen maar dit is simpelweg geen mogelijkheid...

Enige probleem is dus uiteraard dat deze mensen het wel af moeten kunnen spelen met een gemiddelde DVD speler ..